En dan is het over...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

En dan is het over...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:34

Tak is nu eenmaal 'onhandelbaar '

Het begon ooit toen ik geboren was , als jongste en 3 oudere zussen en een broer. Op mijn negenste ben ik naar het speciaal onderwijs gegaan , liep bij jeugdzorg en ben op mijn 12de uit huis geplaatst. Op mijn 14de kwam ik weer terug en zat nog op speciaal onderwijs was onhandelbaar en nogal aggresief , ik ben op mijn 17de naar het MBO gegaan en voor stage naar een zorgboerderij gegaan en daar begon de elllende -O- . Heb de diagnose PDD-nos in de tussen tijd gekregen en heb zo mijn eigen rugzak mee..

Na een tijdje ben ik van stagiare naar client gedoopt en heb mijn dagbesteding na het MBO verder gezet , toen werdt mijn zus zwanger en ben ik met spoed naar een huis van hun gegaan waar ik woonde met 3 mensen met het verstand van een 6 jarige en een gewone jongen. En nog werdt mijn dagbesteding doorgezet en bleef boze buien houden , na anderhalf jaar ongeveer konden ze me niet meer aan en waren mijn mede bewoners te bang voor me (1tje maar maar die is stront verwend :7 ). Ik had een begeleider een tikje gegeven wat hun ongelovelijk opgeblazen hebben , als ik op iemand boos ben dan heb ik weer tijd nodig om weer te praten met ze en met ze om te gaan ik negeer ze gewoon. Na een tijdje moest ik met haar meerijden maar dat wou ik niet , werdt boos en gooide een schoen naar de begeleiding. De druppel en ik verhuisde naar de zorgboerderij , daar woonde ik 2 maanden en had een aanvaring met een andere begeleider gehad.. Toen kreeg ik 2 weken en dat is gewoon te kort om met iemand te praten of er mee omgaan , ik was boos en wou niks. Ik ben naar boven gegaan en kreeg een gele kaart (ik heb een kaartensysteem gekregen en 1 geel krijg ik bij sommige dingen zoals geen taak uitvoeren , 2 geel is rood en oprotten) een uur later de mededeling dat ik weg kon -O- . De groep is verteld dat ik 2 gelen had en ik nooit wat wou etc , erg banketstaaf hoe ze over mij praten en dat heb ik altijd gehad daar blijkbaar had ik 2 gelen. Ook belden ze mijn moeder dat ik binnen een week mijn spul op moest halen , vandaag zouden we gebeld worden en moet eerst hier blijven bij mijn ouders maar wtf ik ben niet voor niks uit huis gegaan.. We krijgen therapie en bla bla , maar ik wil niks meer met hun te maken hebben hoor .. Na 4 jaar ben ik een lui zwijn , ik ging mijn eigen gang en wou niks. ER was niks ik had de pony's als dieren en meer niet , weet niet wat te denken ben compleet er vanaf..

En nu tsja ik ben dakloos , gelukkig kan ik even bij mijn ouders maar weet niet wat nu. Ik heb geen dagbesteding en kamer meer , mijn konijnen haal ik asap op en mijn spullen ook. Ga alleen mijn grote liefde de shetlander Nynke missen maar verder niet , hoe zij met mij omgaan en sommige clienten.. Het is een familiebedrijf en al zat ik in de clientenraad we hadden geen macht , alles ging via de MT (manage team) en dat is allemaal broers en zussen.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:40

Ik wil graag reageren, maar ik weer niet wat te zeggen..

Edit;
Misschien moet je wat aan jezelf gaan veranderen. Want niet alleen jij bent het slachtoffer.
Heb jij nog meer dan alleen pdd? Ik ken namelijk ook mensen die dat hebben en die zijn niet zoals jij.. Niet zo boos en kwaad. Ik hoop verder dat het allemaal goed met je komt en dat je alsnog een opleiding gaat volgen!
Laatst bijgewerkt door Legoblokje op 16-09-13 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:42

Dus het ligt alleen aan anderen en niet aan jou?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:44

Erg jammer, maar kruip niet in een slachtoffer rol, fysiek geweld is gewoon niet toegestaan. Overal waar je woont zijn regels en daar zul je je aan moeten houden, doe je dat niet, krijg je problemen
je bent 21, geen puber meer....

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:46

suikermeisje schreef:

Dat is wel typisch voor een PDDnoser he ;) Zie ik bij mijn broer namelijk ook.
Maar ga idd eens uit van jezelf... en probeer niet alles op een ander af te schuiven.....

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:47

Ik krijg ook inderdaad het idee dat het allemaal aan andere mensen ligt. Het is niet voor niks dat je in instellingen zit met speciale zorg en dagbesteding maar dan moet jij wel open staan om iets te leren of je excuses aan te bieden. Kan goed begrijpen dat je kunt vertrekken, wie weet wat er is voorgevallen wat je niet verteld. En een begeleider slaan, echt not done! ;) Ik sla ook geen leraar...

Meid, zoek het hogerop, zoek beter hulp. Wellicht een gesloten instelling?

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:49

Moeilijk om hier zo via de laptop even een reactie op te geven.
Misschien zijn onderstaande vragen iets om over na te denken voor jezelf.
Wat wil jij zelf in je leven?
Wat is voor jou het allerbelangrijkst en wat zijn je dromen voor de toekomst?
Hoe graag wil je daarvoor gaan en hoe kan het je lukken om met het waarmaken van je dromen bezig te zijn?
Wat kun jij goed en wat zijn momenten die in al die jaren wél goed zijn gegaan?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:53

Oei, dat klinkt allemaal niet erg gezellig en snap eerlijk gezegd wel dat je je spullen kunt pakken.
Begeleiders slaan ( maakt niet uit of het een tikje of een lel was ) is gewoon not done.
Meid je hebt de hulp hard nodig begrijp ik uit je verhaal, probeer ze te accepteren je maakt het daarmee alleen maar makkelijker en draaglijker voor je zelf.
Je werkt je zelf nu naar een gesloten afdeling toe en dan kun je wel fluiten naar alle leuke dingen die je uit het leven kunt halen.
Raap je zelf bij elkaar en maak er wat moois van :)
Wij kunnen makkelijk praten maar meer als een duwtje in de goede richting geven kunnen we niet helaas.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:53

De groep waarop jij woont, heb je daar een indicatie voor? Want als jij een indicatie hebt kan dat niet zomaar ontbonden worden en moeten hun jou iets anders aan bieden

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:55

Yonker schreef:
suikermeisje schreef:

Maar ga idd eens uit van jezelf... en probeer niet alles op een ander af te schuiven.....

Hoho, niet alle pdders over een kam scheren ;)

Ts misschien moet je het eens bij jezelf gaan zoeken en niet de begeleiders. Ik he. Veel mee gemaakt, maar nog nooit iemand weg gestuurd zien worden en ze het zelf maar uit laten zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:56

Je hebt wel vaker zo topics en telkens krijg je dezelfde antwoorden. Kijk eerst eens naar jou zelf.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:57

Nou niet allemaal maar het is zeker wel een kenmerk ervan, het was ook niet zo generaliserend bedoeld staat niet voor niks een knipoog achter :D

Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat ze je aan je lot over laten... Als jij wil dan is er hulp.... Maar dan moet je idd niet begeleiders gaan slaan, al was het in jou ogen een onschuldig tikje, slaan is slaan en dat is gewoon not done.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:57

Yonker schreef:
suikermeisje schreef:

Ook PDD-NOS'ers kunnen leren dat niet alles aan anderen ligt :). Wellicht is het voor TS ook tijd om dat eens snel te leren.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:59

ik heb zelf ook ppd nos, ik kan ook boos worden om niks, alleen ik kan mezelf dan wel een time out geven, en aangeven bij mensen laat me even met rust. als ze dat niet doen sta ik ook niet voor mezelf in, maar ze laten me dan altijd even met rust en praten als ik weer rustig ben verder..
je moet proberen niet over je grens gaan maar van te voren de time out te pakken en aangeven dat ze je even met rust moeten laten

antje_vip

Re: En dan is het over...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:05

Ik denk dat het vanuit de hulpverleners gezien iets anders ging dan dat jij hebt geschreven, TS...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:11

JCDJK schreef:
Ik wil graag reageren, maar ik weer niet wat te zeggen..

Edit;
Misschien moet je wat aan jezelf gaan veranderen. Want niet alleen jij bent het slachtoffer.
Heb jij nog meer dan alleen pdd? Ik ken namelijk ook mensen die dat hebben en die zijn niet zoals jij.. Niet zo boos en kwaad. Ik hoop verder dat het allemaal goed met je komt en dat je alsnog een opleiding gaat volgen!

Geen idee , ze hebben na 8 jaar van gezoek me deze 'stempel 'gegeven,ben altijd zo geweest..

Lynn_Nikita schreef:
Erg jammer, maar kruip niet in een slachtoffer rol, fysiek geweld is gewoon niet toegestaan. Overal waar je woont zijn regels en daar zul je je aan moeten houden, doe je dat niet, krijg je problemen

Regels? Die zijn me nooit uitgelegd , ik zei altijd voor de grap dat ik alles mocht en dat klopte wel want ik had geen regels daar moest ik zelf achterkomen..

KimD schreef:
Ik krijg ook inderdaad het idee dat het allemaal aan andere mensen ligt. Het is niet voor niks dat je in instellingen zit met speciale zorg en dagbesteding maar dan moet jij wel open staan om iets te leren of je excuses aan te bieden. Kan goed begrijpen dat je kunt vertrekken, wie weet wat er is voorgevallen wat je niet verteld. En een begeleider slaan, echt not done! ;) Ik sla ook geen leraar...

Meid, zoek het hogerop, zoek beter hulp. Wellicht een gesloten instelling?

Ik ben bereid wat te leren , maar als het 4 jaar lang al hetzelfde gaat? , ze roepen zoveel ze beloven zoveel en nooit doen ze iets... Ik kan mensen amper vergeven als ik op ze boos ben geweest , klinkt raar maar dat kan ik niet daar schaam ik me voor..

Tat_jana schreef:
Oei, dat klinkt allemaal niet erg gezellig en snap eerlijk gezegd wel dat je je spullen kunt pakken.
Begeleiders slaan ( maakt niet uit of het een tikje of een lel was ) is gewoon not done.
Meid je hebt de hulp hard nodig begrijp ik uit je verhaal, probeer ze te accepteren je maakt het daarmee alleen maar makkelijker en draaglijker voor je zelf.
Je werkt je zelf nu naar een gesloten afdeling toe en dan kun je wel fluiten naar alle leuke dingen die je uit het leven kunt halen.
Raap je zelf bij elkaar en maak er wat moois van :)
Wij kunnen makkelijk praten maar meer als een duwtje in de goede richting geven kunnen we niet helaas.

Ben 21 en gesloten plaatsen ze me toch niet , geloof er ook niks van dat ze wat regelen gaan want ze hebben al zoveel gezegd...

nova_zodiax schreef:
De groep waarop jij woont, heb je daar een indicatie voor? Want als jij een indicatie hebt kan dat niet zomaar ontbonden worden en moeten hun jou iets anders aan bieden

Hmm denk het , ik ben er in nood in eerste instantie heen gegaan..

Yonker schreef:
Nou niet allemaal maar het is zeker wel een kenmerk ervan, het was ook niet zo generaliserend bedoeld staat niet voor niks een knipoog achter :D

Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat ze je aan je lot over laten... Als jij wil dan is er hulp.... Maar dan moet je idd niet begeleiders gaan slaan, al was het in jou ogen een onschuldig tikje, slaan is slaan en dat is gewoon not done.

Ze mogen gewoon niet aan mijn spul zitten , het tikje bij die ene begeleider was omdat ze aan mijn spul zat en ik al opgefokt was en aan het ijsberen.. Dit lag aan mij , amar in dat moment kon ik niks anders er kwam niks anders uit..

miszblueeyes schreef:
ik heb zelf ook ppd nos, ik kan ook boos worden om niks, alleen ik kan mezelf dan wel een time out geven, en aangeven bij mensen laat me even met rust. als ze dat niet doen sta ik ook niet voor mezelf in, maar ze laten me dan altijd even met rust en praten als ik weer rustig ben verder..
je moet proberen niet over je grens gaan maar van te voren de time out te pakken en aangeven dat ze je even met rust moeten laten

Ik ga altijd naar buiten of ik ging binnen zitten met muziek in , meestal lieten ze me wel maar vaak ook niet.. Naar boven mag dan weer niet maar soms deed ik dat juist wel om die rust te pakken , kan heel lang blijven hangen in een boze bui en praat me compleet gek van binnen.. Hoe raar dat ook klinkt , ik haal allemaal dingen uit de kast in mijn hoofd en ga helemaal los daar boven in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:11

Met Kerst heb je toch ook al iemand geslaan op een zorgboerderij? Zat je dan nu weer op een andere zorgboerderij? Hoelang ben je nu alweer thuis? Eerst geef je af op jou ouders en dan zeg je: Gelukkig heb ik mijn ouders nog. Probeer eerst jou woede onder controle te krijgen. Lijkt me sterk dat al die mensen een hekel aan jou hebben terwijl jij in jou ogen echt niets verkeerd doet.

Anoniem

Re: En dan is het over...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:26

Ik vraag mezelf ook af wat je in je leven wilt bereiken?
Het boeit die mensen van de zorgboerderij echt niet hoor als jij je woede niet in kan houden, dan ga je maar weg. En groot gelijk geef ik ze. ik zou ook echt niet zomaar met iemand samen willen werken waarbij ik moet oppassen dat hij/zij mij gaat slaan omdat ik wat verkeerds zeg.

Misschien kun je eens proberen om zelf aan je woede probleem te werken, door naar therapie of naar een psycholoog te gaan. Ik weet hoe moeilijk het is om woede in je te houden want ik ben ook vaak boos, en wordt vaak boos. Maar mensen slaan gaat wel erg ver, sla desnoods een knuffelbeer op je kamer! Maar ik snap eerlijk gezegd wel dat de mensen van de zorg boerderij dat soort maatregelen nemen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:32

Ik heb vaker topics gelezen van je en het valt mij op dat je het inderdaad snel bij een ander zoekt, dat de begeleiders het verkeerd zijn en dat het allemaal wel mee valt.

Een begeleider een tikje gegeven, doe jij ongelooflijk luchtig over. Veel té luchtig. Alsof het niets was en dat zij er een drama van maken. Volgens eigen zeggen functioneer jij normaal (in de woongroep toen), jij was 1 van de betere mensen die daar zat, te goed voor de groep. En toch... Die tik.

Je wou op jezelf wonen, met een totaal onrealistisch plan en zelf wou je dat niet inzien.

Je bent volwassen, maar moet nog volwassen worden.

Je kan pas hulp krijgen als je hulp wilt aanvaarden en zelf wilt veranderen :(:)

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:34

takkie_muis schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Regels? Die zijn me nooit uitgelegd , ik zei altijd voor de grap dat ik alles mocht en dat klopte wel want ik had geen regels daar moest ik zelf achterkomen..

Regels? Geen fysiek geweld gebruiken heeft meer te maken met normen en waarden dan met 'regels'.
Moet iemand jou echt expliciet gaan uitleggen dat je iemand niet mag slaan?

Jij zegt wel dat je een stempel opgedrukt hebt gekregen, maar vervolgens gebruik je deze wel een om dingen goed te praten.
Het helpt niet om de dingen die in je leven gebeuren op je omgeving af te schuiven, begin bij jezelf! Je moet wel zelf willen veranderen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:35

Ik stond op het punt om me na de vakantie te veranderen , helaas niet zover gekomen en dit motiveert echt niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:38

takkie_muis schreef:
Ik stond op het punt om me na de vakantie te veranderen , helaas niet zover gekomen en dit motiveert echt niet..

Na de vakantie? Dat is dan al te laat geweest. Je had bij die eerste gele kaart al moeten denken NU is het genoeg geweest, ik wil lekker aan mijn toekomst denken en er gewoon voor gaan!! Ik hoop dat je er van geleerd hebt en jezelf dan maar NU gaat veranderen. Dit kan echt niet zo, iemand een tikje geven is helaas niet echt normaal :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:38

takkie_muis schreef:

Waarom heb je dat voor je uit geschoven? Problematiek bestond al langer, dus waarom heb je dat niet eerder opgepakt? Je hebt het telkens wel erg ver laten komen....

Een begeleider een tik geven omdat diegene aan je spullen zat is fout; want je legt het weer bij haar neer 'haar schuld, zij zat aan mijn spullen" terwijl jij al in een verkeerde bui was.

Zie je zelf niet dat je redenatie krom is? 'Ik zat fout, want ik heb haar geslagen'. Pas dan kun je écht Veranderen. Neem je verantwoordelijkheid nou eens meid, pas dan zul je groeien.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 16-09-13 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:39

Waarom pas na de vakantie en niet direct? Lijkt me alsof je er dan van geniet of niet wilt veranderen?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:40

Ik sluit me aan bij Vuurneon. Ik heb ook al vaker jouw topics doorgebladerd. Jeetje meid, geeft jezelf eens een hele harde schop onder je kont en bekijk de situatie eens vanuit een random persoon. Wat ik hier lees is vooral ''ikke, ikke, ikke''. Het is nooit jouw schuld, het ligt ook nooit een jou, de rest doet het altijd. Maar zo werkt het leven niet.

En verder, RESPECT hoor jij te hebben voor jouw begeleider. Een ''tikje'' geven doe je gewoon NIET. Je slaat geen andere mensen en zeker niet je begeleider! Wijze keuze van die mensen dat ze je eruit hebben gezet, ik zou dit soort gedrag ook absoluut niet tolereren.

Wat je nu moet doen? Eens een beetje indimmen en verder kijken dan alleen jezelf. Als je hier aan wilt werken moet je toch echt zelf meewerken/veranderen en niet constant in een slachtofferrol kruipen en alles op je PDD-nos gooien, want das wel erg makkelijk natuurlijk.....
Laatst bijgewerkt door Susanne op 16-09-13 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt