De papieren telefoongids/gouden gids

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De papieren telefoongids/gouden gids

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:35

Ooit had ik me afgemeld voor de papieren versie van deze gids, maar inmiddels zijn we verhuisd en helaas lag hij gisteren toch weer bij ons in de bus.. Het is toch eeuwig zonde dat deze gids nog huis aan huis wordt bezorgd? Wordt het niet eens tijd om die dingen op bestelling oid te maken? Ik snap dat het voor de ouderen nog wel handig is, maar ik weet zeker dat ie bij minstens 75% van de nederlanders in de oud papierbak beland..

Hoe denken jullie hier nu over? Zijn er bijvoorbeeld nog bedrijven die willen adverteren in de telefoongids?

Hierbij de link om af te melden voor de papieren versie: https://klantenservice.detelefoongids.n ... angen/830/

Kitty1985

Re: De papieren telefoongids/gouden gids

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:40

Wij krijgen hem ook nog....

Maar dat is omdat mijn vader er niet af wil.

Hij zoekt regelmatig wat op, vraag hem altijd wat hij zoekt. Binnen 5 seconde heb ik het op google gevonden, of in de online telefoongids.

Maar nee, hij wil het perse in de gids opzoeken. Wat echt heel lang duurt maar goed..

Voor de ouderen die niet goed met internet zijn, zijn ze handig.

Maar ik kan mij de laatste keer dat ik in de gids heb gekeken niet meer herinneren haha

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:42

Aantal jaar geleden heb ik mij al afgemeld.
Helaas werd de gouden gids gewoon in de brievenbus gestopt.
Ik kon de bezorger inhalen en heb de gods teruggeven.

Zonde van de bomen die gouden gids.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:43

Bij mij belanden ze in de konijnen ren

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:44

Bij ons ligt hij de hele tijd in de kast, soms wordt ie gebruikt als we de kapper oid moeten bellen maar meestal ligt hij daar de hele tijd tot de nieuwe komt en dan wordt de oude weggegooid.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:50

ik heb al in geen tijden meer een telefoongids gezien :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:51

Ik wist niet dat je je ervoor kon afmelden. Gelijk maar gedaan!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:56

Ik wist ook niet dat je er voor af kan melden. Ik heb dat ding een paar weken geleden gekregen en direct bij het oud papier gedaan. Erg zonde van het papier.

Ik ga me nu dus maar gelijk afmelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:22

Ladybird schreef:
ik heb al in geen tijden meer een telefoongids gezien :')

Hij bestaat nog, echt waar! :))

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:33

Telefoongids? Was da?

Nee, die heb ik ook al heeeeel lang niet meer gezien :D .

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:35

Halleluja, bedankt voor de link!

Wij hebben hem ook ontvangen, hij heeft zichzelf nog wel nuttig gemaakt als rijschoenen-oprekservice omdat ze te krap in de enkels waren maar daarna heeft ie ook een enkeltje papierbak gehad.
Heb me dan ook direct laten afmelden via de link. Zo zonde van die boompjes..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:37

Dit jaar voor het eerst een gouden gids gehad. Ligt ook al bij het oud papier. Wist niet dat we ons er voor konden afmelden. Dat ga ik dan ook maar direct even doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:39

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:32

Ik krijg 'm niet :D :))

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:50

Ik denk dat ze bij de gemeente maar een selectie moeten maken van mensen van vijftig jaar of ouder en daar een gids in de bus stoppen. Jongere mensen gebruiken dat toch niet meer?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:53

Ik heb me al minstens drie keer afgemeld, maar krijg hem toch steeds weer.
De laatste keer heb ik er over gebeld, omdat hij weer op de mat lag. Het was geen doen om de mensen die afgemeld hadden hem niet te sturen, dus kreeg ik hem alsnog met het verzoek hem dan maar in de oud papierbak te doen.

En dat afmelden deed ik juist vanwege het milieu.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:35

De afmeldlink heeft volgens mij niet veel zin, ik ben afgemeld maar krijg hem nog steeds, vorige complex waar ik woonde (nu rijtjeshuis, toen appartementen) werden ze gewoon voor alle huizen in het portiek gelegd.. 30 stuks. En die lagen er na drie maanden nog :=

Overigens doet de Gouden Gids wel veel voor het milieu;

Milieubeleid De Telefoongids & Gouden Gids

De Telefoongids BV besteedt al jaren veel aandacht aan een verantwoord milieubeleid. Naast een steeds sterkere focus op digitale diensten (online en mobiel) worden onze papieren gidsen op een verantwoorde wijze geproduceerd en getransporteerd. Hieronder de feiten:

Onze papierleverancier te Finland is voorzien van alle certificeringen (zoals het FSC keurmerk) op gebied van onderhoud en beheer van bossen, papierproductie en terugwinnen van energie.
Het papier dat wij gebruiken bestaat voor 50% uit ‘recycled fibers’ en voor 50% uit ‘virgin fibers’ oftewel nieuwe papiervezels. Meer ‘recycled fibers’ gebruiken in ons papier is op dit moment niet mogelijk: er is in Finland met slechts 5.2 miljoen inwoners niet meer recyclebaar papier voorhanden. Papierafval invoeren vanuit andere landen is geen optie omdat dit niet CO2-neutraal is te realiseren.
Deze nieuwe papiervezels worden vrijwel geheel geproduceerd uit het restafval van bomen die voor de meubel- en houtindustrie gekapt worden. Voor de productie van onze gidsen worden dus niet speciaal bomen gekapt.
Voor iedere gekapte boom wordt er minimaal één boom teruggeplaatst. De bomen die gekapt worden voor de meubel- en houtindustrie, en waarvan wij het restafval gebruiken, worden beheerd en gekapt volgens een uitgekiend systeem, waarbij natuurwaardes worden beschermd.
Onze drukker voldoet eveneens aan alle belangrijke ISO-normen en certificeringen (zoals het FSC keurmerk) op productie- en milieugebied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:40

hahha gebruik de GG om boze buien te verhelpen. Heerlijk zo'n partijdje scheuren. :+

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:44

De gids van vorig jaar heeft hier het hele jaar in de kast liggen verstoffen. Aangezien ik hem nooit heb gebruikt en niet wist wat ik moest met die van dit jaar heb ik me ook maar gelijk afgemeld :) Bedankt voor de link!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:55

wij hebben jarenlang de gg bezorgd.elk jaar weer een maandje lang 8000 van die boeken de bus in.wij hielden er al rekening mee,wie hem echt niet wilde hebben,daar gooide we niets in de bus.ik heb ook zeker de indruk dat zeker 75 procent direct in de papierbak wordt gedumpt gezien de reacties.maar ach ja,we verdienen een klein centje,en de papierboeren verdienen ook weer wat.
overigens krijgen bezorgers een lijst met straatnamen en daar staan ook bijzonderheden op.maar daar staan maar relatief weinig nummers op die geengids willen.dus volgensmij loopt dat afmeldsysteem niet helemaal goed.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:41

Ha, goed topic dit. Heb me meteen maar even afgemeld! :)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:40

Puchje schreef:
Ik denk dat ze bij de gemeente maar een selectie moeten maken van mensen van vijftig jaar of ouder en daar een gids in de bus stoppen. Jongere mensen gebruiken dat toch niet meer?

Jawel hoor :D
Afbeelding

daar zitten wel een paar telefoonboeken in :))

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:09

Hahahaha