aangenomen na sollicitatie nu ineens ander contract ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

aangenomen na sollicitatie nu ineens ander contract ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 18:21

Hallo bokkers,

Ik heb een vraag. Wanneer je bent aangenomen na sollicitatie gesprek en je een jaarcontract (met 50% vaste uren en de rest inval) is aangeboden waarop jij oke hebt gezegd. Je je huidige baan hebt opgezegd en vandaag tijdens het tekenen van het contract ( een goede 2 maanden na het gesprek) te horen krijgt van de manager dat hij het contract toch maar in een flexcontract (inval) heeft omgezet omdat hij het toch eerst wilde weten hoe jij werkt is dit dan wel oke? Kan ik hier iets tegen doen? Ze hebben een vast jaar contract met 50% vaste uren aangeboden en nu is dit zonder enig overleg dus zomaar gewijzigd in een volledig inval contract. Alvast bedankt voor het lezen en evt tips

vuurneon

Re: aangenomen na sollicitatie nu ineens ander contract ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:23

Heb je het contract al getekend?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:24

Niet tekenen van het contract?
Als je dit van tevoren had geweten had je waarschijnlijk na je sollicitatie gezegd dat je het niet ging doen. Dus naar mijn mening kan je op het moment van tekenen zeggen dat je het er niet mee eens bent, je tekent toch niet voor niets?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:26

Dat is absoluut niet oké. Dan zit je nu in een lastig parket want dan begin je daar al met een conflict. Toch vind ik de verandering van het contract dusdanig groot dat ik, als ik jou zou zijn, zeker bezwaar zou aantekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:31

Ook bij het arbeidsrecht, mondelinge afspraken zijn ook bindend. Jullie zijn 50% vast overeengekomen, dus hieruit bestaat je contract ook uit.

Het is echter een gecompliceerde situatie, omdat jouw mondelinge afspraak erg lastig te bewijzen is.
Natuurlijk kan je wel allemaal stappen gaan ondernemen naar je nieuwe werkgever, maar dit zal de sfeer zeker niet ten goede komen. Ik zou dus proberen in goed overleg overeenstemming met je manager te krijgen.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 18:33

Nee het contract is niet getekend.
Probleem is inderdaad dat je niet met zo'n slechte start wilt beginnen. Maar de baan kan ook niet echt gemist worden want vorige baan is al opgezegd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:35

Heb je de officiele advertentie nog? En toevallig de uitslag van het sollicitatiegesprek??

Wat heel belangrijk is, zorg dat je naar het bedrijf via de mail nogmaals je verbazing kenbaar maakt aangezien je gesolliciteerd hebt op een baan met 50/50 en je daarop aangenomen bent en waarom nu de omslag naar volledig flex aangezien je er een vaste baan voor op hebt gezegd. Belangrijk dat je dit op papier/mail krijgt en daarnaast er op staan (mocht je hier wel gaan werken onder hun voorwaarden) dat ze er mee akkoord gaan dat je na de proefperiode (twee maanden) alsnog de oorspronkelijke voorwaarden op papier krijgt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:36

In principe kan dat, maar jij kan er dan voor kiezen niet te tekenen :)

Mondeling kun je niet bewijzen in deze. Ik zou de baan aannemen, en snel verder solliciteren. Je hebt een proeftijd schat ik?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:42

Dat contract waarop je ja hebt gezegd, heb je dat per mail gekregen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:03

Ts, nog wat opgeschoten met de vragen?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 07:40

Er is opnieuw contact geweest. De 50/50 klopt nog wel alleen mogelijk is dit voor een andere locatie daar zijn verder geen problemen mee. Volgende week is er een meeloop moment en een kennismaking met het team maar het probleem is gelukkig opgelost nu
bedankt iedereen!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:05

Je mag niet zomaar een contract omzetten in iets anders dan dat je aanbiedt.
Goed dat je niet getekend hebt. Als je er geen problemen mee hebt(met de omzetting) zoals je aangeeft en je tekent, ga je ermee akkoord.

fijn dat t opgelost is.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:13

Blon_D schreef:
Er is opnieuw contact geweest. De 50/50 klopt nog wel alleen mogelijk is dit voor een andere locatie daar zijn verder geen problemen mee. Volgende week is er een meeloop moment en een kennismaking met het team maar het probleem is gelukkig opgelost nu
bedankt iedereen!

Gelukkig maar! Voortaan nooit opzeggen voordat je getekend hebt ;)