jongens waarom zijn ze zo moeilijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lovecuarzo

jongens waarom zijn ze zo moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:55

halloo bokkers,

ik weet niet meer wat ik moet, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. :(:)

na lang nadenken ben ik toch tot het besluit gekomen om volgend jaar naar NHB Deurne te gaan, een BBL opleiding.
maar bij een bbl opleiding moet je dus werken. ik ga het liefste Intern (plaats maakt mij niet uit )

maar nu...

Mijn vriend accepteert het niet dat ik ver weg intern ga (waarschijnlijk 80 km of verder weg )
waarom niet? nou omdat: die me dus bijna niet meer ziet, of alleen soms in het weekend of vakantie's
hij is bang om mij kwijt te raken.

hij wilt zelfs zijn paard weg doen om mij dan toch te zien.. ( als het dan niet ver weg is)
nou ik wil hem zeker niet zijn hobby afpakken en ik vind dat hij zeker dat moet blijven doen.

ik snap zijn kan wel.. maar ik wil het dol graag..

hij heeft auto, ik heb auto tegen die tijd... ik zie het probleem niet..

je hebt tegenwoordig Skype, whatsapp, je kunt bellen...

wat vinden jullie? zouden jullie toch gaan? of luisteren jullie naar je vriend?
hoe zouden jullie dit oplossen?
hebben jullie tips?

sorry als het onduidelijk is vragen stellen mag altijd

Mila11

Re: jongens waarom zijn ze zo moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:57

Ik zou gaan, dit kan toch wel je toekomst bepalen:). Probeer hem gewoon alle vrije dagen op te zoeken en maak veel contact :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:59

Moeilijk? Wees blij met je vriend... Het is toch hartstikke fijn dat hij er zoveel voor over heeft om jou 'veel' te kunnen zien?

Als ik in jouw situatie zat, zou ik wel gaan, want het gaat hier om jouw toekomst. Gewoon een goed lang gesprek houden met je vriend over hoe jullie dit allemaal aan kunnen pakken.

Skype, whatsapp en bellen vind ik er trouwens niet veel mee te maken hebben. Ik heb naast het spreken van mijn vriend ook behoefte om veel lichamelijk met hem te zijn.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:18

Je vriend zal bang zijn voor het onbekende. Nu heeft ie je zo dichtbij, straks gaat dat veranderen.

Vooral gáán, niet thuisblijven voor hem. Je bent nog hartstikke jong en afstand is te overbruggen. Hij zal moeten leren dat een kleine verhuizing niet het einde van de wereld betekent.
Rustig over praten, dan komt het vast goed. Succes!

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:20

Je moet je richten op je toekomst. Dit is iets wat JIJ graag wilt, daar heeft hij (bijna) niets over te zeggen hoor. Later kunnen jullie eeuwig samen zijn.

Als ik voor een opleiding kies, ga ik echt niet aan mijn vriend vragen of hij dat wel goed vindt en hoe hij er over denkt. Natuurlijk mag hij een mening hebben ! Maar ik zou geen BBL afwegen, omdat je hem dan minder ziet.

Mijn vriend en ik doen ook gewoon ons eigen ding. Wilt hij HBO doen, en op kamers ? Prima. Wil ik BBL doen, en daarvoor elkaar minder zien ? Ja, dat is mijn eigen keuze. Het wordt je eigen toekomst, niet die van hem.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:23

Om heel realistisch te zijn: Hoe groot is de kans dat je op je 16e de liefde van je leven vindt?

Stel nou.. dat jij besluit niet te gaan om hem. Jullie gaan over een x aantal jaar uit elkaar. Jij zou je áltijd blijven afvragen 'wat als..'
Neem je eigen beslissingen maar houd daarin rekening met je vriend. :)

lovecuarzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 16:29

Roosch schreef:
Om heel realistisch te zijn: Hoe groot is de kans dat je op je 16e de liefde van je leven vindt?

Stel nou.. dat jij besluit niet te gaan om hem. Jullie gaan over een x aantal jaar uit elkaar. Jij zou je áltijd blijven afvragen 'wat als..'
Neem je eigen beslissingen maar houd daarin rekening met je vriend. :)

dat zij mijn moeder dus ook al :j

de rest bedankt :)

letrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:29

Gaan.

Je moet elkaar ook niet teveel willen claimen in een relatie (vind ik) en ik vind een opleiding wel belangrijker dan de ongefundeerde angst van je vriend. Ik snap hem wel maar als hij geen vertrouwen in de relatie heeft dan maakt de afstand niet uit.

En we zijn in Nederland, het is niet het einde van de wereld.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:39

Gaan. Toekomst heb je zelf in de hand. Vriendjes niet.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:24

Gaan. 80km is ten eerste makkelijk te overbruggen, zeker met een auto. Je gaat er spijt van krijgen als je voor een andere opleiding kiest terwijl je weet dat je hart ergens anders ligt. Dat zou denk ik ook alleen maar meer druk op je relatie zetten.

Ik heb ook een vriend, en zou hem voor geen goud kwijt willen. Maar als iemand mij morgen een wereldreis aanbied/stageplaats aan de andere kant van de wereld/of whatever, ga ik!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:30

gaan , als jullie hier door heen komen zijn jullie misschien wel voor elkaar gemaakt ;)
maar dit gaat om jou toekomst die kun je niet laten invullen door een ander.
mocht het ooit uit gaan en je ziet hem amper tot niet meer kun je jezelf wel voor je kop slaan.