Wie kan mij helpen?. welke instantie met mijn probleem?.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sccount123

Wie kan mij helpen?. welke instantie met mijn probleem?.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 13:48

Hallo Allemaal,

Ik heb een schaduw account aangevraagd en toestemming gekregen.

Ik zit met een probleem, en weet niet bij welke instantie in moet aankloppen.

7 jaar geleden kreeg ik een relatie met mijn vriend, we woonde allebei thuis, en ging zo eerst prima.
Toen kwam de vraag of ik bij hem wilde gaan wonen.
Hij woont op een grote boerderij met paarden, wel bij zn ouders, het is bij hun in de familie zo dat alles bij elkaar in blijft wonen.
Wij wonen links en hun rechts in de boerderij.
we hebben in die 7 jaar niet stil gezeten en hebben 3 kinderen samen gekregen en momenteel is de 4e op komst..
Er zit heel veel geld van ons in dat huis qua verbouwingen in het huis, maar ook de schuren, stallen, etc. dat mn vriend niet zomaar op wilt stappen.

Na veel ruzie's met mijn schoonmoeder ben ik het zo zat, dat ik eigenlijk weg wil daar.
mn vriend wil daar niks van weten, stel dat ik toch de poging probeer om weg te gaan, en hij wil blijven wat moet ik dan doen en regelen?
wie heeft daar ervaring mee? en wie kan mij dus helpen

Wij zijn dus 7 jaar bij elkaar 3 kinderen en momenteel zwanger van de 4e, niet getrouwd, hij is hoofd inkomen, en ik ben de moeder.
Na 7 jaar mn eigen kosten te hebben betaald van m'n verdiende centen, kom ik nu niet verder meer dan een paar duizend euro.
Als ik dus ga, ben ik bang dat ik dus alleen ga.

Voor dat ik deze stap zet wil ik eerst weten hoe het te werk gaat, dat ik straks m'n kinderen kan onderhouden.
En misschien gaat mn vriend wel mee, en is er niks aan de hand, maar voor dat ik definitief zeg dat ik weg ga wil ik dit eerst uit gezocht hebben.

Dit zijn de vragen.

1. Bij welke instantie moet ik aan kloppen.
2.Wat moet ik regelen.
3.en waar heb ik recht op.

Wie heeft hier ook ervaring mee.
En kan mij helpen. -O-

Iedereen alvast bedankt voor het lezen, en het te beantwoorden.

Groetjes.

Anoniem

Re: Wie kan mij helpen?. welke instantie met mijn probleem?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:50

Ik weet dat niet zo goed maar ik wil je wel veel sterkte wensen, t lijkt me een behoorlijk verscheurende situatie.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:51

Heeft je vriend ook voogdij over de kinderen? ( bij de rechtbank aangevraagd?).
Heeft hij de kinderen erkend?

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 13:53

Dankje Joolien,

ik ben er zelf ook kapot van.
En omdat ik dus al 5 jaar geen werk meer heb, en dus mn eigen spaarcenten heb opgemaakt, aan verbouwingen en mn zelf onderhouden van auto, verzekering telefoon etc, gewoon mn vaste lasten.
heb ik ook niet veel spaarcenten meer.
Waar ga je dan heen? Als ik al ergens heen kan.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:54

Dus jij wilt eigelijk je man verlaten vanwege je schoonmoeder???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:55

Kun je bij familie terecht? Anders een huurinstantie bellen en de situatie voorleggen. Wel een keer serieus met je vriend om de tafel gaan zitten dat je actie gaat ondernemen, misschien neemt ie je 'dreigementen' niet serieus.
Is het nog op te lossen tussen jou en je schoonmoeder?

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:55

Volgens mij nergens op, enkel alimentatie.

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 13:55

Nanda: Hij heeft inderdaad de kinderen erkend, niks papier bij de rechtbank, ook niet over het huis, of samenlevingscontract, dit wil hij allemaal niet, maar tussen ons is er ook niks mis, en dat maakt het zo moeilijk.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:56

Begrijp ik goed dat je wilt weten hoe het er aan toe gaat bij een scheiding? Aangezien ik mediator ben kan ik je daar wel meer over vertellen als je dat wilt. Ga nu eerst de laptop eens in zijn lader stoppen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:58

Ik zou als ik jou was eerst eens bij maatschappelijk werk aankloppen. Zij kunnen je helpen te structureren en te kijken wat en hoe er geregeld moet worden.
Vaak komt er een mediator in beeld.

Het vertrekken van de boerderij is al een heftig iets op zich. Laat staan met 3 kinderen en zwanger. En dan ook nog met de kans dat je zonder partner vertrekt.

Zorg dat je iemand vind waarmee je kan praten. De stress en ellende zijn voor jou en je kindje niet goed maar zal ongetwijfeld ook voor je andere kinderen niet goed zijn. Je moet hier niet aan onderdoor gaan.
Als je wel weg gaat val je in zo'n groot gat dat je echt een paar fijne schouders nodig hebt die je zullen steunen en iemand waarbij je ten alle tijde je verhaal kan doen.

Wat wel bij mij opkomt is: wil je wel verder met je relatie?
Of wordt het de keuze voor hem: of je hebt mij en de kids en de relatie en je gaat dus mee. Of je blijft hier en bent alles kwijt.
Ik mis daarin jou ideeën en ook het overleg met je partner. Snap wel dat je niet alles in 1x op internet kan zetten dus misschien is dat wel geweest.

Mocht je even buiten dit topic behoefte hebben om je af te reageren dan stuur maar een pb. Dat mag altijd.
Rest mij nu niets meer dan je heel veel sterkte te wensen :(:)
Laatst bijgewerkt door MarliesV op 16-09-13 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 13:58

Esmeralda: daar komt het wel op neer, maar dit is niet uit te houden zo.
De dingen die er gebeuren zijn gewoon erg vervelend.

Joolien: mn ouders kan ik wel terecht dit heb ik nog niet zo voorgelegd of ze mn financieel eventueel willen steunen.

Celano: Maar hoe kan het zo zijn dat een alleen staande moeder nergens recht op heeft. Ik kan niet werken voorlopig. ivm zwangerschap.
En toch de kinderen onderhouden.
Het is niet zo dat ik nu 1.2.3 weg moet...maar het lijk mij sterk als er mensen zijn die geen keuze hebben toch ergens geholpen moeten worden?.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:59

Even een belletje plegen naar maatschappelijk werk. Die kunnen je waarschijnlijk van informatie voorzien en je kan je verhaal er kwijt zonder dat je bang hoeft te zijn dat het bij iemand anders terecht komt :)

Suzanne F.

Jeetje ik wil je ten eerste veel sterkte wensen.
Je hebt je heel afhankelijk gemaakt van je man vind ik zelf. Spaarcentjes opgemaakt en het in een huis gestopt waar je geen eigenaar van bent. Zoiets is mij toen ook gevraagd maar ik heb het niet gedaan. Ik vond het niet terecht dat ik ging investeren in iets waar ik geen eigenaar van was. Ik was inderdaad bang dat ik mijn centjes kwijt zou zijn als het ooit mis zou lopen.

Je bent niet getrouwd begrijp ik. Heeft hij de kinderen erkend en heeft hij het ouderlijk gezag? Jullie hebben geen samenlevingscontract/geregistreerd partnerschap?

Daar hangt namelijk wel veel vanaf.
Edit: Ik zie dat hij ze alleen erkend heeft.
Dan heb je alleen maar recht op kinderalimentatie, verder niet.

Hoe is het contact met jouw familie? Zou je ergens terecht kunnen?
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 16-09-13 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmeralda

Sccount123 schreef:
Nanda: Hij heeft inderdaad de kinderen erkend, niks papier bij de rechtbank, ook niet over het huis, of samenlevingscontract, dit wil hij allemaal niet, maar tussen ons is er ook niks mis, en dat maakt het zo moeilijk.

Heb je het er weleens over gehad met je man. Wat vind hij ervan. Vind hij dat je overdrijf of is het werkelijk een monster.
Volgens mij is er ooit weleens een vergelijkbaar topic geweest. Met hetzelfde probleem. Inwonend bij schoonfamilie
Hebben jullie wel een eige ingang. Kan die op slot
Het is nu allemaal een beetje vaag

Maar op je vragen terug te komen
Ga eens naar het gemeentehuis en naar de afdeling maatschappelijk ofzo die kunnen jou daar denk ik best advies en tips geven wat je moet doen.
Laat alles rustig bezinken, en overdenk het goed.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:01

Qua rechten: natuurlijk heb je recht op: bijstand, kinderbijslag, zorgtoeslag, huurtoeslag enz.
Daarnaast op allimentatie voor de kinderen aangezien hij ze erkend heeft.

Maar ga je niet 2 stappen te snel. Is het eerst overleggen met je partner niet aan de orde?
Ik zou eerst willen weten of ik alleen ging of samen voordat ik me zou verdiepen in de rest. De situatie alleen met kids is toch een heel ander verhaal dan samen met kids.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:02

Sccount123 schreef:
Esmeralda: daar komt het wel op neer, maar dit is niet uit te houden zo.
De dingen die er gebeuren zijn gewoon erg vervelend.

Joolien: mn ouders kan ik wel terecht dit heb ik nog niet zo voorgelegd of ze mn financieel eventueel willen steunen.

Celano: Maar hoe kan het zo zijn dat een alleen staande moeder nergens recht op heeft. Ik kan niet werken voorlopig.
ivm zwangerschap.
En toch de kinderen onderhouden.
Het is niet zo dat ik nu 1.2.3 weg moet...maar het lijk mij sterk als er mensen zijn die geen keuze hebben toch ergens geholpen moeten worden?.

Omdat de vader van de kinderen financiële zorgplicht heeft. Ik had even gerekend buiten zorg- kindrropvang- en huurtoeslag (als je huurt).

Doordat jij de laatste jaren niet in loondienst hebt gewerkt heb je geen ww-recht opgebouwd. Klote, maar zo werkt het nu eenmaal. Eventueel bijstandsuitkering, maar dat hangt af van de draagkracht van de vader.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:02

begin bij maatschappelijk werk..
leg daar je situatie uit en hun kunnen je doorverwijzen naar verdere instanties die jou kunnen helpen.

daarbij als je partner niet mee gaat en jij met je kids beslist om weg te gaan kan je altijd nog een bijstandsuitkering aanvragen bij de gemeente waar je woont.

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 14:03

MarliesV: Dit speelt al zo lang, dat we elkaar niet meer kunnen luchten of zien (schoonmoeder dan).
als ik dit overleg met mijn vriend, als er weer wat voorgevallen is word hij boos, op de situatie niet zo zeer op mij, maar altijd dat gezeur.
De laatste keer dat ik het hem heb gevraagd of we eventueel een huisje zouden gaan zoeken apart, schreeuwde hij hoe ik dat allemaal voor ogen had. en de paarden, en de kosten in dit huis, en hij en de relatie tussen zn ouders etc.

Het is gewoon heel vervelend, de keuze is dan ook niet dat ik nu per direct moet beslissen, maar wil gewoon kijken en ervaring uitwisselen, wat de mogelijkheden zijn, zodat ik met hem ook kan bepraten hoe ik het wil.

Tussen mijn vriend is er niks mis, en net wat Joolien zegt misschien wil hij wel mee als ik het serieus doe, maar dat wil ik dus eerst even uitzoeken, mocht hij nee zeggen dat ik dan toch door kan zetten.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:11

Zo hey, dit vind ik nog heel wat, al kan ik natuurlijk niet objectief oordelen, omdat ik niet precies weet wat er aan de hand is (hoeft ook niet). Maar ik vind het nogal wat dat je het al over scheiden hebt, terwijl je zelf zegt dat het tussen jou en je partner goed zit en dat het alleen je schoonmoeder is. Ik heb daar mijn vraagtekens bij (omdat ik natuurlijk niet de hele situatie ken). Ik zou eerst eens serieus met je partner om de tafel gaan zitten. Hij heeft dus zelf geen problemen met zijn ouders? Lastig hoor.
Ik wens je heel veel sterkte, maar wil nog wel even meegeven dat het natuurlijk niet alleen om jou en je schoonmoeder gaat, denk vooral aan de kids, het is nogal wat als je hen uit hun vertrouwde omgeving weghaalt en dat hun ouders uit elkaar gaan, dit doet meer met kinderen dan je denkt, want ik denk dat wanneer jij echt weg wilt en je partner niet, dan zal de verhouding tussen jullie ook wel erg slecht kunnen worden.
Sterkte met alles

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 14:11

ersmeralda: nee we hebben geen eigen opgang, we moeten de wc, douche delen.
Ook hebben we geen eigen tuin en als ik dus buiten ben zit ik altijd met of zonder visite bij mijn schoonouders.

Aan de ene kant van het huis is het koeler dan aan onze kant, maak niet uit maar je wilt dan toch niet met 30 graden binnen zitten met de kinderen, dus ik ben dan verplicht om bij mijn schoonouders te gaan zitten

Dit was eerst niet het probleem tot de kinderen kwamen en zij overal mee bemoeit, als ik weg ben, in mijn huis zit te neuzen, roddelt, en mij altijd tegen haar zoon opstookt, kinderen uit bed haalt terwijl ze huilen, mijn was gaat wassen ( ook nog verkeerd) als ik wat vraag of zegt vat ze het zo verkeerd op dat het weer ruzie is.
Het is nu zo erg dat het gewoon niet meer werkzaam is tussen ons.
Het is van beide kanten zij kan mij niet luchten en ik haar niet, daardoor is het altijd ongezellig. We komen elkaar zo vaak tegen omdat we dus niks eigen hebben.
Dit is ook niet te maken helaas.
Laatst bijgewerkt door Sccount123 op 16-09-13 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:12

nanda1980 schreef:
Zo hey, dit vind ik nog heel wat, al kan ik natuurlijk niet objectief oordelen, omdat ik niet precies weet wat er aan de hand is (hoeft ook niet). Maar ik vind het nogal wat dat je het al over scheiden hebt, terwijl je zelf zegt dat het tussen jou en je partner goed zit en dat het alleen je schoonmoeder is. Ik heb daar mijn vraagtekens bij (omdat ik natuurlijk niet de hele situatie ken). Ik zou eerst eens serieus met je partner om de tafel gaan zitten. Hij heeft dus zelf geen problemen met zijn ouders? Lastig hoor.
Ik wens je heel veel sterkte, maar wil nog wel even meegeven dat het natuurlijk niet alleen om jou en je schoonmoeder gaat, denk vooral aan de kids, het is nogal wat als je hen uit hun vertrouwde omgeving weghaalt en dat hun ouders uit elkaar gaan, dit doet meer met kinderen dan je denkt, want ik denk dat wanneer jij echt weg wilt en je partner niet, dan zal de verhouding tussen jullie ook wel erg slecht kunnen worden.
Sterkte met alles

Het is zeker wat maar ik ga er vanuit dat TS echt ten einde raad is?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:14

Kijk, jullie hebben het huis niet gekocht. Het is van zijn ouders als ik het goed begrijp. Dus in principe hebben zowel jij als hij nergens recht op in relatie tot het huis. Jullie hebben vrijwillig geinvesteerd in HUN huis en dat zorgt dus voor een positief effect op de waarde van HUN huis.
Jullie zijn niet getrouwd, dus je hebt geen recht op de helft van de spullen.
Als hij de kinderen erkent hebt en jij gedeelde voogdij hebt aangevraagd voor jullie, heb je recht op alimentatie(die kun je vast laten leggen bij de rechtbank). Daarna zul je met spoed bij de gemeente een huurwoning kunnen aanvragen(met 3 kinderen krijg je vaak voorrang) en een uitkering. en je zult heel gauw opzoek moeten gaan naar een baan en oppas voor je kids.

Hier ga ik er van uit dat je vriend blijft waar ie is en niet mee verhuisd en dat jullie uit elkaar gaan.

Je kunt afspreken met je vriend dat je de helft van de spullen mee neemt(dus bv de tv, de koelkast, de wasmachine etc..) om toch op een of andere manier te compenseren voor t geld van de stallen schuren etc.
Die spullen kun je verkopen en heb je tovh misschien nog een centje om van t eleven.
Ook kun je vragen of hij met zijn ouders gaat praten zodat zij jullie bij wijze van uit willen kopen. dus dat zij jullie investering overkopen. dat jullie een deel van jullie investering terug krijgen. Omdat het HUN huis is.
Het is misschien zo dat jullie kosteloos kunnen wonen, maar ja jullie hebben wel meer geinvesteerd denk ik.

Vraag een deel terug.
Ook als je besluit daar te blijven wonen, probeer een deel van de investering terug te krijgen.. anders zit je straks met de gebakken peren. Persoonlijk denk ik dat t beter is om op zoek te gaan naar een eigen woning(met of zonder vriend). zodat je onafhankelijk bent. het is moeilijk, maar te doen.
je moet niet ergens blijven omdat het financieel beter is daar maar terwijl het je eigenlijk heel ongelukkig maakt.
je wilt echt nie tleven met je leven lang, elke dag ruzie..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:15

Jullie hebben al zoveel gedaan aan verbouwingen in dat huis, zou het een tussenoplossing zijn om een eigen badkamer en WC te maken en ook een eigen opgang? Dan kun je ook echt alles gewoon afsluiten en gewoon je eigen leven leiden.
Op dit moment is dat niet mogelijk en dat lijkt me echt heel vervelend.

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 14:15

Nanda: Ja dat maakt het ook zo lastig, aan de ene kant vind ik dat hij gewoon voor zn gezin moet kiezen, maar aan de andere kant hij woont hier al 40 jaar en alles wat er verbouwd is in het huis en om het huis is van hem, omdat hij de toekomstige eigenaar word.
Er ligt net een nieuw dak op van 20.000 euro, net een stal gebouwd van 25.000 een nieuwe grote schuur van 32.000 het zijn allemaal hele grote bedragen.
Ik snap dat hij niet weg wil, maar ik voel mij niet thuis en vertrouwd in mn "eigen huis"

Het is niet zo dat ik de stap zetten wil, alleen wil ik kijken wat de mogelijkheden zijn mocht het echt echt echt niet meer willen.
met mn vriend in gesprek gaan gaat zeker gebeuren, alleen wil ik kijken als ik wat terug zeg, dat ik zeker van mijn zaak ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:16

Jeetje ts, ik vind t knap dat je deze keuze maakt hoor. Ik hoop dat het goed voor je uit pakt...