Rechtsbijstand verzekering

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Rechtsbijstand verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 12:36

Ik zit er over na te denken om een rechtsbijstand verzekering af te sluiten daarom zou ik graag wat ervaringen van Bokkers horen die ook zo'n verzekering hebben.
Heb je er wel is gebruik van gemaakt en hoe ging dat?
Bij welke verzekeraar zit je en wat betaal je?
Alle tips of ervaringen zijn welkom!

Noppes

Re: Rechtsbijstand verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:44

Ik heb zelf geen rechtsbijstandverzekering maar ik werk zelf wel bij een. Wat dat betreft denk ik wel dat het heel handig kan zijn, bij een verkeersongeval, ontslag, loonvordering, faillissementsaanvraag, problemen met de buren/de overheid, aankoop van een bank etc. Er zijn toch genoeg juridische problemen waar je tegenaan kunt lopen.

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:48

Ik kan het je van harte aanraden. Mijn vriend en ik hebben er een genomen op het moment dat we besloten te gaan kijken voor een koophuisje. We hebben er nu 2 keer gebruik van gemaakt. Een keer met de borg niet terugkrijgen van het huurhuis waarin we gewoond hebben voor ons koophuisje en nu ivm verborgen gebreken van het koophuisje. Je belt of mailt ze met je probleem/vraag en zij gaan met jou kijken wat ze voor je kunnen doen. In het geval van de borg zijn we schadeloos gesteld omdat het om een relatief klein bedrag ging, niet waard om er een zaak van te maken. Bij de verborgen gebreken helpen ze ons stapsgewijs met de juiste juridische stappen te ondernemen. (bijv eerste stap is verkoper op de hoogte stellen en de kans geven de gebreken te komen onderzoeken en te herstellen) Als er een brief oid gestuurd moet worden krijg je een voorbeeldbrief met uitleg die je naar je eigen situatie kunt aanpassen. Mocht het tot een zaak komen (wat we niet hopen) dan nemen ze alles verder uit onze handen en nemen zij de verdere benodigde stappen uiteraard in overleg met ons.
Wij zitten bij Centraal Beheer Achmea en betalen zo'n 7 euro per maand. We hebben de modules consument en wonen. (je kunt ervoor kiezen waarvoor je verzekerd wilt zijn) Onze ervaring tot nu toe is dat ze snel reageren en goed en duidelijk advies geven.
Houd er wel rekening mee, dat als je een rechtsbijstandverzekering neemt, dat je dan 2 maanden wachttijd hebt voordat je er gebruik van mag gaan maken. En je kunt niet met al lopende zaken naar je nieuwe rechtsbijstandverzekering stappen.

Edit: kijk ook naar eigen risico ed. Wij hebben geen eigen risico.
Laatst bijgewerkt door Omaro op 17-09-13 12:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 12:51

Bedankt! ik ga meteen even op hun site kijken.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:54

Ik heb er wel eens gebruik van gemaakt voor een vereniging, neem aan dat ze daar dezelfde (non)service verlenen als aan particulieren. Ik vond de service dus niet best, wij hadden het idee dat ons aanspreekpunt weinig moeite deed voor ons. Wij moesten als vereniging steeds met nieuwe ideeen en optie komen die ons aanspreekpunt zélf ook had kunnen bedenken (en beter) als hij het dossier gelezen had. Tel daarbij op dat we tot 3x toe een ander aanspreekpunt toegewezen kregen waarbij naar het leek geen enkele vorm van dossier overdacht plaatsvond en je hebt wel een idee wat ik van de service vond.

Toen we aanspreekpunt nr 4 toegewezen kregen (in een jaar tijd...) hadden we geluk, dit was echt een topper; goed meedenken en pro-actief en snel handelen. Over deze persoon waren wij echt heel erg tevreden.

Hun eigen reclame slogan 'voor alles waar u niet om heeft gevraagd' is bijzonder van toepassing op het bedrijf maar niet helemaal in de zin die zij zelf bedoelen. :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:08

We hebben een rechtsbijstand verzekering bij Interpolis en zijn daar erg tevreden over, snelle en goede service.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:14

Ik ben bij DAS verzekerd en er 2 keer gebruik van gemaakt. Beide keren bij ontslag. De eerste keer was maar kort; alles was goed geregeld.
De tweede keer duurde langer want er waren wat problemen. Diegene die mijn zaak behandelde zat er goed achteraan, hield mij goed op de hoogte van alles wat ze deed.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 16:04

Ik heb veel verzekeraars vergeleken en ik kom eigenlijk nu uit bij Unive, ik heb ze nog wel een mailtje gestuurd met wat vragen als het antwoord op deze vragen mij bevalt dan denk ik dat ik een rechtsbijstandverzekering bij Unive ga afsluiten.