Ideeën opzetten formulier/logboek te gebruiken op iPad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Ideeën opzetten formulier/logboek te gebruiken op iPad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 10:33

Het wordt tijd dat ik aan het afvallen ga slaan. Een paar jaar terug is me dat goed gelukt, door een logboekje bij te houden, waar ik dagelijks van alles bij hield van hoe goed mijn dag verlopen was en wat ik gedaan had ed.

Ik zou dat graag weer op die manier doen, want dat werkte echt heel goed voor mij. Alleen destijds werkte ik dat boekje altijd sochtends op de unie bij, maar inmiddels heb ik fulltime werk en is daar op dat moment geen tijd voor. Als ik het dus niet kan bij houden op iets dat ik praktisch altijd bij me heb, en even tussendoor kan doen, dan gaat het mis. Onder die categorie valt mijn iPad absoluut, dus lijkt het mij handig om dat op de iPad te doen.

Ik weet dat er verschillende afval Apps zijn, waar je ook logboek in bij kan houden, maar die voldoen niet aan mijn wens. Ik wil namelijk niet alleen maar eten en sport opschrijven, maar ook andere dingen, zoals scores voor of ik die dag gelukkig was en of ik andere taken die bij het leven horen wel goed heb gedaan. Dat helpt mij om me niet gelijk super slecht te gaan voelen als ik niet volgens de planning gesport heb, of teveel gegeten heb, maar wel mijn hele huis heb opgeruimd en schoongemaakt bijvoorbeeld. Of gewoon een super leuk uitje heb gehad end at dat mag op zijn tijd.

Kortom ik heb een behoorlijk specifieke wens en eigenlijk wil ik gewoon mijn boekje nabootsen op de ipad, maar dan het liefste als een soort formulier, zodat ik niet alles uit hoef te typen, maar de standaard dingen er al staan. Met daarbij een keer in de week het opmeten en wegen natuurlijk er ook nog bij.

Maar nu is mijn punt, hoe dan? Het mooiste zou zijn, is als het iets is dat ik eventueel ook op de computer kan bewerken en wat ik via dropbox kan synchroniseren of zo. Een Word-document of excel document lijkt me niet handig. Ik zat te denken aan PDF formulieren, maar volgens mij is dat ook niet ideaal. Een andere optie is wellicht gewoon op een (besloten) website of zo? Maar ik weet niet of ik de handigheid en kennis heb om dat zelf op te zetten.

Ik weet niet hoe ingewikkeld het is om zelf zo'n app te maken, maar volgens mij krijg je zoiets nooit in de AppStore dat je het er ook daadwerkelijk op kan zetten.

Dus.... Iemand een briljant idee?