Energie leverancier --> nieuwe klant

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Energie leverancier --> nieuwe klant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 13:18

Ik ga per 1 oktober samenwonen met mijn vriend in een maisonnette van 100m2 gebouwd in 1984.

Ik ben even op onderzoek gegaan naar energieleveranciers maar het zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ook heb ik de reviews gekeken en daar word ik niet heel vrolijk van. Zijn er überhaupt mensen/bokkers tevreden met hun energiemaatschappij?
Welke maatschappij kunnen jullie mij aanraden en welke raden jullie mij af?
Wel of geen groene stroom maakt mij geen hout uit, als ik maar lekker warm kan douchen en eten kan koken met licht :P

Ik heb een aantal topics doorgelezen maar daar gaat het alleen over overstappen maar niet over ervaringen etc.

A_nouk

Re: Energie leverancier --> nieuwe klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:32

Opzich ben ik heel tevreden over de diensten die Essent levert, de verbruiksmanager is erg handig.

Essent is alleen wel prijzig als ik het zo vergelijk met andere aanbieder :=

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:35

Wij zitten sinds 2 jaar bij Essent. Waren voor ons toen de goedkoopste, en toen er een probleem was hebben ze dat snel en adequaat opgelost. Tot nu toe zijn we dus tevreden.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 14:22

Oke, want als ik zo de klachten lees over de essent dan ben ik daar een beetje huiverig voor. Bedragen die zomaar worden aangepast etc.
Ik denk zelf dat de klachten veel vaker op internet geplaatst worden dan de goede berichten.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:24

wij zitten bij de nuon en ben er erg tevreden over...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:46

Weet je, mijn conclusie na héél veel zoek- en leeswerk was dat het grotendeels een gok blijft. Over alle maatschappijen zijn klachten. De goede verhalen lees je inderdaad vaak niet, maar die zijn er natuurlijk ook van elke maatschappij. En bij de klachten zit ook nog altijd een rol van de klant zelf, die misschien zelf ook fouten heeft gemaakt zonder dat toe te willen geven.

Wij kozen voor Essent omdat die voordelig was, én omdat ik de klachten relatief mild vond en zag dat het vaak vrij snel werd opgelost. Over Nuon bijvoorbeeld las ik vaker dat het weken of maanden duurde voor iets was afgehandeld (en veel verhalen over te hoge rekeningen), over Oxxio en Greenchoice stond er veel over tussentijdse stevige prijsverhogingen. Maar die hebben natuurlijk alledrie ook voldoende tevreden klanten. Je kan mazzel hebben of pech, denk ik. Wat eigenlijk een vrij trieste conclusie is.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:48

Wij zitten nu 2 jaar bij Greenchoice. Nooit problemen mee, dus ik ben heel tevreden :) Mijn ouders zijn er ook heel positief over en die zitten er al wat jaren langer bij dan wij. Hier trouwens nog geen last gehad van tussentijdse prijsverhogingen? En dit jaar behoorlijk wat terug gekregen.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:49

Ik heb gekeken op easyswitch.nl. Op die manier kun je zien hoeveel het kost in jouw omgeving, en wat je eventueel krijgt als nieuwe-klant-bonus. Ik wissel elk jaar van leverancier, scheelt erg veel geld :j Vorig jaar zat ik bij EON, nu bij BudgetEnergie

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:51

Rianne_ schreef:
Wij zitten nu 2 jaar bij Greenchoice. Nooit problemen mee, dus ik ben heel tevreden :) Mijn ouders zijn er ook heel positief over en die zitten er al wat jaren langer bij dan wij. Hier trouwens nog geen last gehad van tussentijdse prijsverhogingen? En dit jaar behoorlijk wat terug gekregen.

+1, wij zijn ook erg tevreden over Greenchoice.
Veel energiebedrijven maken er een potje van als je zonnepanelen hebt (Nuon krijgt het zelfs voor elkaar om het terug geleverde KWh bij het verbruikte op te tellen :7 ), maar bij Greenchoice nog nooit problemen mee gehad!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:52

Ik heb gekeken op prizewize.nl en ben uitgekomen bij energiedirect
Was voor ons het goedkoopst en krijgen een leuke welkomstbonus

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 14:56

Dani schreef:
Weet je, mijn conclusie na héél veel zoek- en leeswerk was dat het grotendeels een gok blijft. Over alle maatschappijen zijn klachten. De goede verhalen lees je inderdaad vaak niet, maar die zijn er natuurlijk ook van elke maatschappij. En bij de klachten zit ook nog altijd een rol van de klant zelf, die misschien zelf ook fouten heeft gemaakt zonder dat toe te willen geven.

Wij kozen voor Essent omdat die voordelig was, én omdat ik de klachten relatief mild vond en zag dat het vaak vrij snel werd opgelost. Over Nuon bijvoorbeeld las ik vaker dat het weken of maanden duurde voor iets was afgehandeld (en veel verhalen over te hoge rekeningen), over Oxxio en Greenchoice stond er veel over tussentijdse stevige prijsverhogingen. Maar die hebben natuurlijk alledrie ook voldoende tevreden klanten. Je kan mazzel hebben of pech, denk ik. Wat eigenlijk een vrij trieste conclusie is.

Dit is ook mijn gedachtegang en nijg ik ook naar essent. Geen idee waarom maar het voelt goed.
De verhalen die ik dan lees over greenchoice en energiedirect vind ik persoonlijk best schokkend, maar ook daar moet je mazzel mee hebben.

Ik ga wel even een telefoontje plegen voor nieuwe klant korting.. Eigenlijk best gek dat ze daar niet mee adverteren.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:00

Via die vergelijkingssites vind je vaak wel leuke aanbiedingen. ;) Energiemaatschappijen willen daar uiteraard graag bovenaan komen, dus dan kan de prijs omlaag en krijg je een welkomstbonus of -cadeau wat op de eigen site niet te vinden is.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:05

Wij zitten bij Essent en zijn ook tevreden. Verbruiksmanager is inderdaad handig, en wij hebben ook die mooie thermosstaat gekocht. Erg handig als je eens vergeten bent de verwarming uit te zetten, dat je dat op afstand nog even op je telefoon kan doen.

Overigens moet je er wel rekening mee houden dat je op internet alleen de slechte ervaringen leest. Bij een groot bedrijf zullen je in verhouding misschien meer klachten lezen. De goede ervaringen worden 9 van de 10 keer niet gedeeld op het internet.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:05

Wij zijn via de consumentenbond voorzien hiervan, en ik heb tot dusver nog geen klagen.....

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 19:02

Sky_As schreef:
Wij zijn via de consumentenbond voorzien hiervan, en ik heb tot dusver nog geen klagen.....

Waarvan ben je voorzien?

marjan19 schreef:
Wij zitten bij Essent en zijn ook tevreden. Verbruiksmanager is inderdaad handig, en wij hebben ook die mooie thermosstaat gekocht. Erg handig als je eens vergeten bent de verwarming uit te zetten, dat je dat op afstand nog even op je telefoon kan doen.

Overigens moet je er wel rekening mee houden dat je op internet alleen de slechte ervaringen leest. Bij een groot bedrijf zullen je in verhouding misschien meer klachten lezen. De goede ervaringen worden 9 van de 10 keer niet gedeeld op het internet.

Daarom ook, ik lees nu alleen de horror verhalen van de maatschappijen maar geen goede.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:52

vrijwel alle verhalen die je online vind zullen negatief zijn, mensen gaan geen verhalen plaatsen over hoe fijn en goed hun energie maatschappij is, de verhalen komen pas als er problemen zijn .