Hoe kom ik dit jaar ooit door?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sachet

Hoe kom ik dit jaar ooit door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 07:50

Hallo allemaal,

Goed vorig jaar heb ik mijn vak opleiding gehaald en wilde toch eigenlijk wat dieper op mijn vak in gaan dus heb ik er nog een jaar aan vast geplakt maar wel op een andere school. Maar het is echt verschrikkelijk ik heb 2 dagen school en 3 dagen werk. Dinsdags moet ik van half 1 tot 9 uur naar school dus mijn hele dag naar de kl.oten. En smorgens zit ik gewoon te wachten tot ik weg kan. Op woensdag is de les van half 9 tot half 6 in de ochtend boorde vol met theorie waar ik overal vrijstelling voor heb omdat ik dit heb gehaald, ondanks dat moet ik verplicht aanwezig zijn. Daarna hebben we een praktijk onderdeel wat ik ook al heb gehaald en nu dood leuk over nieuw moet doen. Terwijl ik zo blij was dat ik het had gehaald omdat het zeer moeilijk is hier modellen voor te krijgen en al helemaal gezien de afstand van mijn kenniskring en de school. Elke keer als ik deze dagen heb gehad ben ik 1 of 2 dagen blij en vanaf dat moment kan ik alleen maar denken ah nee bijna weer naar school het is echt een ellende. Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet? Hoe hou ik dit een jaar vol? Een jaar is niet kort wanneer je echt 2 baaldagen er tussen hebt.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 07:56

Ik zie dat jij zegt dat je al heel veel hebt gehad en vrijstelling voor heb gekregen.
En dat je het zelfde weer moet doen.
Ik kan het fout hebben maar heeft deze opleiding dan wel zin?
En zo wel dan is het een jaar door bijten.
Weet waarvoor je het doet. Dat jij zometeen een mooi papiertje hebt.
En misschien met je leraren praten misschien hebben ze een andere oplossing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 07:58

Klinkt als een niet bepaald doordachte studiekeuze. Met wie van de opleiding heb je dit vorig jaar besproken? Tijd om daar nog een keer binnen te huppelen...

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 08:04

Klinkt als maandagmorgen blues

HorseTopShop

Re: Hoe kom ik dit jaar ooit door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 08:10

Sachet schreef:
Dinsdags moet ik van half 1 tot 9 uur naar school dus mijn hele dag naar de kl.oten. En smorgens zit ik gewoon te wachten tot ik weg kan.

Ik weet niet hoe laat jij je bed uit komt, maar als ik om half 1 moet beginnen heb ik daarvoor al zoveel dingen kunnen doen.

Gewoon doorzetten. Dat jaar is zo voorbij. Je weet waarvoor je het doet toch ;)

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 08:12

ralphtdw schreef:
Ik zie dat jij zegt dat je al heel veel hebt gehad en vrijstelling voor heb gekregen.
En dat je het zelfde weer moet doen.
Ik kan het fout hebben maar heeft deze opleiding dan wel zin?
En zo wel dan is het een jaar door bijten.
Weet waarvoor je het doet. Dat jij zometeen een mooi papiertje hebt.
En misschien met je leraren praten misschien hebben ze een andere oplossing

Dat zou ik ook doen. Wel vreemd dat wanneer je ergens vrijstelling voor hebt, je verplicht aanwezig moet wezen. Hebben ze geen andere opdrachten dan voor je zodat jij je toch nog meer kunt verdiepen in het vak, want dat is toch wat je wilde. Ik zou echt eens met de leiding van deze opleiding praten en uitleggen waarom je voor dit jaar hebt gekozen, maar dat je nu eigenlijk met tegenzin gaat. Dat moet niet de bedoeling zijn, ook niet van de opleiding zelf. Dus niet alleen met je eigen leraren praten, ook hogerop zoeken als de leraren je niet verder kunnen helpen.
Suc6 in ieder geval.

Donkerblauw

Re: Hoe kom ik dit jaar ooit door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:10

LZP -> STW