Wij vieren Kerst met 17 mensen (variërend van 2 tot 70) en 4 poezen en 2 paarden.
Wij vieren Sinterklaas met 13 mensen (variërend van 2 tot 70) en 4 poezen en 2 paarden.
Natuurlijk vieren we niet echt met de poezen/paarden, maar daar doe ik ook altijd een kleinigheidje bij.
Eigenlijk doen we niet aan cadeaus, maar dit jaar wil ik toch iedereen iets geven.
Ik wil 3,00 per persoon uitgeven, ik ben creatief maar wil niet uren knutselen.
Voorbeeld-idee; voor de dames heb ik 4 smaken thee gekocht (4,80), 4 theetipjes (3,60), een pakje met cupjes honing (1,20), wat suikersticks (0,00) meegerausd van m'n werk
. Hier maak ik kleine thee-pakketjes van. Van de Kerstkaarten van vorig jaar knip ik kleine rondjes met een Kerstige afbeelding uit, hier haal ik lint daarheen. Ik pak in als een buideltje in crepe-papier, daaromheen folie, en dan dichtmaken met het lint en het rondje met de afbeelding, waar ik de naam op schrijf. Totaal bedrag: 9,60 / 4 = 2,40 per persoon exclusief inpakspullen, inclusief dus ongeveer 3,00. Per persoon hebben ze dan ongeveer 20 zakjes thee!Iemand meer van dit soort ideeën? Het is trouwens geen budget-ding; ik ben in de gelukkige gelegenheid om veel geld uit te geven, maar we doen juist geen cadeautjes, dus wil het juist heel klein houden.