Ik zit nu sinds een tijdje op kamers. Op zich niks mis mee, aardige mensen, echt waar.
Maar ik heb het óf gemist bij het hospiteren of ze hadden even heel erg hun best gedaan. Ik denk eigenlijk het eerste...

Het is er echt ránzig. Vooral de keuken, waar ik niet echt meer iets durf klaar te maken. Het is net of het ze niks kan schelen, maar mij dus wel.
Ik ben over een maand of 3 als het lukt daar weer weg, maar tot die tijd vind ik het echt vreselijk.
Hoe pak ik dit aan zonder mijn verder heel aardige huisgenoten te kwetsen?
Ik wil niet "die zeikerd" zijn, omdat ik over het algemeen behoorlijk flexibel ben, maar dit is wel mijn woonomgeving voorlopig. Het is best mogelijk een schoonmaakschema op te stellen, of gewoon te zeggen van "doe dat even" en ik heb niet het idee dat ze meteen uit hun slof zullen schieten, maar ik wil ook niet heel erg naar passief-agressief overkomen. Ik ben zelf een behoorlijk zachtaardig persoon en slik dit soort dingen gewoonlijk te lang, waardoor ze er pas uit komen als de boel het kookpunt heeft bereikt.
Daarom probeer ik dat even voor te zijn.
Suggesties dus welkom, want ik ga niet voor alle bewoners de schoonmaakslaaf zijn alleen omdat ik de enige ben die het vies lijkt te vinden.
"Gewoon zeggen" vind ik écht heel erg eng (zachtaardig he), dus als iemand daar tips voor heeft is dat ook welkom!

Anders was het inderdaad een idee geweest.
).
Heeft duidelijk niet gewerkt.
Wat daar goed hielp was een feestje geven. Dan was het achteraf zo'n zooi dat ze wel moesten opruimen/schoonmaken.