JCDJK schreef:Ik wil graag reageren, maar ik weer niet wat te zeggen..
Edit;
Misschien moet je wat aan jezelf gaan veranderen. Want niet alleen jij bent het slachtoffer.
Heb jij nog meer dan alleen pdd? Ik ken namelijk ook mensen die dat hebben en die zijn niet zoals jij.. Niet zo boos en kwaad. Ik hoop verder dat het allemaal goed met je komt en dat je alsnog een opleiding gaat volgen!
Geen idee , ze hebben na 8 jaar van gezoek me deze 'stempel 'gegeven,ben altijd zo geweest..
Lynn_Nikita schreef:Erg jammer, maar kruip niet in een slachtoffer rol, fysiek geweld is gewoon niet toegestaan. Overal waar je woont zijn regels en daar zul je je aan moeten houden, doe je dat niet, krijg je problemen
je bent 21, geen puber meer....
Regels? Die zijn me nooit uitgelegd , ik zei altijd voor de grap dat ik alles mocht en dat klopte wel want ik had geen regels daar moest ik zelf achterkomen..
KimD schreef:Ik krijg ook inderdaad het idee dat het allemaal aan andere mensen ligt. Het is niet voor niks dat je in instellingen zit met speciale zorg en dagbesteding maar dan moet jij wel open staan om iets te leren of je excuses aan te bieden. Kan goed begrijpen dat je kunt vertrekken, wie weet wat er is voorgevallen wat je niet verteld. En een begeleider slaan, echt not done!

Ik sla ook geen leraar...
Meid, zoek het hogerop, zoek beter hulp. Wellicht een gesloten instelling?
Ik ben bereid wat te leren , maar als het 4 jaar lang al hetzelfde gaat? , ze roepen zoveel ze beloven zoveel en nooit doen ze iets... Ik kan mensen amper vergeven als ik op ze boos ben geweest , klinkt raar maar dat kan ik niet daar schaam ik me voor..
Tat_jana schreef:Oei, dat klinkt allemaal niet erg gezellig en snap eerlijk gezegd wel dat je je spullen kunt pakken.
Begeleiders slaan ( maakt niet uit of het een tikje of een lel was ) is gewoon not done.
Meid je hebt de hulp hard nodig begrijp ik uit je verhaal, probeer ze te accepteren je maakt het daarmee alleen maar makkelijker en draaglijker voor je zelf.
Je werkt je zelf nu naar een gesloten afdeling toe en dan kun je wel fluiten naar alle leuke dingen die je uit het leven kunt halen.
Raap je zelf bij elkaar en maak er wat moois van
Wij kunnen makkelijk praten maar meer als een duwtje in de goede richting geven kunnen we niet helaas.
Ben 21 en gesloten plaatsen ze me toch niet , geloof er ook niks van dat ze wat regelen gaan want ze hebben al zoveel gezegd...
nova_zodiax schreef:De groep waarop jij woont, heb je daar een indicatie voor? Want als jij een indicatie hebt kan dat niet zomaar ontbonden worden en moeten hun jou iets anders aan bieden
Hmm denk het , ik ben er in nood in eerste instantie heen gegaan..
Yonker schreef:Nou niet allemaal maar het is zeker wel een kenmerk ervan, het was ook niet zo generaliserend bedoeld staat niet voor niks een knipoog achter
Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat ze je aan je lot over laten... Als jij wil dan is er hulp.... Maar dan moet je idd niet begeleiders gaan slaan, al was het in jou ogen een onschuldig tikje, slaan is slaan en dat is gewoon not done.
Ze mogen gewoon niet aan mijn spul zitten , het tikje bij die ene begeleider was omdat ze aan mijn spul zat en ik al opgefokt was en aan het ijsberen.. Dit lag aan mij , amar in dat moment kon ik niks anders er kwam niks anders uit..
miszblueeyes schreef:ik heb zelf ook ppd nos, ik kan ook boos worden om niks, alleen ik kan mezelf dan wel een time out geven, en aangeven bij mensen laat me even met rust. als ze dat niet doen sta ik ook niet voor mezelf in, maar ze laten me dan altijd even met rust en praten als ik weer rustig ben verder..
je moet proberen niet over je grens gaan maar van te voren de time out te pakken en aangeven dat ze je even met rust moeten laten
Ik ga altijd naar buiten of ik ging binnen zitten met muziek in , meestal lieten ze me wel maar vaak ook niet.. Naar boven mag dan weer niet maar soms deed ik dat juist wel om die rust te pakken , kan heel lang blijven hangen in een boze bui en praat me compleet gek van binnen.. Hoe raar dat ook klinkt , ik haal allemaal dingen uit de kast in mijn hoofd en ga helemaal los daar boven in