Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
zonnebloem18 schreef:Ik vul alles in via mijn toeslagen en dat is nog niet fout gegaan.
Hier is het afgelopen jaar veel veranderd, beidevmeer gaan verdienen, huur omhoog, is allemaal netjes verwerkt en de bedragen erop aangepast.
We moesten over 2011 iets terug betalen maar dat is telefonisch heel goed opgelost.
Cerilene_ schreef:Er is overigens begin dit jaar wel iets veranderd met betrekking tot ongehuwd samenwonen. Dat je niet meer automatisch elkaars toeslagpartner bent, maar elk individueel wordt behandeld. Ik weet niet meer precies waar het allemaal invloed op had, maar dat is vast wel op te zoeken. In ieder geval kijk het inderdaad goed na hoor!

Maar het blijft zo gaan.
juval schreef:hm.. tja. ik heb nu ook een flinke acceptgiro liggen.. ben vorig jaar gaan samenwonen, en nu schijn ik iets van 1300 terug te moeten betalen. vriend heeft een eigen bedrijf, dus geen vast inkomen, dat is lastig. Ik neem aan dat het klopt, maar ga er morgen toch even over bellen. Ik begrijp niet waarom ik de kindertoeslag moet terug betalen (het zijn niet zijn kinderen).. maar toch nog wel zorgtoeslag krijg. Als we een te hoog gezamenlijk inkomen hebben zou dat toch op alle toeslagen betrekking moeten hebben lijkt me. vriend moest zijn zorgtoeslag wel terugbetalen.
van de week was er bij Tros Radar trouwens een heel item over, de fouten bij de belastingtoeslagen.

c_alsemgeest schreef:Ik leef ook in oorlog met de belastingdienst
Ik en mijn man hebben géén recht op welke toeslag dan ook.
Maar blijven die continu ontvangen. Al 20x via 'mijntoeslagen.nl' veranderd maar het blijft terug schieten![]()
Via die van mijn man veranderd, zelfde resultaat.
Het vervelende is dat het telkens terig schiet naar een gigantisch laag gezamenlijk inkomen uit onze studententijd... waardoor we opeens weer allemaal geld krijgen (wat ik dan vaak niet door heb) en wat we dan aan het eind van het jaar weer lekker allemaal terug mogen betalen.![]()
![]()
Ben al ruim 2 jaar met de belastingdienst hierover aan het mailen, bellen en praten... zij weten ook niet hoe het kan. Konden zelfs in het systeem terugvinden dat het al vaak veranderd wasMaar het blijft zo gaan.
Ik ben gedoemd onze gezamenlijke rekening uit te pluizen en elke maand op mijntoeslagen.nl te kijken èn te veranderen.
Alik schreef:Supervervelend als er dingen misgaan. Maar hoezo wachten tot donderdagavod? Ze zijn open van 8 uur 'smorgens tot 8 uur 's avonds van maandag tot en met donderdag en dan vrijdag van 8 tot 5. Of heb je ook nog eens van die ongelukkige werktijden?

moonsparkle schreef:Alik schreef:Supervervelend als er dingen misgaan. Maar hoezo wachten tot donderdagavod? Ze zijn open van 8 uur 'smorgens tot 8 uur 's avonds van maandag tot en met donderdag en dan vrijdag van 8 tot 5. Of heb je ook nog eens van die ongelukkige werktijden?
ow, haha sorry ik heb het verkeerd gelezen zie ik! en al die tijd dus ook verkeerd in mijn hoofd gehad...nou dan ga ik morgen avond gelijk bellen

moonsparkle schreef:Ik zag een knop waar stond ik wil de zorgtoeslag opiemand anders zijn naam hebben (op mn vriend zn toeslagen) dus klikte ik daar, maar er stond dat hij geen toeslagpartner had(in juli nog opnieuw ingevuld na een belletje). Ik heb hem nu weer als toeslagpartner ingeschreven...op hoop van zegen, maar er gaat ook weer een tijd overheen voor het verwerkt is.
kostte de mevrouw aan de telefoon 25 minuten om uit te zoeken