Een webshop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dejong_wever

Een webshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 11:04

Een webshop heb je niet voor jezelf, maar voor je klanten en die bepalen uiteindelijk wat er eigenlijk in moet komen.

Waarom ga jij juist naar die webshop en wat koop jij daar? Als de prijs lager is bij de webshop concurrent zou jij dan langer willen wachten op je spullen of gaat snelheid voor de prijs?

Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Appelflapje

Re: Een webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:04

LN > LZP

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:07

Klanten bepalen wat er in de webshop komt? Bij mij niet hoor... daar ga ik uiteindelijk nog zelf over. :-)

Even als klant zijnde: als ik iets specifieks zoek, vind ik het niet erg om er langer op te wachten. Zijn het 'standaard' dingen, dan vind ik het erg prettig als het toch snel geleverd wordt (een aantal werkdagen). Wat ik bij een webshop koop is heel verschillend, net waar ik naar op zoek ben.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:34

Citaat:
Een webshop heb je niet voor jezelf, maar voor je klanten en die bepalen uiteindelijk wat er eigenlijk in moet komen.

Hier ben ik het toch echt niet mee eens, vanwaar deze mening? Als je niet voor jezelf een baan of webshop hebt en alleen maar aan de klant denk denk ik dat je jezelf héél erg tekort doet.

Bij een webshop controleer ik eerst of deze veilig is, reviews van klanten, de grootte van de website, assortiment etc. Als de ervaringen goed zijn en de webshop veilig wil ik best mijn artikelen daar bestellen. Daar staat de prijs (mits die erg veel verschilt) bij mij op een lager pitje, ben al eens bedrogen door een webshop met lagere prijzen en dat gebeurt mij niet nog eens :) Daarna komt bij mij pas de snelheid van de levering.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:40

Bij onze webshop bepaal ik wat er in de winkel terrecht komt.
Mijn klasgenootje en ik hebben de webshop erbij en dus nog geen KVK nr. in de loop van de tijd gaat dit er nog wel komen. Zoveel omzet genereren we nog niet dus is KVK beetje duur. Zie onderschrift :P

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:43

duidelijke site, goede levervoorwaarden, prettige prijs... daar kijk ik naar

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:45

misschien een idee om elkaars webshop een beetje te beoordelen? Want bedrijfsblindheid is iets wat veel voorkomt :x

Zoals:

Wat mis je op de site?
Redenen om hier wel/niet te bestellen
Is alles duidelijk geformuleerd?

etc

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:32

Tuurlijk beslissen uiteindelijk de klanten voor een groot gedeelte wat er in je webshop komt. Als je ergens veel vraag naar hebt, ben je een dief van je eigen portemonnee als je dat product dan niet gaat aanbieden.
En als een bepaald product goed loopt, dan probeer je daarin uit te breiden. Het is juist heel erg belangrijk om aan te bieden wat je klanten willen hebben, dat geld natuurlijk ook voor een stenen winkel.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:55

Ik zie dat anders... voor je een webshop gaat beginnen doe je marktonderzoek. Tuurlijk blijkt daaruit waar wel en niet vraag naar is. Maar wát je uiteindelijk in de shop zet, dat doe je nog steeds zelf. Het merk, het type, de kleur, de maat... Ik heb laatst heel bewust ervoor gekozen om iets níet in mijn shop te zetten. En dat was niet omdat er geen vraag naar was, maar omdat ik het niet bij mijn shop vond passen. Het product is niet waar ik voor wil staan. Dat zijn imo heel bewuste keuzes die je als ondernemer maakt.

De klant bepaalt niet, ík bepaal. Daarin probeer ik de keuze van de klant te verwerken. Alleen ligt de laatste zet altijd bij mij.
Kortom: de klant bepáált niet, de klant beïnvloed. :-) Dat vind ik toch wel een wezenlijk verschil.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 15:18

Naar mijn mening heb je een webshop om iets te kunnen verkopen, heb jij dan iets te koop staan op
je website want niet verkoop, blijf jij er mee zitten.

Je kunt dan wel vinden dat bijvoorbeeld die gif groene beenbeschermers helemaal geweldig zijn maar
als je het niet verkoopt sla je de plank mis.

Ik hoef niet zonodig iemand zijn website te beoordelen, het gaat mij meer om de wens van de klant.
Het gaat hier niet specifiek om een webwinkel voor paardenartikelen. Gewoon in het algemeen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:00

Annash schreef:
Ik zie dat anders... voor je een webshop gaat beginnen doe je marktonderzoek. Tuurlijk blijkt daaruit waar wel en niet vraag naar is. Maar wát je uiteindelijk in de shop zet, dat doe je nog steeds zelf. Het merk, het type, de kleur, de maat... Ik heb laatst heel bewust ervoor gekozen om iets níet in mijn shop te zetten. En dat was niet omdat er geen vraag naar was, maar omdat ik het niet bij mijn shop vond passen. Het product is niet waar ik voor wil staan. Dat zijn imo heel bewuste keuzes die je als ondernemer maakt.

De klant bepaalt niet, ík bepaal. Daarin probeer ik de keuze van de klant te verwerken. Alleen ligt de laatste zet altijd bij mij.
Kortom: de klant bepáált niet, de klant beïnvloed. :-) Dat vind ik toch wel een wezenlijk verschil.

Helemaal mee eens Annash, als je ergens niet achter staat waar wel vraag naar is, zou ik dat ook niet doen. Maar stel dat mensen het wél missen in je webshop en je er wél achter staat, maar het was nog niet in je opgekomen. Dan ga je het waarschijnlijk wel verkopen neem ik aan.