Nou, ik ben sinds dit jaar klaar met mijn 3 jarige studie '' Directie secretaresse niv. 4 ''
Eigenlijk was ik van plan om door te leren maar ik ben een erg leuke baan tegen hij lijf gelopen waar ik nu werk (bij bureau jeugdzorg) allemaal super leuk en heb het super naar mijn zin.
Nu het volgende, In eind juni/begin juli ben ik uitgeschreven bij mijn school, nu ben ik de week erop vollop bezig geweest met de solicitatie van mijn baan, (moest 2 keer op gesprek komen) spannend dus! Kort daarna heb ik bericht gekregen dat ik was aangenomen, super blij natuurlijk. Vervolgens ben ik een weekje op vakantie gegaan en daarna ben ik gelijk gestart met mijn nieuwe baan.
En nu komt het,
Helemaal vergeten dus mijn studiefinanciering op te zeggen ( 70,- in de maand) Nou gelijk gedaan toen ik erachter kwam in begin augustus. Nou alsnog stopgezet, dus ik dacht 1 maand te laat mocht ik een boete krijgen is die vast te overzien!
Krijg ik vervolgens alsnog rond de 22/23e toch studiefinanciering gestort! Ik gelijk apart gezet, want ik zag de bui natuurlijk al hangen die leuke boete, maar goed. Nu zit ik dus op mijn werk en gaan we weer naar de 22/23e (datum wanneer studiefinanciering gestort wordt) Ik denk toch even bellen dat ik niet nog eens studiefinanciering krijg gestort die ik daarna moet terug storten. Nou, naar 20 minuten in de wacht iemand aan de telefoon, nee je eind datum is geregisteerd en je krijgt geen studiefinanciering meer, nou gelukkig fijn om te horen.
Dus ik wil het gesprek beeindigen, waarop meneer zegt maar mevrouw, en uw ov chipkaart dan? heb je die nog in gebruik. Waarop ik ook nog eens zeg, haha nee die gebruik ik niet meer want die boete is niet niks
Waarop meneer zegt, nou je gebruikt hem nog wel je moet hem namelijk Stopzetten bij een oplaad punt, zolang je dat niet doet word je boete steeds hoger en hoger. Ik; Ja maar ik gebruik hem toch niet? En ik heb toch mijn studiefinanciering stop gezet? Meneer; Nee, daar kijken wij niet naar of je hem wel of niet gebruikt hij staat sinds vorig jaar geactiveerd en je gebruikt hem nu 2 maanden zonder dat het mag. ik; oo oke, en waar moet ik aan denken qua boete? Meneer; dat wordt 194,- per maand! dus dat 2 maal. 388,- euro dus. + 70,- boete 1 maand studiefinanciering = 458,- euro boete dus in totaal
En ookal is het me eigen schuld daar ben ik van bewust!! Maar dan denk ik, ik gebruik mijn ov niet eens en dan alsnog zo'n hoge boete!
Ik heb sowieso een hekel aan Ov + Duo al meerdere problemen mee gehad ( Kapotte ov) en heb ook nog +/- 80,- tegoed dat geld zal ik nooit terug zien. Maar reken maar dat ze met deze rekening snel genoeg zijn.
Nou Sorry voor dit geklaag, maar moest het gewoon even kwijt!
want van die 458 euro kan ik heel veel leuk andere dingen doen.
). Maar goed het was gelukt om alles via internet op te sturen. Krijg ik toch een bericht dat ik niks vergoed krijg omdat mijn OV KAPOT WAS... nou en wat doe je er tegen? Niks, want ik had mijn OV opgestuurd om te laten zien dat hij niet zichtbaar kapot was, en krijg bericht terug dat hij wel zichtbaar kapot is. veel gebeld en veel brieven gestuurd, maar klantenservice zegt zelf al.. doe geen moeite het lukt je niet je krijgt niets terug.