Website

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je de site mooi en overzichtelijk?

Ja
6 (54%)
Nee
4 (36%)
Een beetje
1 (9%)

Totaal aantal stemmen: 11

Ssmarty

Website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 16:45

Ik heb sinds kort een eigen webiste voor touwhalsterartikelen.
Ik doe dit al voor langere tijd, maar ik heb uiteindelijk besloten maar een website te maken :D.

Nou ben ik heel benieuwd wat jullie ervan vinden en of alles duidelijk is.
Dus als jullie tips hebben om hem te verbeteren, hoor ik het graag!

Hier gaat het om: www.maascreation.nl

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:48

Allereerst staan er nog aardig wat spelfouten op je website.
Daarbij vraag ik me meteen af waarom pakketpost €8,50 is i.p.v. de reguliere €6,75 bij Post NL.
Verder zie ik ook helemaal geen prijsindicatie, heb je hier bewust voor gekozen?

Ssmarty

Re: Website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 16:50

Spelfouten? Ik ben wel benieuwd waar precies, dan heb ik er overheen gelezen.
Prijzen en meer informatie is te zien als je op de foto's klikt. Ik ga de tekst ook aanklikbaar maken, zodat het wat duidelijker wordt dat je daarop moet klikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:00

LZP -> STW

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 17:00

Ik heb er net één spelfout uitgehaald bij de leadropes. Als jullie er nog meer zien, hoor ik dat graag!
De tekst is nu ook aanklikbaar, dus hopelijk is het nu duidelijker.

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:02

Heel mooi en overzichtelijk ! Prachtige dingen maak je !

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 17:03

Dankjewel :D.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:03

mooi site maar ik vraag ook waar om pakketpost 8,50 iss
als je er bij de ptt gewoon 6,75 maar voor zelf hoef te betalen

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:05

Ik vind je website er erg netjes uit zien hoor! De website is overzichtelijk, werkt snel en je maakt werkelijkwaar prachtige dingen! Spelfouten heb ik zelf zo 1, 2, 3 niet gespot. Het is dat ik geen eigen paard heb. :)

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 17:07

Nagano schreef:

Omdat ik helaas zelf ook verzendkosten betaal voor het touw zelf..
En ik kan dat ook niet in de prijs van mijn producten verwerken, dus moet het op deze manier.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:09

Ssmarty schreef:
Prijzen en meer informatie is te zien als je op de foto's klikt. Ik ga de tekst ook aanklikbaar maken, zodat het wat duidelijker wordt dat je daarop moet klikken.

Heb 'm even doorgelezen en deze vond ik nog, bij crossrope: het is "zijdelings", niet "zijdelinks"..

Verder nette site :)

Oh en tipje voor je profiel: Dogs are not our whole live, but they make our lives whole --> de eerste live = life :)
Laatst bijgewerkt door imd op 22-09-13 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:10

Ssmarty schreef:
Nagano schreef:

Omdat ik helaas zelf ook verzendkosten betaal voor het touw zelf..
En ik kan dat ook niet in de prijs van mijn producten verwerken, dus moet het op deze manier.

waarom kan je dat niet in je product verwerken
dan maak je ze toch iets duurder en dan kan de verzendkosten gewoon zijn zo als ze horen te zijn wel zo netjes

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:12

Hij is nog niet aangepast aan verschillende schermgroottes, bij mij komt er dus een lange schuifbalk. Daarnaast heb ik op de homepage een lange lege plek onderaan?(dit heb ik op meerdere paginas?)
Als ik op het bovenste menu kleur dan verdwijnt het menu links, hou er rekening mee dat dit verwarrend kan zijn. Verder vind ik hem erg leuk ontworpen (met de stippenlijntjes & afgerondde hoeken) en de fotos die erop staan zijn ook erg duidelijk :j

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:13

Eigenlijk stel je niet ''een maar twee vragen. Ik vind de site wel mooi maar echt overzichtelijk nog niet: waar de prijzen staan was mij ook niet duidelijk.

Waarom zou je de verzendkosten van het touw eigenlijk niet door kunnen berekenen in de prijs?

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 17:13

@ Nagano, Als mensen dan 1 (of 2) product(en) bestellen, kan ik de verzendkosten er nooit uithalen.
Dat zou pas werken als mensen meerdere producten bestellen. Tenzij ik elke prijs met 3 euro verhoog, maar dan verkoop ik waarschijnlijk niets meer :+.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 17:14

imd schreef:
Ssmarty schreef:

Heb 'm even doorgelezen en deze vond ik nog, bij crossrope: het is "zijdelings", niet "zijdelinks"..

Verder nette site :)

Oh en tipje voor je profiel: Dogs are not our whole live, but they make our lives whole --> de eerste live = life :)

Domme fouten xD.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 17:15

Laulitz schreef:
Hij is nog niet aangepast aan verschillende schermgroottes, bij mij komt er dus een lange schuifbalk. Daarnaast heb ik op de homepage een lange lege plek onderaan?(dit heb ik op meerdere paginas?)
Als ik op het bovenste menu kleur dan verdwijnt het menu links, hou er rekening mee dat dit verwarrend kan zijn. Verder vind ik hem erg leuk ontworpen (met de stippenlijntjes & afgerondde hoeken) en de fotos die erop staan zijn ook erg duidelijk :j

Weet je misschien hoe ik dat aan kan passen?

Dat menu verdwijnt inderdaad op bepaalde pagina's.. Daar kan ik helaas niets aan doen.
Het was al een wonder dat ik twee verschillende menu's kon maken.

Edit: Die lange pagina's zijn nu aangepast als het goed is.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 19:22

Bedankt voor jullie tips :D.

Zijn er verder nog dingetjes?

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:50

Ssmarty schreef:
@ Nagano, Als mensen dan 1 (of 2) product(en) bestellen, kan ik de verzendkosten er nooit uithalen.
Dat zou pas werken als mensen meerdere producten bestellen. Tenzij ik elke prijs met 3 euro verhoog, maar dan verkoop ik waarschijnlijk niets meer :+.

Als ik al ergens zulke belachelijk hoge verzendkosten zie staan, dan zou ik zelf persoonlijk ook al niks bestellen. Als ik al ergens iets bestel, wil ik niet meer verzendkosten betalen als dat het verzenden daadwerkelijk kost!!!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:29

Ook ik vind de verzendkosten veel te hoog. Als je je die er toch uit wil hebben, krik dan de prijzen van je producten op. Dan zitten daar de verzendkosten die jij zelf al hebt gemaakt automatisch in. Ik voel me in ieder geval afgezet als ik 8 euro betaal voor pakketpost, terwijl ik weet dat het 6,75 is.

Wat ik heel onoverzichtelijk vind, is dat je wel de producten allemaal in het linkermenu kan bekijken, maar voor de kleuren weer naar de knoppen rechtsboven moet en daar een paar keer door moet klikken. Als ik een leuk touwhalster zie, dan wil ik graag meteen op die pagina zien in welke kleuren en varianten dat allemaal mogelijk is. Nu moet ik teveel zoeken en zou ik afhaken omdat het (naar mijn idee) teveel moeite kost om uit te vogelen wat er mogelijk is.
Is het een optie om bij ieder product een lijstje te geven met welke kleuren er mogelijk zijn? Of om de afbeelding met alle gekleurde touwtjes onder 'Kleuren' ook bij het product zelf te zetten? Je kan er dan altijd nog aan link aan toevoegen zoals 'Voor meer precieze informatie over kleuren, klik hier' waarna je de klant naar de kleurenpagina doorstuurt.

Misschien kan je nog een extra kopje met 'bestellen' maken, waarin je uitlegt dat mensen moeten mailen als zij een bestelling willen plaatsen? In eerste instantie zocht ik daarnaar, en vond ik het uiteindelijk vrij snel bij contact. Maar een eigen kopje zou denk ik duidelijker zijn.
En misschien nog handiger: kan je niet een soort formuliertje plaatsen op je website waarmee mensen een bestelling kunnen plaatsen? Iets waarbij ze hun naam, product, kleur, maat, e-mailadres, etc. in moeten vullen en met 1 druk op de knop het formulier kunnen verzenden. Jij krijgt dit dan als e-mail binnen. Dat bespaart de klant moeite en jij weet zeker dat je alle benodigde informatie hebt als alle vakjes zijn ingevuld. Zo'n formuliertje is heel handig en makkelijk in te bouwen, daar staat ook heel veel van op internet.

Ik klink vast als een klant die wil dat alles al meteen duidelijk is, maar er zijn zoveel webshops die dit verkopen dat je door de vele concurrentie het je klant zo duidelijk en goed mogelijk moet maken waar hij/zij aan toe is. Anders klikken ze zo naar de volgende webshop door.

Verder vind ik je teksten op het eerste gezicht netjes, en ook top dat je bijv. bij zet dat een touwhalster niet bedoeld is om een paard aan vast te zetten +:)+
Je hebt er duidelijk veel tijd in gestoken!

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 11:29

Bedankt voor je commentaar!
Wat je zegt over de kleuren is niet helemaal waar. Bij de producten zelf staat een directe link naar de kleuren.
Dat kan dus ook rechtstreeks.

Een kopje bestellen is misschien wel een goed idee ja. Dan hoef je niet zo te zoeken.
Een formulier heb ik inderdaad ook over nagedacht, maar dat was geen goed idee. Ik moet namelijk voor elk product andere gegevens hebben en dan zou het heel onduidelijk worden wat je in moet vullen en wat niet.

Zoals ik eerder al uitgelegd heb, kan ik de verzendkosten niet bij mijn producten verrekenen.
De prijzen moeten dan met een aantal euro omhoog en dan zou ik ver boven de prijs van mijn concurrenten zitten.
Bovendien kan het meeste met de brievenpost verzonden worden. Alleen bij grote bestellingen en meerdere grote artikelen, moet het met de pakketpost.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:03

Ik zie nu inderdaad dat je kan doorklikken naar de kleuren, maar vond niet duidelijk dat het een link was. Misschien kun je links een ander kleurtje geven zodat duidelijker is dat je direct door kan klikken?

Een formuliertje is dan inderdaad niet zo handig. Of je zou bij ieder product een formuliertje moeten zetten, maar dat wordt wel heel omslachtig. Is inderdaad misschien niet zo'n goede optie dan.

Wat betreft de prijs; ik snap inderdaad dat je je niet uit de markt wil prijzen. Mij zou het terughouden, maar een hoop andere klanten misschien niet.
Kloppen de prijzen van brievenbuspost wel? Dat gaat toch per gewicht? Want als ik (noem maar wat geks) €5 betaal voor brievenbuspost, maar ik zie dat mijn pakketje bij aankomst maar €3 heeft gekost, dan zou ik die €2 die ik teveel heb betaald heel vreemd vinden.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 12:05

Die linkjes hadden ook een andere kleur, maar ik zie net dat dat.nu niet meer zo is.
Ga ik vanmiddag meteen aanpassen!

Daar geldt hetzelfde voor als de pakketpost.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:22

Ik heb even op je site rondgesnuffeld, in gedachten al leuke kleurencombi's voor mijn verzorgpaardje aan het bedenken haha! Heb poosje terug ook een touwhalster met touw besteld online, wilde een fotoshoot doen met het oudje (fotografeer zelf). De shoot is inmiddels gedaan en wie weet..., als het hem gegeven is volgend jaar weer een shoot maar dan met een andere kleur :p Hou ik je site in gedachten!

Ik vind de site redelijk overzichtelijk, bij kleuren moest ik wel even goed kijken, misschien kan je dat anders oplossen? Ik zelf heb wel het geduld om even te kijken hoe het zit, maar iemand die snel aan het oriënteren is gaat dan misschien alweer weg en komt dan bij een concurrent terecht.

Wat je verzendkosten betreft, het is al heel logisch als je het verpakkings- en verzendkosten noemt. Je hebt immers ook verpakking nodig, is ook niet gratis, om het product in te versturen.

Succes in ieder geval, ik vind dat er leuke dingen bij staan!