de vrouw alle huishouden doen of samen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

de vrouw alle huis houden doen of samen

samen.
271 (92%)
nee de vrouw alles laten doen. + koken.
21 (7%)
ja.
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 294

doezel2

de vrouw alle huishouden doen of samen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 13:30

na het topic smeer je je brood voor je vriend/man.
bedacht ik dit topic.

brand los hou het wel netjes.

ik vind ok al werkt de man 5 dagen in de wee en de vrouw 2 dagen werkt (of voledig thuis)k dat ze het grote huishouden samen doen.
het bijhouden( dus de kleinere dingen.) voor de vrouw is.
zelfs evt samen koken( ligt er aan hoe laat de man thuis komt)

ps er zijn natuurlijl vrouwen die het geweldig vinden om de man te "verwennen";)

fjordie333

Re: de vrouw alle huishouden doen of samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:31

ik doe alles en werk net zo veel uur !

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:32

Haha ik vroeg me al of waar zo'n topic zou blijven.

*ik meld mij* Ik doe alles en dit met alle liefde! Vriend doet zoveel voor mij, dan kan ik het huishouden + koken wel doen :j Ik werk 40 uur, maar dat is peanuts met zijn werk vergeleken :)

Iris82

Ik denk dat dat heel erg afhankelijk is van de situatie waar je in zit.

Hoeveel werkt de man?
Hoeveel werkt de vrouw?
Hobby's?
Kinderen?

Amaris

waarom fjordie?

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:33

Ik werk ook net zoveel, al dan niet meer, maar we verdelen wel alles netjes.
Zou het ook echt niet grappig vinden als ik alles alleen zou moeten doen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:34

Samen, Ik ben de hele dag met de kinderen bezig en werk in de avonduren, hij is overdag aan het werk en 's avonds slapen de kinderen dus dan kan hij ook wat in het huishouden doen.

Ayasha
Blogger

Ik doe het huishouden grotendeels alleen (enkel vuilzakken doet hij omdat die, als ze vol zijn, bijna even veel wegen als ik zelf en ik die dingen gewoon niet eruit krijg) maar ik ben dan ook thuis op het moment en mijn man werkt constant (zelfstandige). Op zondag kookt hij of gaan we iets uit halen. :)

dito

mijn man en ik doen net zoveel, als ik een late dienst heb, is het huis netjes en de was weg gedraaid als ik thuis kom. Hij doet net als ik ook stofzuigen/dweilen en boodschappen etc. Mijn man vind koken erg fijn, dan gaat hij koken en doe ik het huis, zijn we tegelijk klaar:) Soms doet de ene net iets meer als de ander maar we kijken elkaar er nooit op aan, ik ben super tevreden zoals het nu gaat!

Yontheke

Poeh, ik werk 36 uur in de week en heb 3 paarden om te onderhouden op eigen weiland en stallen.
Manlief kookt vaak door de week als hij eerder thuis is en hij doet de afwas en zet het afval buiten.
Al de rest van poetsen, opruimen, wassen, strijken etc. dat doe ik allemaal zelf. :)

Mioux

Ik doe altijd liever als zelf :) heel raar maar als ik t n ander zou laten doen dan ben ik bang dat ik zo irriteer dat ik dan op dat moment het niet zelf doe of het is voor mij niet goed genoeg en wil ik t overnieuw doen... hele erge tik van mijn kant... Afwas vind ik doe je samen en wassen doe ik liever ook zelf... maar boodschappen ook weer samen, vind dat dat ook bij het huishouden hoort :)

Jantine_

Ik vind dat als de man veel werkt en de vrouw niet/tot weinig dat de vrouw toch zeker het over grote deel ''moet'' doen, of is dit raar?

Wij werken even veel, of hij iets meer. Ik doe het overgrote deel omdat ik gewoon van heel erg schoon hou. Zijn taak is was opvouwen (heb hier een bloed hekel aan) en af en toe eens iets extra's.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:35

als beide net zoveel werken werk verdelen 50%
als de vrouw thuiszit en man werkt, vrouw huishouden
andersom ook

ik werk 4 dagen en heb 1 kind en 1 op komst en doe wel het merendeel in huishouden, maar mijn man moet wel meehelpen.
ik ga niet alles doen, werk ook 4 dagen.

Koken doen we wie eerste thuis is, man werkt namelijk in ploegen
kleine in bed wisselen we af diegene die in ochtend gedaan heeft hoeft die avond niet
vaatwasser doet manlief ( zeker nu ik zwanger ben, moet overgeven van de geur)
Badkamer, ramen wassen, kleding wassen/ strijken/ wc en bedden verschonen doe ik, stofzuigen en dweilen wisselen we af

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:35

Wij hebben de afspraak ( ik werk 36 uur en hij 38 uur ) dat de eerste die thuis is eten kookt..
Nou scheeld ik ben dat elke dag ..
De boodschappen doe ik over het algemeen alleen tenzij we heel veel pakken drinken nodig zijn dan mag hij mooi mee op een avond.

Huis schoonmaken doen we samen , tenzij hij een koopzondag heeft dan doe ik het alleen maar dat is 5 x in het jaar ofzo...

wat dat betreft niks te klagen met zo'n vriend hoor !

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 13:35

ik krijg altijd van die beelden dat de man heerlijk op zijn kont zit en de vrouw maar de kinderen en het huishouden doet. nog net niet het bordje eten brengen ;) haha ook al werkt de man 40 uur. en de vrouw bijv 16 uur

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:36

Jantine_ schreef:
Ik vind dat als de man veel werkt en de vrouw niet/tot weinig dat de vrouw toch zeker het over grote deel ''moet'' doen, of is dit raar?

Wij werken even veel, of hij iets meer. Ik doe het overgrote deel omdat ik gewoon van heel erg schoon hou. Zijn taak is was opvouwen (heb hier een bloed hekel aan) en af en toe eens iets extra's.

Ik vind dat niet raar hoor. Degene die minder werkt heeft nou eenmaal meer tijd over. Wel zo aardig om dat iets meer te doen in het huishouden..

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:38

Mioux schreef:
Ik doe altijd liever als zelf :) heel raar maar als ik t n ander zou laten doen dan ben ik bang dat ik zo irriteer dat ik dan op dat moment het niet zelf doe of het is voor mij niet goed genoeg en wil ik t overnieuw doen... hele erge tik van mijn kant... Afwas vind ik doe je samen en wassen doe ik liever ook zelf... maar boodschappen ook weer samen, vind dat dat ook bij het huishouden hoort :)

ooh hier heb ik dan ook erge last van gehad , ik moet niet zien hoe mijn vriend schoonmaakt want elke keer zeg ik huh doe je dat zo we doen het toch anders ! ;(
ik mocht niet meer door zeuren want dan zou hij niet meer helpen , dus ik neem alles af en hij stofzuigt , ik dweil en poets de douche en de toilet grondig terwijl hij dan de was opvouwt...hoef ik iig niet te zien hoe hij het doet hihih

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:38

Mijn vriend is niet zo van het stoffen en soppen dus dat doe ik vaker dan hij. Maar stofzuigen en de was is dan weer vaak voor hem. We doen het dus gewoon samen.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:39

ik werk niet, ben afgekeurd en heb een wajong uitkering. Mijn vriend werkt wel 40 uur. Ik heb CVS dus kan niet heel veel doen omdat ik instort dan. Wel doe ik stoffen, afwassen, stofzuigen, rommel opruimen en overdag voor de hond zorgen ( wandelingen maken die voor mij erg zwaar kunnen zijn ).
Mijn vriend kookt als hij thuis komt ( hij vindt koken dan ook erg leuk en kan hij erg goed ) en doe zo nu en dan de was. Verdere dingetjes die gedaan moeten worden doen we net wie t uitkomt. Ík hoop in de toekomst weer aan het werk kunnen en zal alles gewoon verdeeld worden denk ik :)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 13:40

vaak vind ik wel. als de vrouw alle huishouden doet en de man bijna niets( beetje zware dingen) de man ook niets doet als het een x andersom is dus dat de man tijdelijk bij huis is en de vrouw we wrkt want de man is gewend dat de vrouw alles doet.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:41

Ik doe het huishouden het grootste deel. Wassen, stofzuigen, kattenbak, badkamer, schoonmaken en ramen doe ik vrijwel altijd. Koken, boodschappen, afwassen doen we samen of om de beurt. Net degene voor wie het makkelijk uitkomt en zin heeft. De tuin verwaarlozen we beide ;)
Als ik het vraag helpt hij wel altijd. Hij werkt 2 dagen en loopt 3 dagen stage, ik werk minder (en verdien meer :P ) dus ik vind het logisch dat ik thuis wat meer doe, dan hebben we tenminste allebei nog genoeg energie om samen wat leuks te doen.

Davinia_

Ik doe bijna alles. Mijn vriend werkt gewoon fulltime en ik zit hele dagen thuis. Wat moet ik dan? Hele dag op m'n kont gaan zitten en als m'n vriend thuis komt hem nog het hele huis laten doen? :+
Nee hoor, zo vind ik het prima.
En in de weekenden helpt ie vaak wel een handje mee en grote boodschappen halen we altijd samen :)

_Nadia_

Nou ja, hij werkt wel meer, maar ik heb 4 kinderen rondlopen waarvan er 3 een beperking hebben, en dan ben ik nu ook nog zwanger van de 5de. Ik heb overdag bijna geen tijd om ook maar iets gedaan te krijgen, heb constant wel een kind aan mn been hangen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:42

Hier wel hoor. *grijnst*

We doen alles samen. 8-)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:42

Als je beide evenveel werkt dan gewoon alles eerlijk verdelen. Degene die een dag minder werkt kan wat extra 'taken' op zich nemen en iig die dag koken.