Geld na overmaken pas 2 dagen later afgeschreven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Geld na overmaken pas 2 dagen later afgeschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 19:27

Hallo allemaal,

ik had vrijdag een rekening betaald, maar het werd niet afgeschreven. Ik kon de informatie nergens meer terugvinden dus ik dacht het is niet goed gegaan. De tweede keer werd het geld wel afgeschreven. Nu zie ik net dat vandaag het bedrag nogmaals is afgeschreven? Deze fout lijkt me dan bij de bank te liggen aangezien het in eerste instantie niet was afgeschreven en nu de afschrijving pas 3 dagen later zichtbaar is. Moet ik hier de bank over bellen of diegene die het geld dubbel heeft gekregen? Het gaat voor mij om een best flink bedrag dus ik kan het eigenlijk ook echt niet dubbel missen.

PureSG

Re: Geld na overmaken pas 2 dagen later afgeschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:32

Voor zover ik weet kan de bank dit geld niet terughalen, mits het om een automatische incasso gaat.
Dus ik denk dat je de persoon moet contacteren wie dit geld heeft ontvangen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:32

Bij welke bank ben je ingeschreven? Want vele banken schrijven het pas na het weekend over :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:36

Zou degene contacteren die het geld dubbel heeft gekregen. Denk dat in de meeste (nette ;) ) gevallen de mensen het wel gewoon netjes terug overmaken :).

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 19:36

Ik weet dat het geld bij de ander later aankomt na het weekend, maar als het goed is hoort je geld wel altijd gelijk afgeschreven te worden? Ik heb de bank in ieder geval een mail gestuurd (bellen kost ook nog eens geld).

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:56

Is het niet zo dat het geld eerst als reservering was afgeboekt en nou daadwerkelijk is afgeboekt? Vaak zie je dat doordat het eerst als afgeboekt staat met een * erbij, en dan enige dagen later staat het als echt afgeboekt in je overzicht. Of is je saldo ook met 2x het bedrag gedaald?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:07

Berdien schreef:
Is het niet zo dat het geld eerst als reservering was afgeboekt en nou daadwerkelijk is afgeboekt? Vaak zie je dat doordat het eerst als afgeboekt staat met een * erbij, en dan enige dagen later staat het als echt afgeboekt in je overzicht. Of is je saldo ook met 2x het bedrag gedaald?

Dat denk ik ook. Iemand die mij wat moest overmaken had dat ook gehad. Heb het natuurlijk weer terug geboekt. Hoop dat dat bij jou ook zo is.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:09

Hoe heb je geld over gemaakt? met een tablet of je telefoon? Dan kan het zo zijn dat je tijd later stond dan het werkelijk is.. dan wordt het geld ook als reservering bij je bank neergezet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 20:38

Heb het via de computer gedaan. Het geld was er echt twee keer af...dat gereserveerd heb ik nog nooit van gehoord?