I am stuck in my life

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

I am stuck in my life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 02:53

Ok, ik ben normaal niet iemand die zn hart op het internet gooit, maar ik ben het helemaal kwijt.
Volgens mij gaat dit een lang en verwarrend verhaal worden, dus ik hoop dat ik het zo duidelijk mogelijk kan uitleggen.
Ok....

Ik zal hiermee beginnen, en dan zullen de meeste bokkers hun oordeel klaarhebben, eant zo gaat dat hier.. helaas...
Ik heb geen diploma.
Mijn school was erg slecht, en nadat ik voor de 2e keer ben blijven zitten, ben ik gestopt..
School is gewoon niks voor mij, en is het nooit geweest. Dit heeft meerdere redenen.

Momenteel ben ik in een relatie met een schat van een jongen. Hij luisterd naar me als ik wat vertel, toont echt intresse in mij, en rent niet gillend voor de deur als ik gek wordt, of hem door flashback midden in de nacht perongeluk uit bed schop. Hij is er altijd voor me. We hebben eerder in een relatie gezeten, en toen heb ik het uitgemaakt. Ik zat vreselijk in de knoop met mezelf, maar binnen de kortste keren had ik vreselijk spijt.. Godzijdank wil hij het nog een kans geven.

Maar nu het grote punt.
Afgelopen vakantie ben ik 6 week in belgie geweest(hier is een topic over te vinden). Hier heb ik toen niet betaald voor gekregen, maar aan het eind van de 6 weken heb ik de kans gekregen om terug te komen, voor een betaalde plaats. Dit wel in een speciale regeling, omdat het te duur is om iemand in volle loondienst te nemen. Dus toen ik terug ging, is hij begonnen met uitzoeken van de opties. Hier had ik inmiddels eergisteren eindelijk bericht van.
Nu zit ik vast in een voor mij vreselijk moeilijk dilemma.
Aan de ene kant wil ik graag naar belgie. Maar ik heb wat issues. En de winter komt eraan... Ik heb werkelijkwaar een grote haat voor de kou, ook omdat ik vreselijk snel koud word, en dan duurt het echt heel lang tot ik weer warm wordt. Zoals nu lig ik al 2 uur in bed met koude voeten. En daarvoor waren ze ook al koud. Anyway, ik haat de kou, en ik kan er echt slecht tegen. Ik word altijd erg depressed in de winter. Maar opzich wil ik wel graag naar belgie. Maar dit begon als iets voor mij. Dit wou ik graag. Maar nu oushen me ouders steeds meer, en heb ik steeds minder zin om te gaan..
Ook omdat ik graag een stabiel leven op wil gaan bouwen. Met mijn vriend. Samenwonen, samen een leven opbouwen en over een tijdje een gezin starten.... ik droom inmiddels al jaren over kinderen.. Mn eierstokken slaan me om mn oren, alsof het een teken is... Dat als ik te lang wacht het nooit meer gaat gebeuren, omdat er iets mis gaat gaan.
En dan ook nog mn beste vriendin. Ik zit met haar al 9 jaar in de paarden. We rijden samenals het lukt, we vragen elkaar altijd om hulp, we doen zo veel samen. Die 6 weken heb ik haar vreselijk gemist. Ik kon haar niet om raad vragen, ze kon me niet helpen.. Jonge paarden doen we altijd samen. We weten wat de ander wil en hoe. Ik heb dat nodig. Ik kan niet een jaar zonder haar... Ik heb haar nodig..

Maar ik weet niet wat ik wil.. Doe ik verstandig en wat mijn ouders willen, en ga ik een jar naar belgie, met de kans dat het compleet misgaat met mij?
Of volg ik mijn hart, en ga ik samenwonen met mijn vriend?

Respect als je alles hebt gelezen, en het nog snapt.

fleurtjeuh

Re: I am stuck in my life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 02:56

Als er vragen zijn, stel ze gerust, er is vast eeen hoop niet duidelijk

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 03:00

Tja..
Als jou gevoel eigenlijk al zegt dat je niet naar Belgie wil, niet doen. Ik lees meer negatieve dingen dan goede.
Heb je hier een baan? samenwonen gaat ook niet zomaar..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 03:03

Ik heb geen baan, maar zou er natuurlijk wel een zoeken als ik samen zou gaan wonen met mijn vriend.
Hij heeft wel een fulltime baan, en zou alles kunnen betalen, tot ik een baan heb.

Het punt is ook, ik wil mijn ouders niet teleurstellen... Niet alweer.. Ik ben al de mislukkeling hier. 3 keer gewisseld van opleiding, nooit wat afgemaakt...
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 03:04

Wat hebben koude voeten met Belgie te maken?
En verder zou ik je willen zeggen, Belgie is totaaaaaal niet het eind van de wereld.
Samenwonen kan altijd nog :) Nu ben je veel te afhankelijk (financieel) van je vriend.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 03:07

In belgie is alles buiten.
Het is een westernranch. Er zijn 4 stallen, en 1 buitenbak. Alles is buiten.
En koude voeten doen zeer, vreselijk veel zeer.
Mijn bloedsomloop is slecht, dus alles wordt snel koud, en ik geen uren meer warm.
En daar kan ik niet tegen. Ik kan niet goed functioneren in de kou

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 03:08

Een gezin starten? Je bent 20?

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 03:09

Ik denk dat je je keuze al lang gemaakt hebt.
Praat er met je ouders over.

Als je niet kan functioneren hebben ze daar op de ranch ook niks aan je.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 03:11

Anthea: Tja, sommige mensen hebben al vroeg een kinderwens

Papegara: Maar ik wil mn ouders niet teleurstellen... En rik ook niet.. Ik stel iedereen altijd teleur, en dan worden mn ouders weer boos..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 03:13

Maak je eigen keuzes, je bent 20!
En sorry maar je hebt geen werk, geen studie? Ik zou gewoon die baan grijpen en wat centjes verdienen. Ik heb ook koude voeten. Daar is nog nooit iemand aan gestorven.
Schop onder je kont en gaan.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 03:17

Joh, het is niet de Noordpool waar je naar toe gaat! Hier kun je je prima op kleden, thermobroek aan op stal, warme sokken, gevoerde schoenen en gaan!

Je zegt het zelf, je zit vast in je leven. En dus moet je daarvan loskomen en het leven gaan ervaren. Zoals ik je berichten lees denk ik dat je vreselijk bang bent om het vertrouwde achter te laten. Ik denk dat het niets met België te maken heeft, maar meer met het feit dat je je omgeving tijdelijk moet verlaten. Eerlijk? Ik denk dat het juist heel waardevol kan zijn om juist jezelf te ontplooien en zelfstandig te worden. Red je het alleen, dan red je het overal!

Wat ik wil zeggen: durf te leven! Ga ervoor om te groeien als persoon terwijl je je passie mag uitvoeren.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 03:23

Helaas helpt thermokleding en warme sokken niet..

En zelfstandig zijn? Dat red ik gelukkig prima.
(Hmm dat klinkt snobbistisch, maar zo bedoel ik het niet)

Ik vertrouw niet snel mensen, en momenteel momenteel zijn er 2 mensen die ik echt bertrouw, en die heb ik echt nodig, en dit zijn niet mijn ouders...

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 03:33

Dan heb je niet het juiste spul. Zelfs met Raynaud in combi met behoorlijke vasoconstrictie is het goed te doen in de kou. Je kunt jezelf er ook op trainen.

Sorry, zelfstandig klink je absoluut niet. Je bent 20, hebt geen opleiding, geen werk, rijdt een beetje paard, hangt aan ouders voor een beslissing en kan niet zonder je vriend en beste vriendin. Persoonlijk klinkt dit niet geheel conform je leeftijd, maar meer als iemand die veel jonger is. Als je het gevoel hebt vast te zitten in je leven dan moet je het roer omgooien en dat houdt in dat je dingen moet doen die buiten je comfort zone liggen. Zo niet, niet zeuren en accepteren dat je nooit verder zult komen dan waar je nu bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 03:35

Het klinkt mij eerlijk gezegd ook alsof jij je keuze al lang hebt gemaakt... Wees dan ook eerlijk naar je ouders toe en hak die knoop door; zachte heelmeesters maken bijtende (oh nee) stinkende wonden...

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 05:40

TS wil jij niet tegen je kinderen kunnen zeggen dat je het leven hebt omhelst ipv bang in een hoekje hebt zitten afwachten.

Kom op. Grijp deze kans. Geef jezelf een schop onder je kont en kom los van je omgeving ipv constant maar afhankelijk zijn.

Als je een slechte doorbloeding hebt kan je hiervoor een spuit tegen wintervoeten/handen halen bij je HA en verder inderdaad investeren in de juiste kleding en schoeisel.

Mocht je ervoor kiezen toch niet deze kans te grijpen zorg dan in ieder geval dat je een diploma krijgt en ga terug naar school. Op deze manier kom je nooit aan een fatsoenlijke baan en zul je altijd afhankelijk blijven van anderen. Zowel financieel als emotioneel.

Ik krijg bij jou verhaal vooral het gevoel dat je bang bent om uit het vertrouwde te stappen. Maar als jij ooit echt een voldaan en gelukkig leven wilt lijden is het juist ontzettend belangrijk dat je dingen gaat ondernemen en aan je gevoel van eigen waarde gaat werken. Alleen op die manier kun je groeien in het leven.

Welke keuze je ook maakt, toon lef, daadkracht, werk aan jezelf en verschuil je niet achter smoesjes.

Succes.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 08:30

Ik kan het alleen maar helemaal eens zijn met Maaikemuis en Lizy29, al is het voor jou niet leuk om te horen.
Je komt erg afhankelijk en onzeker over. Hoe zie je het leven voor je: doorgaan met thuis zitten tot je samen kunt gaan wonen en dan in alle opzichten doorgaan met totaal afhankelijk zijn (maar dan van je echtgenoot)?
Die kans in Belgie is een unieke en je kan er veel levenservaring op doen.
Het is helemaal niet zeker of de relatie met jouw vriend stand gaat houden, dus daarop moet je geen beslissingen baseren. En daarbij: Belgie is nog best te doen qua afstand.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 08:33

[HTT]--->[LZP]

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 08:37

Geef jezelf een schop onder je kont, want echt; er zijn ergere dingen dan koude voeten en daar heb je tegenwoordig thermokleding en kruiken in bed voor...

Lijkt mij verstandig om wel te gaan; je hangt met je 20 jaar wel heel erg aan je ouders, vriendin en vriend, de laatste financieel. Wordt tijd dat jij ook je steentje gaat bijdragen en je best gaat doen om zelfstandig en volwassen te worden. Die eierstokken zou ik nog maar even negeren; eerst jezelf maar eens opvoeden voor je aan kinderen begint. ;)

Heel veel succes gewenst!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 08:46

hoe wil jij in deze situatie een kind gaan grootbrengen :? Je hebt zelf nog 0 ervaring. Persoonlijk vind ik koude voeten een kulargument om niet te gaan werken. En als je niet in Belgie wil werken op de ranch zoek dan met spoed ander werk. Hoe financier je jezelf nu zonder werk :?

Ik zou zeggen grow up, zorg voor jezelf en als je dat geleerd hebt kun je voor een kind zorgen.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:10

Ik ben het ook eens met mijn voorgaanders...

Vergeet daarbij niet dat die twee belangrijke personen (je beste vriendin en je vriend) er alle begrip voor zouden moeten hebben als je deze keuze zou maken!
Als je op je twintigste al vast zit, moet je daar echt iets aan doen! Eb die kibderen wachten wel hoor! Over drie jaar is nog tijd genoeg.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:17

Ik denk dat een jaar België je heel goed zal doen! Je doet daar werk wat je leuk vindt, leert op eigen benen te staan en je zal waarschijnlijk een stuk zelfstandiger terug komen. Over een jaar (ik maak uit je post op dat het om een jaar gaat), ben je 21. Kinderen kunnen dan ook echt nog wel, je ouders en vrienden houden evengoed wel van je.

Lees de eerste zin van de post van Lizy29 eens goed door, en vraag dat jezelf oprecht af. Zonder na te denken over wat andere van je keuze zouden vinden!

Ik hoop dat je een goede beslissing kunt maken!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:24

Wacht even hoor.

Even rewinden.

Je wil kinderen opvoeden, waar je dus om de paar uur voor moet opstaan, ook midden in de winter, met koude voeten, waar je voor klaar moet staan, ook als ze in de sneeuw op hun muil zijn gegaan..

Maar je wil een baan afslaan omdat je daar koude voeten van krijgt?

Een baan is niet enkel en alleen omdat het leuk is.
Ik sta ook niet voor mijn lol burgers te flippen maar omdat ik onafhankelijk wil zijn en omdat ik m'n geld moet verdienen.
Als je daar niet klaar voor bent, ben je in mijn optiek al zeker niet klaar om samen te gaan wonen (op de beurs van een ander) en al helemaaaaal niet om aan kinderen te beginnen.

Jouw grondhouding moet veranderen.
Je verhaal begint ook met 'Ik moet mijn hart luchten en jullie zullen er vast een mening over hebben, maar dat zijn bokkers.'
Wacht even he. Wij zitten hier ook om je vooruit te helpen maar dat moet dus schijnbaar met een schop onder je reet. Ga eens met een psycholoog praten want jij zit dermate in de knup in negatieve gedachtes voor mijn gevoel dat je daar zonder hulp niet uit gaat komen.

Ohja, voetnootje.
Ik ben normaal heel vriendelijk, lief in de omgang en redelijk sociaal begaan..
Maar door jouw verhaal krijg ik stekeltjes.
Kan niet ligt in het graf en wil niet ligt ernaast.
Je kan je school heel makkelijk de schuld geven van het niet halen van je diploma. Maarre.. Al die anderen dan? Die hebben het wel gehaald toch?
Misschien moet je eens kritisch naar jezelf kijken voor je je school beschuldigt.
Er bestaat ook nog zoiets als 'een drive hebben', 'ergens voor willen gaan'.
Laatst bijgewerkt door upendo op 18-09-13 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:28

Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik mezelf eens flink achter de oren krabben :o . Geen opleiding, geen baan maar wel willen samenwonen en straks een gezin. Dat is van 1 salaris niet te betalen en een baan vinden zonder opleiding zal ook niet meevallen.... :(
Ik zou kiezen voor dat jaar naar België en eens gaan bedenken wat je echt wil doen met je leven.
En die kou, daar wen je vanzelf aan. Als je maar hard genoeg werkt, heb je het niet koud.

Sorry voor mijn directie mening, maar je vraagt om advies en een mening dus ben ik daar eerlijk in....

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:31

Ik heb je vorige topic met je meebeleefd. Van dit topic krijg ik kriebels. Je bent zelfstandig? Nee, op dit moment niet. Ga naar België en ga het daar worden. Nu wil je je verschuilen in en achter het samenwonen. Ga eerst maar leren op je eigen koude benen te staan. Daar wordt je hard van en het verschaft je inzicht, in wie en wat je bent en wilt zijn en het pad ernaar toe. Je bent geen mislukkeling, je mist - op dit moment - wel doorzettingsvermogen. Ik denk dat België het beste gaat zijn dat je kan overkomen, nu.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:42

Als je vast zit in je leven en niet zelfstandig dit soort beslissingen kunt nemen, is 'een kind nemen' volgens mij geen optie.
Een kind is geen speelpop, maar een jong mens in ontwikkeling. Zij/hij heeft daarbij goede begeleiding nodig van evenwichtige ouder(s).
Eerst zelf maar 'groot worden'.