3 banen tegelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Juultjes

3 banen tegelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 23:10

Ik werk momenteel bij een supermarkt, en bij een promotiebedrijf. Bij de supermarkt zit ik bij de weekendploeg, bij het promotiebedrijf werk ik op oproepbasis. Soms werk ik elke week, soms een maand niet omdat er even niks is. Nu wilde ik eigenlijk bij nog een bedrijf ga werken op oproepbasis om dit gat van soms weken niet werken bij dat promotiebedrijf op te vullen, en om zo naast mijn supermarktbaantje nog wat extra te kunnen werken voor iets wat wel goed verdiend (en wel leuk is ;) ).
Weet iemand hoe dit zit met de belasting? Ik heb bij het promotiebedrijf mijn loonheffing aanstaan en bij de supermarkt dus uit. Natuurlijk moet ie bij mijn derde baantje ook uit. Moet ik hier meer belasting over inleveren omdat ik dan bij drie verschillende werknemers werk?

Momenteel zit ik nog onder het 'limiet' van ongeveer 6000 euro per jaar aan inkomen, waardoor ik mijn loonheffing gewoon terugkrijg. Ik snap dat als ik hier overheen ga ik het niet meer terugkrijg. Op mijn tweede baantje betaal ik ongeveer 33% loonheffing geloof ik. Zou dit op mijn derde baantje dan ook het geval zijn, of wordt dit meer?

Gnome

Re: 3 banen tegelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:13

Nee je werkgever draagt gewoon 37% belasting af bij de banen waar je de korting niet laat toe passen. Mocht het zo zijn dat je met alle banen bij elkaar in de 2e schijf valt, zal je aan het eind van het jaar moeten bij betalen. Kan ook zijn dat je nog iets terug krijgt maar dan moet je echt de definitieve cijfers hebben.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:15

Een antwoord op je vraag weet ik eerlijk gezegd niet, maar is het niet veel makkelijker/overzichtelijker om terug te gaan naar 1 doordeweekse baan met een normaal contract? Of als dat niet kan, je weekendwerk met daarnaast een deeltijd baan voor doordeweeks?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:15

Ik heb ook 3 banen in het wit. (En nog een schoonmaak adresje) Bij mijn 'hoofdbaan' met de meeste uren heb ik de loonheffingskorting aan staan. Bij de andere 2 moet ik sowieso zelf de belasting nog regelen. Tot 18000 nogwat betaal je 37% belasting, wat ik daarboven verdien wordt met 42% belast.

Juultjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 23:17

Kleinvosje, bij de supermarkt verdien ik per uur 1,5 euro minder. Plus ik vind het werk echt absoluut niet leuk maar doe het meer omdat ik een vast inkomen moet hebben in verband met mijn kamer. (Ben vergeten te melden dat ik een student ben ;) ). Bij mijn 2e en eventuele 3e baantje verdien ik allebei meer en vind ik het werk vele malen leuker, dus dan doe ik dat liever vooral.

Ingedebruijn en DeSa, dankjee! Dat was wat ik wilde weten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 23:20

Mocht je meer vragen hebben kun je altijd pben.. werk zelf voor de belastingdienst :)