Ebay

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Likemaaike

Ebay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 12:12

Hallo!

Ik wil graag wat nieuwe telefoonhoesjes bestellen via Ebay. Maar ik heb nog nooit verder wat via deze site besteld, klopt het dat je kan zien aan het aantal groene sterren, hoeveel goede feedback de verkoper heeft? En aan de rode sterren, hoeveel negatieve feedback? En er staat bij free shipping, betekent dit dat de spullen gratis worden verzonden? En als laatst : hoelang duurt het voordat het binnen is?

Groetjes Judith

cissy

Re: Ebay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:18

De sterren achter de naam vertelt hoeveel transacties diegene al gedaan heeft op Ebay en de feedback staat apart vermeld en dan inderdaad de groene zijn goede en de rode slechte ervaringen.
Free shipping kan zijn dat het alleen voor dat betreffende land geldt of voor alle landen, is maar net wat er verder nog bij staat en naar welke landen ze versturen.
Hoe lang het duurt is niet te zeggen, hangt van de douane af en vanuit welk land je besteld hebt.
Ik heb wel eens uit China wat laten komen en dat was er binnen een week en iets uit de US duurde 2 maanden. Maar ook wel eens andersom.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:20

Even een handig dingetje, ga naar ebay.nl, en niet ebay.com, de site is dan hetzelfde, alleen in het Nederlands. Dan heb je alleen nog de productomschrijving van de verkoper zelf in het Engels.

Aan de rechter kant staat bij advertenties een percentage van feedback. Als er staat free shipping, dan wordt het inderdaad gratis verzonden. De zending verschilt per verkoper, er staat in de advertentie meestal een indicatie van hoelang het duurt, zo niet dan kun je even de verzender raadplegen. Denk er wel om dat pakketjes uit landen als China over het algemeen erg lang kunnen duren (2-3 weken tot soms zelfs 2 maanden).
Nog een tip, betaal via PayPal, zij bieden de garantie dat het product aankomt, gebeurt dit niet, dan kun je via paypal het bedrag terug claimen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:02

Lees wel heeeeeeeeeeeeel goed waar je voor biedt of wat je wilt kopen via Nu Kopen, want er zitten aanbieders tussen die heel aantrekkelijke prijzen hanteren maar een giga-kostenpost voor verzending. Amerika vraagt soms 32 Euro verzending... Vanuit China wordt heel vaak gratis verzonden, maar dat is dus ook een kwestie van goed lezen. Vooral als je wat langer achter je beeldscherm bezig bent met bieden, wil je nog wel eens over de verzendkosten heen lezen. ;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:01

-> HTT

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:04

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:12

Ik heb al heel veel telefoonhoesjes via ebay besteld. Kijk idd goed naar de verzendkosten. Je vindt in de balk het totaal dat je moet betalen met verzendkosten erbij. Soms lijkt het goedkoop maar kun je beter verder kijken omdat het door de verzendkosten alsnog duur wordt.

Bij mij duurt het meestal tussen de 4 en 6 dagen tot het binnen is als ik het uit het buitenland laat komen (wel eu of uk)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:05