Ik hou meer van donker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik hou meer van donker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:24

Hoihoi :)

Vanaf dat ik geboren was sliep ik al overdag, en was 's avonds wakker, en dat heb ik ook nu nog (niet dat ik 's nachts wakker ben, maar ik hou gewoon meer van nacht).

Ik vind het op de één of andere manier vrediger 's nachts, alles is rustiger en gezelliger. Ook als ik bijvoorbeeld in de bioscoop helemaal achterin in een donker hoekje zit, kom ik helemaal tot rust, daar kan ik echt van genieten.

Ben ik de enige die zich in het donker meer thuis voelt, of zijn er nog meer bokkers?

Basboo

Re: Ik hou meer van donker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:27

Nee hoor, ik heb precies hetzelfde! Ik heb al melatonine gehad, maar als je echt druk in je hoofd blijft, of juist wordt, werkt dat ook niet. Ik heb er geen problemen mee, ik heb toch weinig slaap nodig om me fit te voelen :)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:29

Nee hoor, hier nog een nachtdier. Niet dat ik me overdag heel slecht voel ofzo, maar 's nachts voel ik me wel beter. Ik lig ook altijd wakker 's nachts, en als ik vakantie heb moet ik oppassen dat ik mijn dag/nachtritme niet omdraai. Ik hou gewoon van de nacht!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:31

Ik voel me meestal niet veilig in het donker. Heb in de vakantie zelfs nachten overgeslaan (of met het licht aan geslapen) omdat ik gewoon schrik had.xD

Al geldt dat alleen als ik binnen ben in een (kleine) ruimte. Gewoon omdat ik daar niet direct weg zou kunnen. Gewoon buiten wandelen in het donker, no problem, dan heb ik alleen schrik voor sommige mensen, maar niet van dingen die er niet zijn.xD Ik voel me wel fijner in een hoekje. :))

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:31

Ik ben eigenlijk ook wel een avond/nachtmens, helaas is dat met een baan van 7.30 - 16.00 niet echt handig.
Inmiddels heeft mijn interne klok zich wel aangepast maar ik ben 's nachts op mijn best, heb bergen energie en krijg van alles gedaan.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:33

ik vind donker , vooral alleen in het donker fietsen , echt heerlijk.
kan ik echt van genieten , heerlijk rustig op staat. ik kom helemaal tot rust dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:12

ik ben ook wel een avond/nacht mens, het enige waar ik niet van hou snachts is alleen in het donker over straat/bos (ik heb teveel the walking dead gekeken :x ) maar ik voel me in het donker in mn eentje wel wat minder op mn gemak, altijd het idee dat ik dan messen in mn rug krijg weetjewel :P voor de rest echt avond mens :j ik kan de hele dag slapen en zit vaak savonds tot 3 uur achter mn laptopje, ook in schoolweken, niet erg handig :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:03

Hier ook een nachtmens. :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:20

Ikke! Half nederland wordt nu alweer depressief omdat de dagen korter worden, ik ga er juist van stuiteren! Ik voel me sowieso ellendig in de zomer, kan niet tegen warmte en zonlicht. Die lange dagen vind ik een hel! En echt donker wordt het dan ook niet eens.
Ik vind het zo heerlijk, wakker worden in een warm bedje, terwijl het buiten nog zwart is. Lichtjes aan, paardjes voeren en tegen de tijd dat ik begin te functioneren begint het pas licht te worden. Alsof de wereld eventjes op me wacht zodat ik beter wakker kan worden (ben avondmens, sla de ochtend het liefste over...)
Dan wat uurtjes licht en de avond komt alweer. Genieten! Zoals het nu is vind ik het bijna perfect: na het eten nog uitmesten en paardjes verzorgen en dan is het alweer zwart buiten :-)
Ik vind donker ook veel fijner voelen, voel me net zoals anderen hier dan rustiger en juist veiliger!
En de gezelligheid van lichtjes of een brandend vuur, het voelt zo heerlijk knus, kneuterig en comfortabel.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:29

Ik zou mezelf geen nachtmens noemen en ik ben snel bang in het donker maar ik merk wel dat mijn lichaam de avond/nacht fijner vind. Ik heb geen problemen met een hele nacht wakker te blijven en als ik 1 keer lang opblijf (bv met uitgaan ofzo) dan is mijn lichaam daar direct aan gewend en kan ik 's avonds niet slapen en 's morgen vroeg niet op staan. Op festivals kan ik ook gerust doorgaan tot in de vroege uurtjes, ben daar gelijk aan gewend (terwijl ik normaal altijd rond 10 uur/half 11 probeer te slapen). Ik vind het ook heerlijk om 's avonds gewoon rustig in bed een filmpje te kijken of muziek te luisteren, daar kan ik echt ontspannen van worden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:32

ik ben een echt nachtmens. ik ging altijd hardlopen rond een uur of 10 a 11. heeeerlijk! nu ga ik naar de sportschool in de avond haha.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:15

Ik ben ook zo'n nachtwezen, ik slaap overdag ook gewoon beter om de een of andere rare reden. In de zomer heb ik het dus ook vaak dat ik snel dag en nacht omdraai..

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:17

Vampieren, het zijn de vampieren! :j

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:18

je bent zeker niet de enige.

ik heb het ook.
overdag/ eind middag ga ik slapen en snachts ben ik wakker.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:14

Hier ook :D
ik ben s'nachts graag wakker dan is het zo stil en rustig buiten. Bijna niemand die je lastig valt en dan heb je op een heldere nacht nog de maan en de sterren om naar te kijken! Geweldig.
Ik slaap wel gewoon s'nachts maar ik blijf gemakkelijk tot half 4 op ofzo en slaap dan tot 12 uur smiddags.

Ik slaap niet beter overdag of s'nachts ik slaap gewoon als ik moe ben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 23:59

Zwerte schreef:
Ikke! Half nederland wordt nu alweer depressief omdat de dagen korter worden, ik ga er juist van stuiteren! Ik voel me sowieso ellendig in de zomer, kan niet tegen warmte en zonlicht. Die lange dagen vind ik een hel! En echt donker wordt het dan ook niet eens.
Ik vind het zo heerlijk, wakker worden in een warm bedje, terwijl het buiten nog zwart is. Lichtjes aan, paardjes voeren en tegen de tijd dat ik begin te functioneren begint het pas licht te worden. Alsof de wereld eventjes op me wacht zodat ik beter wakker kan worden (ben avondmens, sla de ochtend het liefste over...)
Dan wat uurtjes licht en de avond komt alweer. Genieten! Zoals het nu is vind ik het bijna perfect: na het eten nog uitmesten en paardjes verzorgen en dan is het alweer zwart buiten :-)
Ik vind donker ook veel fijner voelen, voel me net zoals anderen hier dan rustiger en juist veiliger!
En de gezelligheid van lichtjes of een brandend vuur, het voelt zo heerlijk knus, kneuterig en comfortabel.

Ik had het niet beter kunnen beschrijven! Ik ga zelf 's Winters altijd naar Zweden, waar het de hele dag donker blijft. Heerlijk vind ik dat! Binnen een lekker knapperend haardvuurtje, terwijl het buiten -30 is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 04:24

ik ben nu ook nog wakker :+ geen donker mens, maar wel echt nachtmens :P lekker foto'tjes bewerken zonder al het gezeur aan mn kop, zachtjes muziekje op zodat niemand het hoort behalve ik :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 08:11

Het ligt misschien aan het tijdstip en aan mijn glazige hoofd, maar ik vatte je titel helemaal verkeerd op... :')

Ik ben ook echt een nachtmens, toen ik op mezelf woonde en niets beters te doen had struinde ik nachtenlang door de stad, tot de zon opkwam. Dan ging ik naar huis, douchen en slapen. Heerlijk, die rust en stilte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:29

Konstantine schreef:
Het ligt misschien aan het tijdstip en aan mijn glazige hoofd, maar ik vatte je titel helemaal verkeerd op... :')

Ik ben ook echt een nachtmens, toen ik op mezelf woonde en niets beters te doen had struinde ik nachtenlang door de stad, tot de zon opkwam. Dan ging ik naar huis, douchen en slapen. Heerlijk, die rust en stilte!

Hahahaha :+