Ik kan het je van harte aanraden. Mijn vriend en ik hebben er een genomen op het moment dat we besloten te gaan kijken voor een koophuisje. We hebben er nu 2 keer gebruik van gemaakt. Een keer met de borg niet terugkrijgen van het huurhuis waarin we gewoond hebben voor ons koophuisje en nu ivm verborgen gebreken van het koophuisje. Je belt of mailt ze met je probleem/vraag en zij gaan met jou kijken wat ze voor je kunnen doen. In het geval van de borg zijn we schadeloos gesteld omdat het om een relatief klein bedrag ging, niet waard om er een zaak van te maken. Bij de verborgen gebreken helpen ze ons stapsgewijs met de juiste juridische stappen te ondernemen. (bijv eerste stap is verkoper op de hoogte stellen en de kans geven de gebreken te komen onderzoeken en te herstellen) Als er een brief oid gestuurd moet worden krijg je een voorbeeldbrief met uitleg die je naar je eigen situatie kunt aanpassen. Mocht het tot een zaak komen (wat we niet hopen) dan nemen ze alles verder uit onze handen en nemen zij de verdere benodigde stappen uiteraard in overleg met ons.
Wij zitten bij Centraal Beheer Achmea en betalen zo'n 7 euro per maand. We hebben de modules consument en wonen. (je kunt ervoor kiezen waarvoor je verzekerd wilt zijn) Onze ervaring tot nu toe is dat ze snel reageren en goed en duidelijk advies geven.
Houd er wel rekening mee, dat als je een rechtsbijstandverzekering neemt, dat je dan 2 maanden wachttijd hebt voordat je er gebruik van mag gaan maken. En je kunt niet met al lopende zaken naar je nieuwe rechtsbijstandverzekering stappen.
Edit: kijk ook naar eigen risico ed. Wij hebben geen eigen risico.
Laatst bijgewerkt door Omaro op 17-09-13 12:54, in het totaal 2 keer bewerkt