Twijfel opleiding verpleegkundige

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kelszz_

Twijfel opleiding verpleegkundige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 20:27

Hallo,

Allereerst wat lief dat jullie de moeite nemen om mijn topic door te lezen.
Op het moment ben ik derde jaars verpleegkundige niveau 4. Ik vind mijn opleiding dagelijks nog erg leuk. Maar heb wel door dat het mij zo af en toe erg zwaar valt (doelende op de theorie en mijn motivatie volhouden). Nu kamp ik sinds een week met een zware ontsteking aan het kapsel van mijn rechterschouder waardoor ik mijn stage dit schooljaar niet ga halen wegens te weinig verpleegtechnische handelingen uit te kunnen voeren.

Nu kamp ik sinds een aantal weken steeds meer met het geen of ik twijfel of ik mijn opleiding wel leuk vind. Ik heb altijd al paardenhouderij willen studeren, maar dit niet gedaan vanwege het feit dat er nauwelijks tot niks in te verdienen is. Nu twijfel ik of ik met mijn huidige opleiding zou stoppen om paardenhouderij te kunnen gaan volgen ... (ik twijfelde hier meer over sinds mijn zusje dit jaar is begonnen met haar opleiding dierverzorging). Ik zou dan ook nog dierenartsassistente kunnen gaan studeren, aangezien mij dit ook erg leuk lijkt.

Nu hoop ik dat jullie mij enigszins kunnen informeren wat het inhoud als ik tussen opleidingen ga switchen. Wat dit ook inhoud voor mijn studiefinancering, hier ben ik namelijk ook erg benieuwd naar.

groetjes,
Kelsey

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:31

Heel eerlijk, als je dit fysiek niet trekt, zal een paardenopleiding je ook zwaar gaan vallen.
En een theoretische opleiding (HBO) lijkt jou vermoedelijk ook te zwaar...
En dat van de kans op een baan, had je zelf al bedacht. (geldt helaas ook voor dierenartsassistentes)
Ga eens verder kijken op het MBO, er zijn zat andere mogelijkheden.

Anoniem

Re: Twijfel opleiding verpleegkundige

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:45

Hoeveel jaar moet je nog? Zou het toch afmaken dan heb je dit in ieder geval wel. Banenkans is hierin iets hoger. Daarna kun je altijd nog een dierenleiding gaan volgen.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:46

Grappig, ik heb in de paarden gewerkt (HBO dier-veehouderij/ paardenhouderij gedaan), nu in het bankwezen, en wil heel graag verpleegkunde gaan doen.
Maar wat Senna21 zegt ben ik het helemaal mee eens, als je dit lichamelijk niet trekt, komt het in de paarden ook niet goed. Ik was verder fysiek goed in orde, maar het brak mij ook op. En dan was ik nog in de 20, wil niet weten hoe het was geweest als ik dat werk op mijn 40e nog deed.
Daarnaast kan in de paarden werken hartstikke leuk zijn, maar ook dat is gewone 'harde business', en bij 98% van de banen werk je je kapot voor een minimumloontje en belabberde arbeidsvoorwaarden. Ik had op zich een leuke baan, maar van dat salaris kon ik niet op mezelf wonen en zelf een paard houden (en zit niet in een dure regio)
Hou die paarden maar lekker als hobby.
En ik weet niet hoe goed je rijdt, en hoe handig je met paarden bent, maar het 'paardenwerk' leer je niet op school. Van een 13-in-dozijn-hobbyruiter kunnen ze geen topper maken, en als je voor een handelsstal rijdt heb je verrekte weinig te kiezen qua paarden. Je moet er gewoon op, ook al is het een rotbok waar je eigenlijk heel bang voor bent.