Waar vind ik zo'n hekje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__

Waar vind ik zo'n hekje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 17:28

Hallo Bokkers,

Omdat wij een kat (uit het asiel) in huis gaan nemen, zoek ik een hekje een klein stukje van ons dakterras af te zetten.
Nu ben ik specifiek opzoek naar dit soort hekje:

Afbeelding

Maar heb geen idee hoe dit soort hekjes heet, of waar ik het kan vinden. Heb op internet gezocht op diverse woorden die ik voor dit hekje had bedacht, maar helaas zonder resultaat.

Wie helpt mij verder. :)

eclair98

Re: Waar vind ik zo'n hekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:29

Is dat geen harmonika trap hekje? (Snapje haha)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:31

Daar gaan ze toch ook gewoon onder/overheen of tussen de gaten door? Ze zijn enorm lenig hoor! Ik kan je niet echt adviseren welk hek dan wel geschikt is maar hier hou je een kat niet mee in bedwang zeg maar.

santie

Het lijkt een klimplanten rek, misschien bij de gamma of het tuincentrum?

alleirbag

friendly schreef:
Daar gaan ze toch ook gewoon onder/overheen of tussen de gaten door? Ze zijn enorm lenig hoor! Ik kan je niet echt adviseren welk hek dan wel geschikt is maar hier hou je een kat niet mee in bedwang zeg maar.

:j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:33

Dit hekje gaat geen kat tegen houden...
Als je je balkon kat ontstsnap/val proof wilt maken, moet je hele ding met gaas omspannen tot bovenaan.

Het is gewoon een klim planten hekje.
verkopen ze bij veel bouwmarkten.
Vaak staan ze daar ingeklapt, dus zijn de gaten niet open.

Je moet ze eigenlijk verticaal tegen de muur timmeren om plant in te laten klimmen/langs te leiden.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 17:34

friendly schreef:

Nee dat klopt! Maar ze kan aan de andere kant (aantal meters hoog) nergens naar toe. Het is maar dat ze niet (slapend/spelend) per ongeluk over de rand valt. :)

We hebben hier al vaker katten gehad, maar toen dat rekje weg gegooid..

edit, het muurtje dat je hier ziet is al 1.5 meter hoog. En daarboven op stond het hekje.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:52

Dan is het juist gevaarlijk want dat snapt de kat niet. Straks probeert ie eroverheen te springen en dan valt ie weet niet hoe ver omlaag en dan?

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 18:14

friendly schreef:
Dan is het juist gevaarlijk want dat snapt de kat niet. Straks probeert ie eroverheen te springen en dan valt ie weet niet hoe ver omlaag en dan?

De vorige katten vonden het juist altijd leuk, gingen op de rand liggen en staken hun hoofdjes door het rekje en keken zo naar de mensen die beneden voorbij liepen. (we zitten op de 1e verdieping)
Katten zijn trouwens erg slimme dieren, vaak als ze door hebben dat ze die afstand niet kunnen springen, doen ze dat ook niet. :)

Edit: Iedere kat is anders, en natuurlijk laat ik ze niet zomaar alleen op het dakterras.

Bedankt trouwens voor de tips iedereen! Ik zal dus maar eens naar de bouwmarkt moeten denk ik. :)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:32

Trellis heet het...