Dani schreef:Weet je, mijn conclusie na héél veel zoek- en leeswerk was dat het grotendeels een gok blijft. Over alle maatschappijen zijn klachten. De goede verhalen lees je inderdaad vaak niet, maar die zijn er natuurlijk ook van elke maatschappij. En bij de klachten zit ook nog altijd een rol van de klant zelf, die misschien zelf ook fouten heeft gemaakt zonder dat toe te willen geven.
Wij kozen voor Essent omdat die voordelig was, én omdat ik de klachten relatief mild vond en zag dat het vaak vrij snel werd opgelost. Over Nuon bijvoorbeeld las ik vaker dat het weken of maanden duurde voor iets was afgehandeld (en veel verhalen over te hoge rekeningen), over Oxxio en Greenchoice stond er veel over tussentijdse stevige prijsverhogingen. Maar die hebben natuurlijk alledrie ook voldoende tevreden klanten. Je kan mazzel hebben of pech, denk ik. Wat eigenlijk een vrij trieste conclusie is.
Dit is ook mijn gedachtegang en nijg ik ook naar essent. Geen idee waarom maar het voelt goed.
De verhalen die ik dan lees over greenchoice en energiedirect vind ik persoonlijk best schokkend, maar ook daar moet je mazzel mee hebben.
Ik ga wel even een telefoontje plegen voor nieuwe klant korting.. Eigenlijk best gek dat ze daar niet mee adverteren.