Verjaardagsgeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xWildrose

Verjaardagsgeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 23:33

Sorry als het topic verkeerd staat, wist niet goed waar ik em neer moest zetten.

Hallo allemaal. ;p

Een vraag die met me speelt momenteel is wat is normaal om als verjaardagsgeld te krijgen van je ouders. Het ligt natuurlijk geheel aan je situatie maar wat is nou gemiddeld? Ik bedoel de een krijgt voor zijn verjaardag zo dure nieuwe rijlaarzen terwijl de ander het met een paar tientjes moet doen. Natuurlijk niets mis mee, maar wat vinden de bokkers hier 'normaal' om te krijgen van je ouders? In mijn omgeving zie en hoor ik namelijk hele verschillende bedragen. (Ik had een discussie met iemand hierover, vandaar :+ )

Hasiinaaax

Re: Verjaardagsgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:37

Ik krijg meestal 1 jaar iets heel leuks dan een jaar iets minder en dan weer wat leuks. Zo kreeg ik op mijn 15e een MacBook en op mijn 16e 50 euro . Ik vind dit erg normaal aangezien ik dit altijd heb gehad. Maar er zijn zat mensen bij mij die elk jaar iets duurs krijgen . Mij maakt het niet echt uit wat ik krijg.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:38

verschilt soms iets nuttigs wat ik nodig heb en soms gewoon 50 euro

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:39

Ik krijg meestal 30 euro. Behalve toen ik geslaagd was voor de middelbare school + verjaardag (16) kreeg ik een laptop. En voor mijn 18e verjaardag kreeg ik 1000 euro voor mijn rijbewijs.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:40

De ene keer krijg ik een bedrag, de andere keer betalen ze iets voor me. Dus het kan 50 zijn maar ook een paar honderd.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:41

Mijn ouders geven me geen geld voor mijn verjaardag. Ze vragen liever aan mij wat ik graag wil hebben en dat kopen ze dan voor me. Geld krijg ik van de rest van de familie, dit jaar had ik van oma 35 euro, van de rest 20 euro per gezin, en ik ben 13 geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:33

ik krijg geen geld voor mijn verjaardag, en mijn ouders willen cadeautjes graag rond de 100/150 euro maximaal houden per kind, om het eerlijk te houden, niet omdat ze het geld niet hebben om duurdere dingen te kopen, maar ze willen geen verwende mormels en het is helemaal niet nodig om alleen maar dure dingen te geven aan je kinderen.. voor ons slagen hebben we 'de helft van ons rijbewijs gekregen' maar omdat ik een macbook nodig had voor mn vervolgopleiding heb ik het daar aan besteed :)

tijdje terug dan een canon eos 7D gekocht, maar stiekem is dat ook wel een hobby van paps dus als 'gezins' camera gekocht ondanks dat ik hem meer gebruik, maar dat is ook logisch omdat ik een opleiding doe waar ik hem vaak nodig heb...

en een paard heb ik gekregen, maar dat hebben paps en mams eerst overlegd met mn broer en zus, of ze het niet erg vonden maar die vonden het helemaal prima, wel vinden ze dat ik verwend word maar ach, daar ben ik het jongste kind voor hahaha :+

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:37

rond de 50 euro , maar dat kan ook iets zijn voor mijn dochter wat ik graag voor haar had willen kopen of zo , omdat ik daar net zo blij mee ben , krijg ik weer een glimlach. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:49

Als ik iets wil, en het is niet te duur.
Zo kreeg ik vorig jaar mn telefoonvan 180 euro, grote fout, ding was vreselijk
Maar dit jaar jodphurs van 90 euro, en volgend jaar? Geen idee, heb niks meer nodig op dit moment

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 07:26

Er is geen bedrag 'normaal'. Voor sommige gezinnen is 20 euro al veel, voor andere gezinnen is 50 euro veel en er zijn gezinnen waar de kinderen paarden, zadels of auto's krijgen.

Dat hangt af van de hele gezinssituatie.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 07:27

Elk jaar een cadeau van de rond de 50,-.
Als het duurder was betaalde ik zelf bij.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 07:34

Ik krijg meestal iets rond de 100 euro.
Maar mijn zus en ik zijn redelijk verwend, gelukkig gedragen wij ons niet zo volgens de omgeving :)

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 07:53

Mijn ouders hebben niet veel te besteden meer dus krijg 25 voor mijn verjaardag voorheen was dat het 50 euro.

Wij geven wel duurdere dingen aan mijn ouders, puur omdat ze het zelf niet kunnen bekostigen en hun toch altijd goed voor ons zijn geweest..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:00

Het bedrag zou niet uit moeten maken. 10-20-30-40-50 euro met een hoop liefde krijg ik een prettiger gevoel bij dan een paar honderd euro zonder gevoel (bij bv een minder goede band, soort van "afkopen" ).

wees blij met wat je krijgt. Je kan niet in andermans portemonnee kijken

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:05

Ik krijg altijd 50 euro zolang ik mij kan herinneren en als het cadeau duurder is moet ik het zelf bijleggen

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:09

Ik idd ook al jaren 50 euro en dat vind ik prima.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:12

Kreeg niks of iets heel kleins,geen geld dus kan je ook niks krijgen en ze waren ook niet creatief dus op dat vlak deden ze ook niks.

Norie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:14

Mri schreef:
Het bedrag zou niet uit moeten maken. 10-20-30-40-50 euro met een hoop liefde krijg ik een prettiger gevoel bij dan een paar honderd euro zonder gevoel (bij bv een minder goede band, soort van "afkopen" ).

wees blij met wat je krijgt. Je kan niet in andermans portemonnee kijken

Helemaal mee eens! :j

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:12

Mijn vader krijg ik meestal een 10,-, mijn moeder is eigenlijk verschillend de ene keer krijg ik een kadootje, andere keer geld of gaan we lekker samen shoppen (houd het wel beschaafd hoor, ik zeg van dat iets leuk.. wil je het hebben.. nee veel te duur... ja/nee discussie... komt met dat uit de winkel). Van mijn stiefvader krijg ik 50,-. Voel me wel eens heel bezwaard als ik zoveel krijg.

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:15

100 euro...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:19

Meestal iets rond de 75 euro, weet niet of we dat dit jaar weer redden (broerlief is 9 dagen later jarig en krijgt iets van hetzelfde bedrag als ik, dus misschien wat minder dit jaar?).

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:21

Meestal een cadeau van rond de 100 euro, alhoewel ik dit jaar een nieuwe cap, rijbroek en jodphurs heb gekregen die totaal het 3 dubbele waren.. Tevens ook mijn rijbewijs gekregen :) En als ik niks zou krijgen, of veel minder had het me ook niet uitgemaakt, zolang het met liefde voor mij gekocht of gemaakt is ben ik er blij mee :+: Voor mijn ouders hun verjaardag besteed ik meestal rond de 30 pp.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:29

meestal rond de 100...
maar ook van schoonvader, schoonmoeder (gescheiden dus x 2)
zwager 50

ja verjaardagen hier zijn altijd wel verdienstelijk....meestal 500-600 euro bij elkaar :D

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:34

Suzanne F. schreef:
Er is geen bedrag 'normaal'. Voor sommige gezinnen is 20 euro al veel, voor andere gezinnen is 50 euro veel en er zijn gezinnen waar de kinderen paarden, zadels of auto's krijgen.

Dat hangt af van de hele gezinssituatie.

Zo'n gezin heb ik dus. Voor mijn 13e verjaardag een pony, 2 jaar daarna een zadel, en in 5 jaar heb ik 2 laptops ontvangen. Dit jaar een cap. Ik ben enig kind en word altijd flink verwend.
Daarentegen krijg ik niet zoals sommigen hier mijn rijbewijs en cash geld doen wij ook niet aan. Ik zoek iets uit wat ik nodig heb en dat krijg ik dan. Met kerst bijvoorbeeld zijn dat eigenlijk altijd kleren.

Ik heb, vind ik zelf, ontzettend geluk met wat ik allemaal krijg, maar met 25 euro of een paar sneakers zou ik net zo blij zijn als met die andere dingen. Het allerfijnste vind ik nog dat ze me vaak naar school of naar stal brengen waardoor ik veel minder lang hoef te reizen, daar word ik eigenlijk nog blijer van dan van cadeautjes :j

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:36

Het is erg verschillend wat ik krijg maar vaak is het wel iets wat ik nodig heb.
Het wordt dus al snel iets voor het paard(rijden).
Ik ben over 2 weken jarig en heb van mijn moeder een wedstrijdjasje gekregen (die ik zelf voor 40% heb betaald) en een armbandje en van mijn vader krijg ik rijlaarzen omdat ik nu telkens natte sokken heb (schoenen zijn helemaal afgedragen :p ) en ik vraag geld van andere mensen voor een laptop voor school of een hoofdstel maar die keuze moet ik nog maken :P