welke wasmachine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

butengeweun

welke wasmachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 11:20

Ja het lijkt een vreemde vraag maar ik kom er niet meer uit er is teveel keuze en dat is zo lastig.

Mijn eigen huisje is een feit maar dan moet je alles nog even aanschaffen en we zijn nu bij de keuze wasmachine.

Nu heb ik weinig eisen alleen de lastigste is ik wil ook graag mijn dekjes/dekens (vliegen/exceem) erin kunnen wassen.

Liefst niet te duur maar nu hoor is juist van mensen dat door de paardenspullen ik juist beter een duurdere kan nemen inveband met de vreemde belasting door dekjes en dekens.

Dus welke gebruiken jullie of zouden jullie mij aanraaden of al dingen waar ik moet letten.

Lynn_Nikita

Re: welke wasmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:22

Ik heb een vrij goedkope en die doet het al 12 jaar ( Candy merk)
Wat belangrijk is dat de vulopening groot genoeg is als je je dekens wilt wassen en de inhoud, aangezien het anders niet schoon als het opgepropt zit

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:23

als je goede zoekt kom je bij Miele uit maar die zijn ontzettend duur.... ik heb er 1 voor de gewone was en 1 voor de paarden en honden spullen! niet omdat hij er van kapot gaat maar omdat alles onder de haren komt te zitten.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 11:47

Lynn_nikita Candy is dus redelijk betrouwbaar (naja de modellen van 12 jaar geleden) Vulopening is een goede om op te letten. Inhoud moet ik dan denken aan de 8 kilo machines of is een 6 kilo ook al voldoende.

Suuzepuus, hellaas geen geld voor 2 machines en ook de aansluitingen niet. Miele is inderdaad zeer duur en mijn max zit wel rond de 400 maar dan heb je bij bol al keuz uit 100 soorten tot dat bedrag :(

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:50

Wij hebben net een nieuwe. Een samsung eco bubble. Daar heb je wel nog meerdere modellen van. Ik heb heel veel reviews zitten doorlezen en eigenlijk was iedereen heel tevreden over deze. Hij is groot, zeer zuinig, fijn in gebruik en heeft een goede prijs/kwaliteits verhouding. Hij bevalt ons ook uitstekend. Ik moet ook wel lachen om dat ding want hij speelt een heel liedje af als de was klaar is (kan je ook uitzetten hoor).

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:57

Ik heb zelf een tweedehands miele wasmachine. Ben er niet zo'n fan van om tweedehands te kopen, maar ja, met het budget wat ik had kon het niet anders (een smalle bovenlader, want voor een normaal formaat heb ik geen ruimte). Ben er heel erg tevreden over en als hij het volhoudt gaat ie ook gewoon mee naar het volgende huis over een jaar! Ruimte besparend en hij wast erg goed en is bovendien heel stil. Soms loop ik er naar toe om te kijken of ie nog wel draait tijdens het wassen, zo stil is hij, erg fijn. Let er wel op als je tweedehands koopt waar je m koopt, niet alle partijen zijn even betrouwbaar natuurlijk.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:01

Wij hebben een LG (direct drive) ben zeer te spreken over deze machine!
Is fluister stil, je zou hem bij wijze van spreken naast een slapende baby kunnen laten centrifugeren.
Ook de LG speelt een liedje als hij klaar is met zijn programma, daar zou de baby dan wel wakker van worden... :D
Wast alles perfect schoon.
Hebben hem nu 5 jaar in bezit en wordt bijna dagelijks gebruikt, nog nooit een storing gehad.
Onze vorige machine, een samsung, had regelmatig electronische problemen. En was na 4 jaar niet meer te repareren!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:28

butengeweun schreef:
Lynn_nikita Candy is dus redelijk betrouwbaar (naja de modellen van 12 jaar geleden) Vulopening is een goede om op te letten. Inhoud moet ik dan denken aan de 8 kilo machines of is een 6 kilo ook al voldoende.

Suuzepuus, hellaas geen geld voor 2 machines en ook de aansluitingen niet. Miele is inderdaad zeer duur en mijn max zit wel rond de 400 maar dan heb je bij bol al keuz uit 100 soorten tot dat bedrag :(

Ik had toen niet meer budget en hij doet het nog en ben er blij mee. Ik weet niet hoeveel kg ik heb, vulopening is goed, krijg er zelf 200 grams winterdeken in, alleen is deze dan erg opgepropt waardoor hij niet helemaal schoon wordt, vliegen en zweetdekens zijn geen probleem. Erna een wasmachine spoelen draaien en zijn de haartjes ook weg
meeste heb ik er al afgezogen voor ik ze in de machine stop.

miele is gewoon de beste van de beste qua wasmachines, maar daar is het prijskaartje ook naar
Dan koop ik liever 3 x een nieuwe goedkopere, en als ik zie dat ik nu al 12 jaar met deze doe, was ik met een miele echt niet goedkoper uit hoor

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:57

Kan zo snel even niet bedenken welke wij ook al weer hebben...t is een krijgertje maar doet t super.
Geloof dat t indisit is

Zweetdekens en ongevoerde regendekns wassen gaat nog, maar dikker past niet. Of past wel maar wordt dus niet schoon/nat
Maar als je alleen woont is een te grote trommel ook niet handig, dan zit je of met halfvolle wasjes of lang wachten voordat je een was vol hebt.

Wat ik wel erg mis bij deze is een resttijdindicator...vergeet altijd hoelaat ik dat ding heb aangezet

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:59

Bij ons ging laatst ook onze wasmachine kapot dat was ook een goedkope Zanussi en die heeft 7 jaar gedraait en veel gedraait.
Ik ben niet iemand die zo'n super duur high tech ding koop, daar zit voor mij te veel knopgedoe op.
Ik heb een Beko gekocht met 5 jaar garantie en zonder koolstofborstels.
8 kilo trommel en grote deuropening, super voor eventueel dekens.
Je moet gewoon eens bij een winkel in de buurt effe zien wat te koop is.
Het hoeft niet duur te zijn om goed te zijn, je kunt overal geluk of pech mee hebben.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:25

manonutjuh schreef:
Kan zo snel even niet bedenken welke wij ook al weer hebben...t is een krijgertje maar doet t super.
Geloof dat t indisit is

Zweetdekens en ongevoerde regendekns wassen gaat nog, maar dikker past niet. Of past wel maar wordt dus niet schoon/nat
Maar als je alleen woont is een te grote trommel ook niet handig, dan zit je of met halfvolle wasjes of lang wachten voordat je een was vol hebt.

Wat ik wel erg mis bij deze is een resttijdindicator...vergeet altijd hoelaat ik dat ding heb aangezet

Maar je kan machines ook op halve was zetten, en dan hoef je niet zolang te wachten tot die vol is en verbruikt die ook minder water