Wie heeft er een vlammenwerper te leen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bambolina

Wie heeft er een vlammenwerper te leen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 00:50

...want ik moet hier nodig wat ongenodigde gasten verschroeien }:)

FRUITVLIEGJES! Ik word gek van die pleurisbeesten!
Een paar weken geleden heb ik een 2e hands sap centrifuge gekregen, ik helemaal blij en heb er al van alles in gegooid, alleen dat schoonmaken is zo'n gedoe he!
Vorige week had ik in de ochtend een lekker sapje voor mezelf gemaakt, maar had daarna geen tijd meer om dat ding helemaal te ontleden dus ik dacht, och, doe ik vanmiddag wel... Nou, zo lang hebben die beesten dus nodig om tevoorschijn te komen!
Nou ja goed, heeft iedereen wel is. Sap centrifuge schoongemaakt en kamertje doorgespit of ik niet ergens anders nog een stuk schil had liggen waar die beesten op af kwamen maar niks gevonden. Vrijdag ging ik van huis in de veronderstelling dat ze tegen de tijd dat ik weer terug was (zondag avond) al wel weer uitgestorven zouden zijn..
Nou niet dus, het zijn er alleen maar meer geworden! Ik snap er niks van, waar komen ze vandaan? En hoe kom ik er dan in godsnaam weer vanaf als ik niet eens eten rond heb slingeren? fruit wordt inmiddels al bewaart in mijn wok pan met de deksel er op zodat ze daar niet bij kunnen.
Ik kan er zo slecht tegen he.. hoe ze zo langzaam voor je langs zweven en overal op gaan zitten en weeeeehhhh! Ik kan er gewoon niet van slapen :')
Zijn er nog mensen hier die ook wel is last hebben gehad van zo'n plaag en mij de gouden tip kunnen geven?
In ieder geval ben ik al blij dat ik het even van me af heb kunnen schrijven! %)

goldenarrow

Re: Wie heeft er een vlammenwerper te leen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 00:54

Neem een bakje met citroen water en laat dat staan, eventueel met zo'n plakding erbij. Kruidnagels zorgen ook dat ze weg blijven.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 01:21

Ik weet niet of je een magnetron hebt, maar mijn collega zegt het volgende.
Half stuk fruit in de magnetron, nachtje open laten staan en dan de deur dicht en een minuut aanzetten.
Eventueel kan je het nog een keer herhalen als alles nog niet weg is.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 01:22

Een glas witte (zoete geloof ik) wijn neerzetten vinden ze ook lekker maar overleven ze niet

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 01:23

Vangen met een netje en aan je vissen voeren O:)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 01:27

Ik heb ze hier ook en ik heb geen fruit liggen! Alles hebben we nagekeken maar weet echt niet waar ze vandaan komen. Heb al eens bakjes met azijn neergezet, kreeg ik als tip, nou mooi niet dus. Ze bleven vrolijk, zij wel, rondvliegen!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 01:48

zonnebloem18 schreef:
Half stuk fruit in de magnetron, nachtje open laten staan en dan de deur dicht en een minuut aanzetten.

Kijk, dit is mijn soort methode }> Alleen wordt je magnetron dan niet een fruitvliegjes-kerkhof? Och ik moest n' toch weer is een keertje schoonmaken..

Bedankt verder voor de tips! Ik heb nog een flesje limoen sap staan, weet niet of ik daar iets mee kan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 03:38

zonnebloem18 schreef:

_O- Wat een methode! Daarna wel goed je magnetron schoonmaken :')

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 04:53

Azijn met afwasmiddel werkte hier

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 06:55

Helaas herkenbaar. Wij hebben er al zeker een maand last van. Ze zijn nu bijna uitgeroeid, maar nog steeds niet helemaal.

Ik heb overal waar ze graag zitten een fles wijn open staan. De dop ernaast en dan af en toen snel de dop erop en schudden. Ook heb ik een fruitvliegjes vanger gekocht en die werkt ook prima. Al is die wel duur en of hij nou echt beter werkt dan een fles wijn betwijfel ik.

die beesten planten zich echt zo super snel voort, dat is echt frustrerend!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 07:26

Hier zitten ze ook altijd veel in de zomer en nu nog wel idd. Ik heb er nooit zo'n last van eigenlijk. Maar je kan ze ook opzuigen met de stofzuiger. Kun je ze zo uit de lucht vangen :')

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 07:31

Hier zitten er helaas ook heel veel. Nou ja, het is wat minder geworden nu het weer iets kouder is maar met dat warme weer was het echt vreselijk. Ze zaten zelfs op mijn kamer, en waar ze inderdaad vandaan komen??

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 08:05

Rotbeesten, ik zit sinds 6 weken op kamers en ik krijg ze niet weg. Ben al meerdere keren op killing spree geweest en heb gepoetst, gedweild, al het afval en eten in afgesloten ruimtes... Maar tot nu toe geen succes :n Ik denk dat ik die fles wijn maar eens ga proberen. }>

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 08:49

Herkenbaar, hier ging het een paar weken geleden mis toen ik een bos zonnebloemen had staan. Die beesten vermenigvuldigen zich ieder uur had ik het idee. Na wat google-werk heb ik een glas neergezet met een restje witte wijn, net niet helemaal goed afgekloven pruimenpitten (was pruimen aan het eten tijdens het googlen) en een druppel afwasmiddel. Vervolgens uit een papiertje een cirkel geknipt, rondgevouwen en puntje open geknipt en met de punt naar beneden in het glas. Drie dagen later had ik een glas vol met lijkjes en twee fruitvliegjes op de muur, die heb ik maar laten vliegen, leuk voor de katten :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 08:52

Ze kunnen idd niet alleen in fruit zitten.. ik heb het ook eens gehad, al mn fruit en dingen nagekeken, toen bleken ze uit een plantenpot te komen die in de vensterbank stond, de wortels waren gaan rotten :? Toen die plant weg was, waren de vliegjes ook verdwenen.. :j

Die magnetrontip.. ieuw.. := :')

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 08:54

Hahaha wat een creatieve ideeën om fruitvliegjes uit te roeien :') Hier zitten er ook een paar in de keuken. Ik had een banaan bewaard voor mijn paard, maar hij is ten prooi gevallen aan de gevleugelde duivels.

Ik heb geen vlammenwerper voor je TS, maar ik heb me wel eens laten vertellen dat een bus haarlak en een aansteker ook goed werken. Wel even alvast 112 bellen van tevoren, dan kunnen de brandweermannen hun pak alvast aan trekken en kunnen ze bij het ziekenhuis de verbandjes alvast in het water leggen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 08:59

Waarom moest ik aan Quartel en haar schoonmoeder denken bij het lezen van de topictitel? :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:04

Ik had er ook last van. Sindsdien bewaar ik fruit maar in de koelkast. Het werd één grote fruitvlieg familie-bijeenkomst bij mn lekkere nectarine die daarna niet meer zo lekker was :\
Toen ben ik met elektrische vliegenmepper aan de slag gegaan. Was wat lastig doordat ze zo klein zijn, maar met beetje mikken dat ze precies op een randje terecht komen ipv er doorheen vliegen, heb ik er behoorlijk wat uitgeroeid. Nu geen last meer van vliegjes gelukkig en ik laat ook nooit meer fruit oid open staan.
K had een keer een lekkere galiameloen gegeten, de schillen niet-nadenkend in mijn prullenbakje naast mn bureau gegooid, uurtje later stikte het van de vliegjes :') voortaan dus ook alles wat ik weggooi qua fruit enzo in plastic zakje, al is het natuurlijk niet het beste voor de natuur, maargoed :')

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:14

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:16

Haha die was hierboven ook al gezegd :P

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:17

Een beetje chloor door de gootsteen spoelen!

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:19

Oh, en mocht je toch nog ooit die vlammenwerper willen, een aansteker en een bus deo doet wonderen
( ik stel mij niet aansprakelijk voor e.v. Restschade) :+

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:43

De tip: Witte wijnazijn in een bekertje met een druppeltje citroen afwasmiddel. Een dag dan ben je ze kwijt. Ook moet je even in je wasbak in het putje en het "lekgat"(zodat die niet overstroomt) chloor doen. Dit zijn namelijk hun broedplaatsen dus dan ga je ook tegen dat ze weer terug komen!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:56

Hier in de zomer ook redelijk wat fruitvliegjes gehad. Azijn met drupje afwasmiddel helpt idd prima om ze te vermoorden maar heeft echt 0,0 nut zolang ze nog ergens kunnen vermenigvuldigen. Wat hier het beste heeft geholpen is het verhuizen van al het fruit van de fruitschaal naar de koelkast :) Verder zorgen dat je al het (fruit)afval zo snel mogelijk afvoert. Zoals je gemerkt hebt is wat afval een paar uur laten staan al problematisch, zeker als het wat warmer is.

Gelukkig zijn de temperaturen nu aardig aan het dalen, de komende tijd weer een heel stuk minder fruitvliegjes dus :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 10:18

Iris82 schreef:
Waarom moest ik aan Quartel en haar schoonmoeder denken bij het lezen van de topictitel? :')

Ik was dus niet de enige _O-