Angst voor collega

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Angst voor collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:47

Hallo allemaal,,
Geen idee waar ik moet beginnen met dit warrige verhaal maar oke,
Ik werk sinds een maand of 2/3 in een restaurant, het is ongeveer een half uur fietsen, dus ik word altijd gebracht naar het werk, en dan weer thuis gebracht door een jongen die er ook werkt, want die woont bij mij in de buurt.
Alleen bij een andere jongen die er werkt voel ik me totaal niet prettig : hij begon me een keer spontaan te masseren, tegen me aan leunen, een paar keer 'spontane' knuffels te geven, me lieverd noemen, en een keer ging hij naast me zitten op dezelfde stoel waar ik zat ( te close dus ), ik houd er totaal niet van.
Hij is ruim 10 jaar ouder dan mij, dus als hij iets met me wil of iets, dan gaat dat toch niet.
Vanavond was het dus hetzelfde liedje.
Iedereen behalve ik en hij waren nog niet omgekleed, dus ik super snel omkleden, en toen wou ik weg, toen kwam ik hem dus tegen en hij gaf me een knuffel en zei dat de jongen die me altijd thuis brengt al weg was, en dat ik met hem mee moest rijden.
Ik schrok echt, dus ben super snel naar buiten gegaan, ik dacht ik loop wel alvast een stuk richting huis en bel me ouders dan wel, maar no way dat ik met hem mee rij.
Gelukkig was de jongen er nog dus kon ik gewoon met hem mee krijgen, waarom hij dan zei dat die jongen al weg was, geen idee...
Ik moet er echt niet aan denken om met hem mee te rijden, helemaal met hem alleen, sorry maar dat durf ik gewoon niet ...
Ik ben echt bang dat als ik dan alleen met hem ben, dat hij me weer gaat knuffelen of iets anders, ik weet het niet, ik heb er gewoon echt een naar gevoel bij.
Ik kan me voorstellen dat jullie denken van 'wat een aansteller' maar ik vind hem gewoon zo raar doen, en nee ik voel me bij hem dus echt niet comfortabel bij hem , zeker niet..
Heeft iemand tips om hem op afstand te houden ?( letterlijk en figuurlijk )

vuurneon

Re: Angst voor collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:48

Het gewoon tegen hem zeggen?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:49

Hem er op aanspreken en anders naar je leidinggevende gaan

zonnebloem18

Heb je dit al gemeld aan je baas, wat hij doet is echt niet gepast en valt gewoon onder seksuele intimidatie.

luuntje

Vervelend voor jou.
Kan je niet duidelijk aangeven dat je geen knuffels wil en dat hij lekker op een eigen stoel moet gaan zitten?

lucifertje

Ja, heel duidelijk zeggen dat je daar niet van gedient bent. Heel eng maar daar bereik je het meeste mee.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:50

Letterlijk: Hang een ketting met knoflook om :').

Nee, even serieus. Heb je het al eens bij hem of je baas aangegeven? Misschien heeft hij het niet door en maak je je druk om niets (of in elk geval, iets wat hij als onschuldig ervaart). Mocht het zo zijn dat je dat al hebt gedaan en er al een gesprek is geweest, dan zou ik toch even naar je baas stappen en het duidelijk aangeven.

Je mag je nooit ongemakkelijk voelen door iemand en je hoort op je werk al helemaal niet bang te zijn voor een collega. Mijn tips dus; praat met hem en anders met je baas.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:52

Je stelt je niet aan hoor, dit valt imo gewoon onder seksuele intimidatie. Ik zou als je het durft hem er 1x heel duidelijk op aan spreken dat jij dit niet wil hebbeb, misschien heeft hij dit niet door en schrikt hij er zelf ook van, en wordt je voortaan met rust gelaten. Andrs echt naar je leidinggevende stappen, het os belangrijk dat je je veilig voelt op je werk. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:52

Ik vind het zo iezo echt moeilijk om nee te zeggen, en dan ook nog in deze situatie, ik ben echt bang dat iedereen het dan ook weet enzo, maar dit is natuurlijk ook echt geen leuke situatie.
Mijn zus werkt er ook, en zij heeft echt altijd met hem ruzie, en hij doet van die dingen ook alleen bij mij.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:53

Eerlijk? Ik zou hem duidelijk maken dat je hier niet van gediend bent en het ook aangeven bij je baas! Niet over je heen laten lopen maar voor jezelf opkomen! Sterkte met de situatie.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:54

Je moet het zeggen.
Of tegen hem, of tegen de leiding gevende.
Maar hij moet hier mee stoppen.
Dit zijn ongewenste intimiteiten

Ik zie dat je 15 bent.
Dan kan je het ook met je ouders bespreken als je het niet direct op je werk durft te zeggen.
Maar hij moet weten dat hij dat niet mag doen
Laatst bijgewerkt door ponyparadijs op 19-09-13 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Re: Angst voor collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:55

Je moet het duidelijk laten weten. Hij mag dit niet zomaar doen, maar zolang hij niet de indruk krijgt dat je het vervelend vind gaat hij ermee door. Daarnaast ook even melden aan de leidinggevende inderdaad. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:56

Ik denk eigenlijk dat ik hem een keer een klap moet geven, maar dan heb ik wel direct alle andere ook op me nek want dat is natuurlijk niet gepast, maar ben bang dat een simpele nee geen effect heeft.
maar, ik ga zaterdag weer werken , en dan is het altijd best druk, dus veel mensen, dan durf ik het al helemaal niet.
Vandaag was echt het ergst, waarschijnlijk ook omdat we dus met weinig waren doordat het best rustig was.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:56

Ik denk dat je gevoel helemaal goed zit: een engerd, bij uit de buurt blijven. Maar het verstandigst is om heel duidelijk te zijn dat je er niet van gediend bent. Dus ook bij die 'zogenaamd grappige' zaken aangeven dat je het niet wilt! Dat kun je ook met je werkgever / teamleider bespreken.

En het lijkt me ook een goed idee om zowel je ouders als die jongen op de hoogte te stellen, zodat hij ook echt niet zomaar weggaat, of dat je desnoods opgehaald kunt worden. Niet met die rare collega naar huis fietsen! Bel je ouders, schakel vrienden in, bel in noodgevallen desnoods een taxi.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:57

Zolang jij je mond niet open durft te trekken (naar hem, de baas, ouders, van mij part andere collega), gaat hij door.

Als hij je wil knuffelen, geef hem dan gewoon een duw en zeg; nee. Het is eng, het is moeilijk. Maar zoals het nu is, is het toch nog veel enger?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 19-09-13 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

marlonFloris

[***] schreef:
Ik vind het zo iezo echt moeilijk om nee te zeggen, en dan ook nog in deze situatie, ik ben echt bang dat iedereen het dan ook weet enzo, maar dit is natuurlijk ook echt geen leuke situatie.
Mijn zus werkt er ook, en zij heeft echt altijd met hem ruzie, en hij doet van die dingen ook alleen bij mij.

weet je zus wel dan dat hij zo vervelend tegen jou doet?
als ik jou was zou ik ook even een babbeltje met je baas maken, dan kan hij het misschien ook in de gaten houden?

Nessie

Ik zou het eerst met ik wil dit niet proberen, in plaats van direct fysiek geweld te gebruiken :j

Tabaluga12

Niet in je schulp kruipen, hij heeft het recht niet zulke dingen te doen. Voor jezelf opkomen meid!!

Als ie je een knuffel geeft duw je hem maar gewoon weg en zeg je dat ie moet opzouten. Of naar je baas gaan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:58

Duidelijk zeggen dat hij moet stoppen. Weet je meerij-collega hier ook van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:59

In ieder geval echt bedankt voor de reacties, het geeft me wel een gevoel dat ik nodig had, dat het niet is dat ik me aanstel, maar dat hij dus echt vervelend is.
Denken jullie dat ik het me ouders dus ook moet vertellen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:00

marlonFloris schreef:
[***] schreef:

weet je zus wel dan dat hij zo vervelend tegen jou doet?
als ik jou was zou ik ook even een babbeltje met je baas maken, dan kan hij het misschien ook in de gaten houden?

Nee, zij werkt meestal alleen op zaterdag, en dan heeft hij het best druk dus gelukkig geen aandacht voor mij.
Zij heeft ook echt ruzie met hem, maar ze weet niet dat ik hem niet mag om een andere reden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:01

[***] schreef:
In ieder geval echt bedankt voor de reacties, het geeft me wel een gevoel dat ik nodig had, dat het niet is dat ik me aanstel, maar dat hij dus echt vervelend is.
Denken jullie dat ik het me ouders dus ook moet vertellen ?

Ja :)
Die kunnen je ook advies geven en voor jou is het fijn dat je het kwijt kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:02

Winged schreef:
Duidelijk zeggen dat hij moet stoppen. Weet je meerij-collega hier ook van?

Nee, die weet het niet, hij heeft een keer gezegd dat het een goede jongen is , maar dat zie ik dus totaal niet zo.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:03

Vervelend is zacht uitgedrukt! Wat een °°°!!! Succes ermee.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:04

Ik zou het je ouders vertellen. Dan is het makkelijker om op te bellen en te zeggen dat je geen vervoer hebt, en je ouders willen dat soort dingen vermoedelijk graag weten. Bovendien wordt het meestal makkelijker als je erover praat.