Ouders 25 jaar getrouwd, kado?

Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Maeve

Ouders 25 jaar getrouwd, kado?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-13 14:47

Dag Bokkers!
Omdat ik helemaal vastgelopen ben en niks nieuws meer weet te bedenken zet ik mijn vraag maar hier neer. Misschien kunnen jullie me helpen met ideeen en tips, er zijn vast wel Bokkers die hier eerder doorheen zijn gegaan haha :+

Mijn ouders zijn binnenkort 25 jaar getrouwd. Die week brengen we met z'n 5en (ouders, ik, mijn vriend en mijn broertje) door in Turkije. Ik ben op zoek naar een kado, eventueel iets kleins voor de dag zelf (uiteraard met een ontbijt op bed) omdat we dan in Turkije zijn, maar ook voor iets ''groots'', iets blijvends, voor als we weer thuis komen.
Ideeen die al zijn geopperd zijn:
-Een weekendje weg (maar dat is niet ''blijvend'' en vind ik dus minder leuk);
-Een verwendag a la sauna/wellness maar dat is niks voor hen;
-Een fotoshoot met de hele familie maar daar was men ook niet zo enthousiast over;
-Een beeld voor in de tuin/in huis van een familie (zie bijv. http://www.bahati-fairtrade.nl/media/ca ... xl_1_2.jpg).

Het beeld was een idee dat moeders er een keer zelf uitflapte toen het over iets anders ging en lijkt mij ook wel heel erg leuk. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit en ben daarom op zoek naar nog andere ideeen.

Even voor de beeldvorming:

Mijn moeder is heel sociaal en doet graag iets leuks met vriendinnen. Je maakt haar niet blij met iets waarbij ze uit de kleren moet (sauna/zwemmen/wellness) dus dat valt al af. Wegens eeuwig op dieet ook liever niet iets met lekker (ongezond) eten :o . Ze vindt mooie dingen voor in huis/tuin leuk, spaart ook BlondAmsterdam&NOOSA. Geen sporter. Houdt van muziek a la Marco Borsato.
Mijn vader is meer op zichzelf, houdt van fietsen en auto's en mag graag in de tuin werken. Erg moeilijke kadootjesklant, ik kom dus op verjaardagen uiteindelijk steeds weer aan met een boek of tijdschrift over fietsen of auto's :o Waar mijn moeder nog wel hints geeft met wat ze leuk vindt, vindt hij alles wel best.

Kan iemand mij verder helpen??

Alvast bedankt!!

Joker's Valentine

Jaime_

Re: Ouders 25 jaar getrouwd, kado?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:49

Ik heb destijds samen met mijn vriend de hele bovenhal opgeknapt, nieuwe vloer, behang, verf, lampen, etc. maar mijn ouders gingen met zijn tweetjes weg, dus een leuke verassing toen ze thuis kwamen. Maar dat is wat lastiger in jullie situatie, omdat jullie ook meegaan op vakantie..

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:52

Wij (ouders, ik en broer) hebben afgelopen jaar 3 weken een rondreis gemaakt door Amerika omdat mijn ouders 25 jaar getrouwd zijn. Ik heb toen samen met mijn broer als cadeau een grote collage canvas gegeven met foto's van Amerika. Misschien is een canvas dus een idee? :)

Never give up on things that make you smile (:

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-13 14:56

Jaime_ dat zal inderdaad niet gaan :-( daarnaast is er niet echt iets in huis dat een opknapbeurt nodig heeft, of het is kortgeleden pas gedaan.
mandy358 Een canvas kan inderdaad leuk zijn, ze willen graag ook iets nieuws voor aan de muur in de kamer, maar dat kan dan pas achteraf en niet op de dag zelf/meteen bij thuiskomst!

Joker's Valentine

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:58

Toen mijn ouders lang geleden 25 jaar getrouwd waren, heb ik iedereen van de familie gebeld (email bestond nog niet :P ) en gevraagd of ze mee wilden doen aan een cadeau. Zodoende kon ik een luxe bestekkoffer voor ze kopen, wat ze heel graag wilden hebben!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

myrtedandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:01

Wij hadden samen een loungeset voor onze ouders gekocht voor in de tuin. Hoeft niet te duur, wij hadden hem destijds bij de blokker vandaan.

To horseball or not to horseball, that's the question!

Een horseball clinic/demonstratie op jouw evenement? Stuur een PB!!

Yoeri <3.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:07

Wij (zus en ik) hebben onze ouders voor hun 25-jarig huwelijk een weekendje Parijs cadeau gedaan, vonden ze wel leuk.

Mijn schoonbroer (zus haar vriend) zijn ouders zijn pas 25 jaar getrouwd en de kinderen hadden hen foto's cadeau gedaan. Ze hadden op voorhand een fotoshoot geregeld voor zichzelf (3 kinderen waarvan 2 jongens en 1 meisje met elk hun vriendin/vriend) en uiteraard het hondje mocht ook niet ontbreken, dat beestje is echt het kind in huis (mini-maltezer). Er zijn foto's getrokken van hun zessen (de 3 kinderen met partner) en het hondje, maar ook van de 3 kinderen met het hondje en ook van de koppeltjes apart.
De mooiste foto's hebben ze op een grote canvas laten drukken en van de overige foto's hebben ze een foto-album gemaakt. (formaat 10x15) Ik heb het resultaat gezien en het was echt super mooi.

Zeker als jij en je broertje een goede band hebben met jullie ouders, lijkt dit mij wel een heel leuk cadeau. Of je regelt een fotoshoot samen met je ouders, kan ook leuk zijn. Het grootste deel van de mensen staat niet graag op de foto, daarom wordt dit vaak niet gedaan, maar het resultaat kan echt wel mooi zijn. En een heel leuke herinnering voor later.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:14

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:16

Wij hadden destijds niet echt geld en hebben ze een dagje mee uit genomen, zelf een 4 gangen menu gekookt en hun bruidsboeket laten namaken bij de bloemist.
Dat laatste gaf aardig wat ontroerde traantjes.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:18

Fotoshoot van het gezin en een gezamenlijke foto laten afdrukken op bijv. canvas. Mooie herinnering!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:26

GaitMonster schreef:
Fotoshoot van het gezin en een gezamenlijke foto laten afdrukken op bijv. canvas. Mooie herinnering!

In de OP staat dat men dit geen leuk idee vonden.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:30

Mijn ouders zijn niet zo van het vieren van dat soort mijlpalen. Ik heb ze mee uit eten genomen op mijn kosten bij de mexicaan. Ze hebben er stiekem toch wel van genoten.
Dus: lekker etentje?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-13 15:44

Wat een leuke ideeen hier allemaal! Vooral het tuinbankje met de namen erin, daar ben ik helemaal weg van en ik verwacht de ouders ook wel!!

Wat betreft de fotoshoot: moeders wil graag mooie foto's van de kids maar wil liever zelf niet op de foto ivm het eeuwige dieet. Het is wel een optie!

Joker's Valentine

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:46

Brainless schreef:
GaitMonster schreef:

In de OP staat dat men dit geen leuk idee vonden.

Ik las het als fotoshoot met de hele familie. En ik dacht dan aan alleen het gezin.

Misschien dan alleen van de kinderen?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-13 15:50

Klopt hoor GaitMonster het zou dan alleen met het gezin + mijn vriend zijn :-)
We zijn erover aan het nadenken maar ben eerst ff benieuwd naar nieuwe inzichten!

Joker's Valentine

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:54

wij hebben voor onze opa en oma toen de woonkamer opgeknapt en geverft enz.
mijn ouders hebben een nieuwe tv gekregen hahah.
nou ja schoon ouders dan fotoshoot met het gezin.

uiteten.
een mini cruise.

vodansa lancet x gribaldi
Gouddam K crespo vdl x blanc rivage.
brina goodtimes x burggraaf x pion
diamond vivaldi x havidoff

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:58

Gezien de interesses van beide ouders zou ik het dan houden op iets blijvends voor in de tuin.

Zo'n bankje is een enorm leuk en persoonlijk idee!

Anders een mooie fruitboom oid als ze daar plek voor hebben. Dat is blijvend en hebben ze plezier van.
Evt. met extra geld er in hangend (geldboom :P) als je zoiets niet duur genoeg vind.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:00

Zorg voor een goede camera en maak verschrikkelijk veel foto's op vakantie, hier maak je een prachtig fotoboek van als je weer thuis bent, ook niet vergeten om alle dieren(als ze die hebben) thuis op de foto te zetten. Het is blijvend en dit kunnen ze weer aan de rest van vrienden en familie laten zien. Scan een trouwfoto van 25 jaar geleden in en zet die voorop.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:01

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

fresley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:04

Toen mijn ouders 25jaar getrouwd waren hebben we ze een luchtballonvaart cadeau gedaan :)

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:12

Mijn ouders zijn dit jaar ook 25 jaar getrouwd, samen met mijn broers heb ik ze een maand vakantie naar Rome cadeau gedaan. We hebben de reis en het verblijf betaald, ze hoefden zelf dus alleen eten enzo te kopen. :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:11

1234 schreef:

Zoals 1234 al aangeeft bestaat er op LZP een centraal cadeautopic waar je ideeën kunt vinden of je vraag kunt stellen. :)

Daarom plaats ik hier een slotje.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten