Samsung Galaxy S3 mini of S4 mini?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Evanne

Samsung Galaxy S3 mini of S4 mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 13:49

Ik weet dat er zo hier en daar op bokt wel eens een mini wordt genoemd in een HTT topic, maar die zijn voor mij niet duidelijke genoeg. Vooral omdat het vaak vergelijkingen zijn tussen verschillende merken en niet verschillende types.

Mijn zoektocht naar een nieuwe smartphone begint tot een einde te lopen. Nu alleen nog kiezen tussen de S3 mini of S4 mini. Wat vinden jullie? En waarom?
De niet-mini vind ik veel te groot. De S4 mini vind ik eigenlijk ook nog een slag te groot, maar als die veel voordelen heeft t.o.v. de S3 in gebruik, neem ik dat stukje extra er wel bij.

Telefoon is bedoeld voor:
What's App;
Bokt(ook fototopics, zoekfunctie en markt);
Facebook;
soms filmpjes;
camera gebruiken in de wei(dus soms veraf);
dingen snel kunnen opzoeken(met nadruk op snel);
geen ellenlange wachttijden met apps opstarten, zoals bij mijn huidige "smart"phone(ligt echt aan telefoon, niet verbinding);
en natuurlijk alle leuke spelletjes die het op mijn stomme HTC niet doen, maar op de S4 van mij vriend wel.

Fijn kunnen schakelen tussen verschillende apps is eigenlijk ook belangrijk. Nu kan ik bijv als ik op Bokt zit op een knopje duwen en dan What's App aanklikken en kom ik daar. Druk ik op het terug knopje kom ik weer, tot op de regel precies waar ik gebleven was in het topic op bokt. Zelfde voor alle andere apps. Die functie zou ik graag weer terugzien.

Is er qua functioneren verschil met de niet-mini's? Of is hij echt alleen maar kleiner? Ik heb tussen de niet-mini S3 en S4 geen verschil kunnen merken eerlijk gezegd(alleen af en toe gebruikt voor n spelletje of berichtje versturen), behalve het nieuwe spuuglelijke uiterlijk van de S4 :D

En niet te vergeten, erg handig voor mij; hoe sterk is het scherm? Komen er snel krassen op? Mijn HTC krijgt bijna al krassen als je ernaar kijkt.

Ik hoop dat mijn mede Bokkers mij een beetje kunnen helpen deze keuze wat makkelijker te maken.

kosseh

Re: Samsung Galaxy S3 mini of S4 mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:56

Op de mini 3 komen niet snel krassen. Ben er 2 dagen mee naar het stand geweest en er zat overal zand op me scherm toch heeft dat maar 2 kleine mini krasjes opgeleverd.

Het schakelen tussen progamma's gaat ook heel snel. Gewoon de home knop in gedrukt hpuden en dan kan je al schakelen tussen de pas gebruikte aps.