Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Oreo schreef:Zou je je oma niet erg veel verdriet doen als je het contact verbreekt? Ik zou voor de vrede denk ik maar zo goed mogelijk proberen te bewaren. "Brutus" kan in jullie ogen wel de slechte zijn in het verhaal, en dat zelfs ook écht zijn, maar voor je oma is zijn dagelijks bezoek vast erg waardevol. Het mensje is 87, als ze onverhoopt komt te overlijden kun je altijd nog zien hoe je verder wel of niet met Brutus om wil gaan. Ik denk persoonlijk dat je je oma diep ongelukkig maakt als je nu contact verbreekt tussen jullie en Brutus of tussen jullie, Brutus én haar. Ik zou het niet doen dus.
Sammie schreef:Afstand nemen is prima, maar ik vind dit wel erg 'weinig' om het contact te verbreken. De meeste mensen die deze beslissing nemen hebben jaren aan ellende, pesterijen en voortrekkerij meegemaakt.

Cer schreef:Los van het hele verhaal, oude mensen kunnen toch ook gewoon niet zo aardig zijn? Ik snap niet altijd dat oude mensen altijd aardig zijn en dat je daar dan mee om moet blijven gaan. Misschien was Oma vroeger al niet zo leuk? En is ze nu nog steeds niet zo leuk...
Aan de andere kant, heel lang zal het met oma wel niet meer duren. Dus idd, gewoon wat afstand nemen en dan lost t zichzelf wel op toch?

) erger. Mijn jongste broer en ik hebben haar in juni/juli van dit jaar van aanleun naar verzorging verhuisd. Advies. Ga praten met de Thuiszorg die via de aanleunwoningen wordt aangeboden. Geef aan waar je tegenaan loopt, zij kunnen veel zorgen op een professionele manier van je overnemen Cer schreef:Los van het hele verhaal, oude mensen kunnen toch ook gewoon niet zo aardig zijn? Ik snap niet altijd dat oude mensen altijd aardig zijn en dat je daar dan mee om moet blijven gaan. Misschien was Oma vroeger al niet zo leuk? En is ze nu nog steeds niet zo leuk...
) Dit kan de leeftijd zijn, het gebonden zijn of het niet meer kunnen doen wat ze vroeger konden. Maar veel meer is het al een begin van geestelijke aftakeling en dat gaat langszaam. En tel daarbij op dat ook ontzettend veel ouderen eenzaam zijn. Soms hebben ze dat zelf niet eens in de gaten, hoor. Ik heb dat bij een opa'atje uit de buurt gezien (was een lieverd hoor.) Vrouw vroeg ontvallen en iets 17 jaar rondhobbelt met beetje ditjes en datjes doen, met bezoek van de kids op zondag. Hij werd dodelijk ziek en moest naar het verpleeghuis, daar kreeg hij opeens nog een flinke opleving. Puur omdat hij dagelijks mensen om zich heen had waar hij een praatje mee kon maken.

Alleen als je oud bent, dan mag t