Inbraak voorkomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Inbraak voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 12:14

Volgens mij heeft iedereen wel een keer zo'n verhaal gehoord. Dan heb je alles zo goed beveiligd en nog wordt er ingebroken. Bij iemand uit mijn omgeving is afgelopen week twee keer ingebroken terwijl de bewoner thuis was. Natuurlijk zijn we nu bezig om de beveiliging te verscherpen, maar twee (of meer) weten altijd meer dan 1.

Zijn er nog mensen met geniale tips om inbraak te voorkomen?

Op internet las ik wel een goeie.Een sensor voor een lamp buiten hangen. En die lamp dan in huis aan laten springen. Ten eerste wordt je als bewoner dan gewekt en kan je evt een alarmnummer bellen, ten tweede denkt een inbreker dat je wakkeer geworden bent en gaan ze er hopelijk vandoor.

Hebben jullie nog geniale tips?

inochiyo

Re: Inbraak voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:17

alarm systeem plaatsen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:19

Heb je al kerntrekbeveiliging op je deurrozetten zitten? En dievenklemmen op de ramen? Verder idd zorgen voor verlichting die aangaat en een goed alarmsysteem. Ik zou ook stickers plakken dat er beveiliging aanwezig is, dat schrikt ook wel af denk ik?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:23

Bel eens met een beveiligingsbedrijf, die hebben vaak de beste tips en ideeën.

Een alarm systeem is een dure maar hele goede oplossing.

Een hond (groot en waaks) is natuurlijk ideaal maar die moet je wel echt willen en een thuis kunnen bieden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:23

Wij hebben een grote hond, dat scheelt natuurlijk al.
Verder zorg ik dat dure spullen niet in het zich liggen. Mijn telefoon heb ik altijd bij me of stop ik weg. Dieven controleren meestal eerst overdag waar iets te halen valt.
Dure spullen zoals de computers staan boven. En zorg dat je verzekerd bent, en de dieven niet zonder braaksporen binnen kunnen, dus ook geen ramen een klein stukje open laten bv.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:27

Koop een Rottweiler.

Mijn ouders hebben al m'n hele leven Rottweilers, één keer is er ingebroken bij ons in de halve straat maar na ons huis zijn ze opgehouden, bij ons was niks weg. Ze hadden niet eens even de deur dicht gedaan dus onze hond liep 's ochtends rustig op straat rond te dartelen. M'n pa dacht eerst dat hij zelf de deur open had gekregen, tot hij ons vernielde slot zag. :')

Alleen een bordje 'hier waak ik' helpt in elk geval niet, ze dachten blijkbaar dat het bij ons bluf was.

Lamp met een sensor klinkt ook goed. :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:30

Bij de politie kun je informatie opvragen om alles goed te beveiligen. Wat wij ook altijd doen is het licht aanlaten als we in het donker wegzijn. Dan lijkt het net alsof er wel iemand thuis is. Als je een tijdschakelaar tussen je stopcontact en de stekker doet, gaat dat vanzelf!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:32

Honden inderdaad.. bij ons is naast ons ingebroken, en een inbraakgolf in de wijk al een jaar. Ik geloof dat echt bijna iedereen al een keer de dupe is geweest, maar wij niet.
Het maakt niet uit wat voor hond.. ik heb 2 chihuahua.. de grootste is formaatje kleine jack russel, maar is goed waaks!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:34

Authentic schreef:
Koop een Rottweiler.

Mijn ouders hebben al m'n hele leven Rottweilers, één keer is er ingebroken bij ons in de halve straat maar na ons huis zijn ze opgehouden, bij ons was niks weg. Ze hadden niet eens even de deur dicht gedaan dus onze hond liep 's ochtends rustig op straat rond te dartelen. M'n pa dacht eerst dat hij zelf de deur open had gekregen, tot hij ons vernielde slot zag. :')

Alleen een bordje 'hier waak ik' helpt in elk geval niet, ze dachten blijkbaar dat het bij ons bluf was.

Lamp met een sensor klinkt ook goed. :j

:') het helpt idd wel,
mijn tante heeft ook al een 20 jaar rottweilers, er is 1 keer ingebroken, toen was de tweede hond net een twee weken dood.
op het moment dat er een hond in huis was, echt niet.

hier in huis hebben we ook een rottje, de schilder komt alleen als we thuis zijn, die heeft in zijn kop zitten dat ie zomaar eens door het raam zou kunnen springen (moet ie aardig door springen, dubbel glas)
geloof niet dat er hier iemand met kwade bedoelingen , vrijwillig komt binnewaggelen :=
ik raad het ze ook ten zeerste af , Eycks is echt niet te beroerd om op te treden vrees ik :+

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:39

Hier zorgen de honden ervoor dat je niet binnen komt. Ze slaan sowieso al aan als er wat langs het huis loopt. Dus dan weet je dat er iemand rond loopt. En kom maar niet binnen, want ze vreten je werkelijk op.

Dus koop een hond :D

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:41

Flink blaffende honden en licht werken het best.
Ons buurhondje, een dwerg pincher (formaat konijn) kan heeeel gevaarlijk blaffen en heeft zo een inbraakpoging weten te stoppen. Van de politie kregen de buren het advies: buitenverlichting. Inbrekers staan niet graag in het licht waar ze goed gezien kunnen worden.
Van een kennis die alarmen installeert weet ik dat de écht linke beroepinbrekers (vaak Polen, ja racistisch, maar het is helaas wel zo) zich helemaal niets aan trekken van een alarm, die slaan gewoon de sirene eraf en gaan door.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:48

jorretje schreef:
Van een kennis die alarmen installeert weet ik dat de écht linke beroepinbrekers (vaak Polen, ja racistisch, maar het is helaas wel zo) zich helemaal niets aan trekken van een alarm, die slaan gewoon de sirene eraf en gaan door.

Maar dat is hetzelfde met honden. Leg een stuk worst neer en ze zijn afgeleid.
Daarom heb ik die van mij getraind dat ze alleen maar eten als ik ze iets geef. Van andere pakken ze niks aan, eten niks van de grond. Mogen op straat niet aangehaald worden door mensen. Etc.

Dus een hond is leuk, als het ook effectief is.

Edit: Typefoutjes
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 17-09-13 12:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:48

In de tuin puntige spijkers naar boven gestoken op hekken plaatsen en vasttimmeren. Heeft goed geholpen bij de buurman, Poging tot toegang naar de tuin en inbraak is hiermee gestopt. Overal in de buurt zijn ingebroken en vaak zijn het van die oostblokmensen.

Van mij mogen ze heel snel opkrassen naar hun eigen land.

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:08

Alarm.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 13:15

Een hond is geen optie helaas. Zou ook mijn keus zijn, maar dat wil de bewoner niet.

Sloten en alarm worden geupdate. Maar alle tips zijn altijd welkom:)!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:17

Ik kom vaak bij inbraken en spreek vaak mensen die willen weten wat ze kunnen doen om een inbraak te voorkomen. Volgens mij kan je een inbraak niet voorkomen. Het enige wat je kan doen, is een inbraak vertragen. Zorgen voor goed hang- en sluitwerk, een alarmsysteem, je kostbare spullen niet allemaal naast elkaar leggen in de vensterbank, etc. Lampen die aanspringen zijn heel fijn als je oplettend bent of oplettende buren hebt, maar in alle andere gevallen is het alleen maar een handig licht om te zien waar je de gaatjes moet gaan boren in de kozijnen.

Zolang iedereen zich alleen maar bezig houdt met hun eigen huis, ga je geen inbrekers vangen op heterdaad. Je gaat pas inbraken voorkomen als de burgers zelf weer gaan opletten als ze iemand in de straat zien die daar niet hoort. Bij 9 van de 10 buurtonderzoeken na een woninginbraak heeft niemand in de buurt er ook maar iets van gezien of gehoord. Het is echt om moedeloos van te worden. Wil je een inbraak voorkomen, zorg dan dat de mensen in je straat wat alerter worden en let op elkaars spullen en huizen! Vertel het aan je buren als je iemand hebt zien lopen die zich vreemd gedroeg, of als er een auto heel langzaam door de straat reed terwijl de inzittenden naar binnen gluurden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 13:24

Het gaat hier om een afgelegen woning in een buitengebied. Dat maakt het lastig, omdat er weinig tot geen directe buren zijn. Het gebied is donker en beschut, dus je kan eigenlijk gewoon rondlopen zonder dat je gezien wordt. Er worden extra lampen geplaatst zodat vreemden in het gebied in elk geval eerder opvallen.

Kostbare spullen zijn in het bijzijn van de bewoner meegenomen. Inmiddels zijn de inbrekers twee keer binnen geweest. Een keer als een soort inventarisatie (waarbij ook wel dingen zijn meegenomen) en nog een keer. De laatste keer zag de bewoner mensen lopen, ging erheen en werd neergeslagen. Hoe dat precies is gegaan weet ik niet, ik heb nog geen contact gehad met de bewoner.

Ontzettend eng dat de inbrekers juist komen op het moment dat er iemand thuis is. Dat vindt ik ook wel gek. Als ik zelf ergens wilde gaan inbreken zou ik dat doen als de bewoners boodschappen aan het doen zijn ofzo.

Waar ik aan dacht.. Is er een systeem dat een signaal afgeeft als er iemand of bv een auto het terrein betreedt? Nou is het in een gebied met ook wel bos, dus je wil eigenlijk niet dat het alarm afgaat als er een konijn rondloopt. Heeft iemand hier ideeen voor?

Heel erg CSI, maar er zijn camera's die foto's maken als ze beweging detecteren. Ik neem aan dat die dingen ontzettend duur zijn, maar zijn die particulier te koop?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:28

Je hebt wel degelijk beveiligingssystemen die een melding geven als er iemand een terrein op gaat. Dat is wel prijzig. Het wordt ingegraven rondom een perceel en vanaf een bepaald gewicht wordt er dan een melding gemaakt en kan je het zo instellen dat er in huis een alarm af gaat. Maar zo'n systeem reageert dus ook als er bijvoorbeeld een ree over je erfafscheiding loopt. Op kleinere dieren zoals konijnen en vossen reageert het als het goed is niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:29

Camera's die foto's maken.. Dat kan al met een simpele webcam :) alleen moet daarvoor wel je computer aan staan. Maar ik heb vroeger een programma gehad dat alle beweging deed opnemen. Daarmee kun je ook een alarm laten afgaan, en zelfs vanaf je mobiel als je niet thuis bent alles in de gaten houden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 13:32

Ik wist inderdaad niet wat voor zoekterm ik moest gebruiken, maar er zijn behoorlijk wat van die camera's te koop. Ik zal eens kijken wat de opties zijn.

Ik bedoel, als je al zo gek bent om twee keer in een week te komen, dan ga ik zeker niet uitsluiten dat ze niet nog een keer langskomen. Natuurlijk zijn er ook professionals ingeschakeld, maar ik wil graag helpen waar ik kan.

Zoals eerder gezegd kan je inbraak nooit helemaal voorkomen, maar hoe meer maatregelen je neemt, hoe meer het afschrikt en hoe kleiner de kans wordt dat ze er nog een keer in slagen iets mee te nemen of de bewoner in gevaar te brengen.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:41

Alarmsysteem :) Je hebt verschillende, oa een bewegingsalarm en een deuralarm. Wel op tactische plaatsen plaatsen, een bewegingsalarm is bv niet handig in een ruimte waar je dieren hebt zitten :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 14:47

Dat is inderdaad het 'probleem'. Er zijn katten en 'wilde' dieren in dat gebied, dus een alarm op beweging gaat constant af. Er is nu gekozen voor nog meer verlichting, betere sloten en een beter alarmsysteem.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:58

De camera waar je op zoek bent is denk ik een ip cam. Die slaat de plaatjes of video's op op een server ipv een pc... als ze je pc meenemen heb je anders nog niks... zijn er genoeg te koop welke af gaan op beweging, maar let wel op, de goedkopere geven (vooral in het donker) erg slecht beeld.... voor een beetje kwaliteit ben je zo vanaf 200 euro kwijt...

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:02

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:07

Verlichting met sensor helpt inderdaad.
Tenzij je zoals hier brutale vossen in de tuin krijgt die 's nachts graag in het licht van je lamp zitten. :')

Verder helpt het ook om niet op facebook te vermelden dat je een dagje weg bent,
niet vertellen hoe blij je bent met die nieuwe computer en niet aftellen over hoeveel dagen je naar verwegistan op vakantie gaat.