Model worden/hoe? #2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:27

Lienek schreef:
jasmijnz schreef:
Wat zouden jullie doen?..

Voor de video willen we het echt zo natural mogelijk houden. Nu had ik toch een mua in gedachte maar die kan helaas niet. Zelf ben ik echt bar slecht in make up netjes aanbrengen. Zouden jullie toch nog iemand anders proberen te zoeken of zelf alleen wat mascara doen en het daarbij laten?

Iemand anders sowieso!


Weten jullie nog top fotografen voor een goede uitbreiding van mijn portfolio ?
Ik zoek iemand met een echte 100% wauw factor!

Ik heb budget beschikbaar :)


Thirsa, Mark van Velsen, Rick nadal..

Richard terborg vind ik ook heel goed, maar stijl moet je liggen van hem


Ooh en marcio vind ik echt een geweldige (marcio de jesus op fb van elite covers)

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:46

Gianti schreef:
Thirsa, Mark van Velsen, Rick nadal..

Richard terborg vind ik ook heel goed, maar stijl moet je liggen van hem


Ooh en marcio vind ik echt een geweldige (marcio de jesus op fb van elite covers)


Mark heb ik al eens mee geshoot en de foto die hij toen uit koos vond ik persoonlijk wat minder helaas. Uiteraard nog steeds een top fotograaf maar als de keuze van de fotos dan niet op een lijn liggen vind het ik zonde van mijn geld.
Rick vind ik ook mooie fotos maar mis soms wel het wauw effect bij sommige fotos

Marcio vind ik zoo wisselend en vooral zijn modellen vind ik altijd een beetje cheap overkomen en meestal dezelfde stijl en fotos

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:02

Misschien Sander Krijger?

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:07

Giel Domen? Ik weet niet precies of hij zulke shoots doet, maar wat hij doet is goed :j

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:09

Laurie schreef:
Misschien Sander Krijger?



Ook gave foto's maakt hij

Sander seemann ind ik ook mooie foto's maken, maar denk niet wauw genoeg

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:19

Yess sander niet aangedacht! Ken Marianne wel en haar fotos zijn zeker tof.

Giel heb ik net ook even bekeken interessant!

Sander idd vette fotos zou ooit een keer al met hem samenwerken maar nooit van gekomen. Zal hem eens berichten binnenkort. Maar ook bij hem mis ik het echte wauw effect bij sommige fotos. Zo lastig uit te leggen maar als ik er geld aan uit geef wil ik echt een enorm wauw effect hebben en elke foto perfect hahah

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:22

Bij Giel krijg je iig je perfecte foto wel :')

Was voor mij toen alleen wel een pokke eind reizen, helemaal naar Antwerpen haha.

Ik heb me trouwens ingeschreven voor de Miss Alternative 2017. Ik ben heel erg benieuwd hoe het verder gaat haha

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:23

sterreke98 schreef:
Bij Giel krijg je iig je perfecte foto wel :')

Was voor mij toen alleen wel een pokke eind reizen, helemaal naar Antwerpen haha.

Ik heb me trouwens ingeschreven voor de Miss Alternative 2017. Ik ben heel erg benieuwd hoe het verder gaat haha


Welke foto had jij van hem?? :)

Gaaf hoe moet ik dat zien? Wat voor look heb je dan?

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:33

Ik doe je even pb!

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:03


Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:06

Corelli schreef:
Stille meelezer meldt zich: Arjan Beugelink misschien?

Mmm wel leuke fotos maar niet precies wat ik zoek. Lastig uit te leggen haha

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:08

Heb je zn site bekeken of zijn Facebookpagina? Ik vind de FB persoonlijk een betere indruk geven dan de site :)

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:12

Corelli schreef:
Heb je zn site bekeken of zijn Facebookpagina? Ik vind de FB persoonlijk een betere indruk geven dan de site :)

Oei die had ik juist bekeken en zijn website niet haha!

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:33


daiswees

Berichten: 1158
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:28

Habrand gaetan misschien wat? Zag daar opzich wel mooi werk van voorbij komen ?

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 00:25

Maar ja, wat is het 'wauw' effect. Wat voor jou top is is voor andere niks en vice versa. Om meteen mensen daar op af te schieten vind ik een beetje apart. Het gaat ook om de samenwerking, om iemand zijn modellen 'cheap' te noemen vind ik ook niet erg netjes.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 00:34

Courses schreef:
Maar ja, wat is het 'wauw' effect. Wat voor jou top is is voor andere niks en vice versa. Om meteen mensen daar op af te schieten vind ik een beetje apart. Het gaat ook om de samenwerking, om iemand zijn modellen 'cheap' te noemen vind ik ook niet erg netjes.

Ik mag toch wel mijn mening geven over fotografen? Ik bedoel my money dus mijn keuze.
Ik schiet verder niemand daar op af maar als ik samen werk met een fotograaf en hij kiest foto's uit waarvan ik andere mooier vind dan ga ik liever voor een fotograaf die echt mijn smaak deelt. Op tfp basis vind ik dat minder erg omdat je beide tevreden wilt zijn maar als ik ga investeren in een shoot wil ik iets wat 100% aan sluit op mij.
Daarnaast is dit topic juist om ervaringen op te doen en meningen te vragen dus als je zelf geen inbreng hebt en mij gaat aanvallen reageer dan niet :Y)

En wat cheap betreft ja dat is mijn mening. Ik zie veel foto's van deze fotograaf voorbij komen met een bepaald type model en ja die vind ik er op de fotos cheap/goedkoop uit zien. Daarom zou ik daarvoor niet voor hem kiezen omdat ik ook niet op die manier op de foto wil staan. En gelukkig mag ik dat verder helemaal zelf weten :) ik geef alleen aan aan de bokkers die wel zo lief zijn om mee te denken waarom ik daar niet voor kies.
En vind dat ik verder gewoon netjes ben gebleven in mijn reacties :j

xLoki

Berichten: 3493
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 00:55

Weet niet wat je budget is, maar Yorick Nubé is zeer geliefd bij de betere bureaus.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 11:02

Lienek schreef:
Ik mag toch wel mijn mening geven over fotografen? Ik bedoel my money dus mijn keuze.


Dat mag je zeker en dat is je goed recht. Echter vraag jij om het 'wauw' effect en zoals ik al eerder aangaf, is dit voor iedereen anders. Wij kunnen honderden namen roepen maar als wij geen idee hebben wat voor beelden jij zoekt dan schiet dat gewoon niet op. 'wauw' effect is geen algemeen bekende term dus wat jij mooi vind kan iemand anders vreselijk vinden en vice versa. Mark is op fashion gebied een van de betere fotografen (als je kijkt naar kwaliteit al helemaal) en als je daar niet tevreden mee bent zou ik zeggen > vertel dat tegen hem. Rick Nadal schiet ook erg toffe dingen en is ook een van de bekendere. Schieten beide compleet iets anders, dus met die twee zit je al redelijk aan allebei de kanten maar dat zoek je allebei blijkbaar niet. Dus dan vraag ik mij inderdaad af: Wat zoek je dan precies?

Lienek schreef:
Ik schiet verder niemand daar op af maar als ik samen werk met een fotograaf en hij kiest foto's uit waarvan ik andere mooier vind dan ga ik liever voor een fotograaf die echt mijn smaak deelt. Op tfp basis vind ik dat minder erg omdat je beide tevreden wilt zijn maar als ik ga investeren in een shoot wil ik iets wat 100% aan sluit op mij.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar 'goedkoop' is geen compliment in mijn beleving. Het lijkt mij dat als je andere foto's mooier vind dat je dit aangeeft aan de fotograaf zelf, maar een fotograaf zal altijd kiezen voor de beelden die in zijn/haar beleving het beste zijn en niet 'om het model even lekker te stangen'. Nogmaals heb je het hier over 100% aansluiten op jou, wat ik hierboven al aangaf > Wat is dat dan? Wat zoek je precies? Wat voor beelden wil je? Wat voor stijl? 'Goede beelden' is geen antwoord hierop, want dat is objectief.


Lienek schreef:
Daarnaast is dit topic juist om ervaringen op te doen en meningen te vragen dus als je zelf geen inbreng hebt en mij gaat aanvallen reageer dan niet :Y)

A) Het is een openbaar forum dus als ik hier wil reageren is dat mijn goed recht en B) ik val je niet aan, ik vraag om verduidelijking van je vraag en geef aan dat het niet netjes is achteraf op een negatieve manier je uit te laten als je tegenover iemand zelf iets niet aangeeft. Dat heeft niks te maken met aanvallen, dat heeft te maken met het feit dat jij iets zoekt waar wij niet van kunnen pijlen wat dat is en er al genoeg namen genoemd zijn die zo divers schieten dat er niet echt duidelijk is wat je nou zoekt (en of het überhaupt haalbaar is wat je nu vraagt).

Lienek schreef:
En wat cheap betreft ja dat is mijn mening. Ik zie veel foto's van deze fotograaf voorbij komen met een bepaald type model en ja die vind ik er op de fotos cheap/goedkoop uit zien. Daarom zou ik daarvoor niet voor hem kiezen omdat ik ook niet op die manier op de foto wil staan. En gelukkig mag ik dat verder helemaal zelf weten :) ik geef alleen aan aan de bokkers die wel zo lief zijn om mee te denken waarom ik daar niet voor kies. En vind dat ik verder gewoon netjes ben gebleven in mijn reacties :j

Ik zeg nergens dat het niet mag. Dat is het verschil tussen 'iets vinden' en iets mededelen ;) Ik wil met alle liefde meedenken omdat ik een enorm netwerk heb en ongeveer alle stijlen fotografie wel voorbij zie komen, maar als je de betere fotograferen 'niet goed genoeg' vind dan vraag ik mij inderdaad ten zeerste af wat je dan uiteindelijk gaat vinden wat daar wel aan past. Ik heb geen tijd om eindeloos dingen rond te roepen, dus mocht ik iemand weten die bij een bepaalde stijl past kan ik die aanbevelen, maar zolang jij niet exact kan aangeven wat je precies zoekt heb ik daar niks aan.

Succes.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:45


Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:45

Kern Thompson, Nadja Geskus, Bjorn Rubingh, Mischa Koorneef, Mark van Velsen.
Allemaal top fotografen waar mijn dochter met alle plezier mee gewerkt heeft.

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:57

Ik heb een beetje struggles. Mijn buurmeisje (tevens oud klasgenoot en fotografie student) heeft modellen nodig. Lijkt me heel erg leuk om te doen, het enige dingetje wat me een beetje tegen spreekt is dat het (relatief) naakt is. Ik ben behoorlijk preuts, maar zou wel graag mijn portfolio willen opbouwen. Hoe gaan jullie met zulke dingen om?

Het kan gelukkig ( := ) ook in lingerie.

Anoniem

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:01

Niet doen waar je je niet goed bij voelt. Anders weet ik misschien nog wel iemand voor je in Almelo.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:04

Maar als het een vriendin van jou is, kan je het toch gewoon proberen? Ga er vanuit dat ze het wel zal respecteren wanneer je toch vind dat het niets is voor jou. Je kan het altijd proberen!

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:11

Ik heb even met haar overlegd, en het hoeft niet perse compleet naakt gelukkig. het gaat vooral om details :j. collar bones, rug etc