Arme oranje duiven....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Arme oranje duiven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:52

Want morgen gaan ze weer uit de lucht geschoten worden, die arme oranje duifjes! Ze worden afgeschoten en zonder excuus vliegt ze de hagel om de oren. Overal oranje stukjes duif op de grond...

Natuurlijk ga ik geen levende duiven schieten, maar kleiduifschieten! Dit doen we indoor en dus op dode dingen! Gewoon oranje schijven. Zou t ook niet kunnen om op levende dingen te schieten overigens...

Nou kijk hier het schokkende filmpje wat ik eerder niet op FB mocht plaatsen omdat het door iemand geblokkeerd was vanwege de schokkende beelden... :')

Wie doet er nog meer aan KDS?

Geryon

Re: Arme oranje duiven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:58

Stoer wijf :D

Ik schrok best wel van de eerste paar regels, arme duiven dacht ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:20

Haha ja zielig he. :P Maar ja er zijn er genoeg die dus wel levend wild schieten maar ik zou dat echt niet kunnen, ik hou t bij oranje schoteltjes :P

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:23

Mijn vriend heeft een eigen kleiduivenschietbaan. Dus ja, ik ben ermee bekend en schiet zelf ook weleens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:23

Leuk! Ik doe zelf niet aan KDS maar heb in Zwitserland wel voor het eerst 'echt' geschoten :) Vind verder het onderhoud van zulke wapens veel interessanter dan het schieten zelf :')
Waar doe je kleiduifschieten?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:25

ohhh dat lijkt me ook gaaf :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:25

chelle_dora schreef:
Leuk! Ik doe zelf niet aan KDS maar heb in Zwitserland wel voor het eerst 'echt' geschoten :) Vind verder het onderhoud van zulke wapens veel interessanter dan het schieten zelf :')
Waar doe je kleiduifschieten?

We schieten op de baan van de schietvereniging in Almelo :)

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:34

Leuk, buiten schieten lijkt me weer heel anders :)

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:36

Is het ook. Het weer kan een hoop invloed hebben op de zichtbaarheid en de snelheid van de duif.
Wie weet zien we je ooit eens verschijnen!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:36

Ik zelf schiet het liefst buiten inverband met de jacht blijf ik zo getraind op de weeromstandigheden.
Maar is dit filmpje echt geblokkeerd??? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:38

liesjecryos schreef:
Ik zelf schiet het liefst buiten inverband met de jacht blijf ik zo getraind op de weeromstandigheden.

Inmiddels kan ik m er op zetten ja, maar ik heb m er vorig jaar ook op gezet en blijkbaar vond iemand t schokkend, echt hilarisch _O-

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:39

Stop de kleiduivenmoord.. :D
Ziet er gaaf uit..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:17

Joolien schreef:
Inmiddels kan ik m er op zetten ja, maar ik heb m er vorig jaar ook op gezet en blijkbaar vond iemand t schokkend, echt hilarisch _O-

Ik ben ook bekend met de schietsport, maar ik snap heel goed dat er mensen zijn die het schokkend vinden dat mensen vrijwillig met vuurwapens omgaan -zonder dat er een professionele reden voor is. Het is misschien onterecht, maar imo niet vreemd dat mensen (misschien onbewust) de connectie maken met schietpartijen zoals die in Alphen aan den Rijn of de schoolshootings die regelmatig in het nieuws komen. Sommige mensen begrijpen gewoon niet dat mensen het als hobby zien en gaan er gelijk vanuit dat je vreemde ideeën hebt. Nu ben ik zelf ook wel van mening dat er soms echt mafketels op de sport afkomen. Ik heb langere tijd achter de bar gestaan bij onze plaatselijke schietvereniging en ik heb wel een aantal mafklappers voorbij zien komen.

Ik ben dus ook totaal niet tegen de sport an sich, maar ik vind wel dat er goed nagedacht moet worden over het openlijk (op internet) uitkomen voor bepaalde hobby's.

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 23:51

liesjecryos schreef:

En buiten heb je ze ook inkomend, dwarsend en als rabbit.
Het lijkt mij dat in het getoonde filmpje uitsluitend afgaand gescoten word?
Nog even een vraag aan TS, welke munitie gebruiken jullie [bismud?], als het filmpje zo bekijk zie ik nogal wat stalen balken.
Het lijkt me dan ook niet verstandig om indoor met staalhagel te schieten, maar indoor hagel/kleiduifschieten is dan ook nieuw voor mij als jachtaktehouder.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 23:54

Ik schrok al _O- Wel stoer, ik zit zelf denk ik liever bij het kleiduiven boetseren :D

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 00:00

antje_vip schreef:
Ik schrok al _O- Wel stoer, ik zit zelf denk ik liever bij het kleiduiven boetseren :D

Als jij ze net zo snel boetseerd als Joolien ze kapot schiet, stel ik voor dat je bij deze promoveerd tot opperkleiduivenboetseerder.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 00:03

Maar wolter, ze moeten worden afgebakken in de oven

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 00:06

antje_vip schreef:
Maar wolter, ze moeten worden afgebakken in de oven

Mss als Joolien een VUURwapen gebruikt?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 00:07

het hangt er ook vanaf of joolien natuurgetrouwe duiven wil, of abstract :D

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 10:30

wolter schreef:
liesjecryos schreef:

Nog even een vraag aan TS, welke munitie gebruiken jullie [bismud?], als het filmpje zo bekijk zie ik nogal wat stalen balken.
Het lijkt me dan ook niet verstandig om indoor met staalhagel te schieten, maar indoor hagel/kleiduifschieten is dan ook nieuw voor mij als jachtaktehouder.

precies en dat bedoelde ik ook met getraind blijven.
indoor lijkt me persoonlijk best saai ook,ik sta liever buiten waar je echt leert om gaan met geweer en de omstandigheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:55

wolter schreef:
liesjecryos schreef:

Ik ken alleen los, op schot en duplex :P Ik zal vanavond eens kijken welke munitie we gebruiken, daar heb ik namelijk geen idee van!