Nog 527 uur te gaan..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Nog 527 uur te gaan..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 10:13

Juist het hoort er bij, je kan er niet onderuit en het is uiteindelijk ook maar een beetje de dagen af strepen.. Maar jemig stage dus..

Ik loop stage bij in feite een vrij leuk bedrijf, een woningbouwvereniging, sociale huursector dus. Ik zit momenteel in mijn derde week van de tig weken welke ik moet doorstaan. In de eerste twee weken was mijn stage begeleidier nog met vakantie dus zat ik op een ander kantoor waar ik 1222 enquetes er uit heb gedaan, dus inpakken, envelop dicht en volgende..
Dat was nog niet zo een ramp, dat kwam pas toen deze enquetes terug kwam. :+ 1222 antwoorden, uitpakken kijken naar de bijlagen en in het systeem zetten. Elke dag zo'n 100, waarvan wellicht vijf mensen de juiste bijlagen hadden bijgevoegd.. Hier en daar een telefoontje opnemen en ze helaas melden dat ik niet bevoegd ben om hen te helpen en ik ze dus zal door verbinden of dat ik iemand deze mensen terug laat bellen. Af en toe een sleuteltje aan nemen of een sleuteltje uitdelen. Goed die twee weken ben ik door gekomen en ik zit nu in mijn derde week, en deze is ook bijna voorbij.

Als ik thuis ben denk ik goh dat viel best wel mee, de tijd was redelijk snel voorbij, maar vooral in de ochtend uren tot aan de middag pauze, (deze neem ik zo laat mogelijk, dan duurt de middag minder lang) duren erg lang. Mijn school opdrachten en dat waren er een heleboel heb ik zo goed als af. Nog vier kleine praktijk opdrachen waar ik zo maar eens aan ga beginnen. Maar dan.. Dan heb ik die dus ook niet meer. Mijn presentatie is al voorbereid, en de opdrachten die ik af en toe krijg.. Enquetes maken, een plan opstellen over een leeg veld heb ik allen binnen een half uur afgerond waarna ik te horen krijg je moet niet zo snel werken. :+

Ik moet 640 uur stage lopen en ik heb er tot nu toe 113 uur achter de rug als deze dag voorbij is.. Afgelopen maandag had ik vrij.. Ik streep letterlijk de dagen af, ik reken opnieuw en opnieuw uit wanneer stage voorbij is en dat is echt niet omdat het zo een vreselijk bedrijf is, integendeel!

Ik krijg als het goed is volgende week een opdracht (wijkvisies) en ik hoop dat ik hier een beetje mee uit de voeten kan.. Want het niks doen bevalt me helemaal niet.. Ik wil ook een drukke stage met continu opdrachten en dergelijke zodat de tijd een beetje voorbij gaat. En het is ook absoluut niet dat ik er niet om vraag maar er is gewoon weinig tijd voor mij op het moment.

Wie heeft er nu ook stage en wie wilt hier een beetje met mij kletsen?

amandananana

Re: Nog 527 uur te gaan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:19

Ik! Ik zit nu in mijn tweede week van 40 weken stage. Mijn stage is echt heel erg leuk, maar de kids komen pas om 12 uur en ik moet om half 9 beginnen. Ik heb dus van half 9 tot 12 niks te doen. :+

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:20

Pfff ik herken je gevoel helemaal, ik had dit vorig jaar bij mijn afstudeerstage. Echter had ik ook niet echt een super klik met collega's en moest ik elke dag 5 uur reizen. Zat ook dagen af te strepen en uren te tellen. Heel eBay afgestruind, Facebook spelletjes, maar echt leuk was het niet. Helaas was het bij mij wel zo dat de werkdruk heeeel afwisselend was, na een meeting moest ik 2 dagen kei hard werken door opgestelde deadlines en vervolgens had ik weer 4 dagen zo goed als niets te doen.

Geen tips voor je maar, succes en sterkte er komt een eind aan, ooit :))

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:23

Wauw, ik herken dit zo onwijs! Heb al 3 gesprekken gehad op stage dat het allemaal te veel is, ze zeggen ja en amen en verder doen ze niks. Op school ook al aangegeven en gekeken voor een andere stage maar de periode die ik daar zou zijn vinden ze allemaal te kort.
Zelf als ik terug naar huis ga met de trein denk ik 'oliebol, weer een uur voorbij, weer een uur dichterbij morgen'

heel herkenbaar verhaal dus. :j

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 10:23

Stage is verder wel leuk als ik een opdracht krijg, het probleem is dus dat ik de oprdachten te snel af heb en dan weer uren niks te doen heb, gister middag woningen welke te koop stonden bekeken om te kijken of de vraagprijs juist was en of er nog wat aan gedaan moest worden. Dan vliegt de tijd ook wel..

Maar nu? Nu ben ik bezig met mijn school opdrachten.. En moet ik er ondertussen nog maar 3..

Ik heb al 4 weken hier stage gelopen voor de zomer vakantie.. Nu normaliter 20 weken maar ik doe 40 uur per week en ik ben dus maar 16/17 weken bezig.. Dan in het laatste jaar nog een 20 weken stage.. Geef mij school maar! Volgende week donderdag een terug kom dag op school! Dat maakt mij gelukkig!

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:28

Kunnen ze je niet een project geven om aan te werken? Stage is natuurlijk ook bedoeld om werk ervaring op te doen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 10:30

Andewi schreef:
Kunnen ze je niet een project geven om aan te werken? Stage is natuurlijk ook bedoeld om werk ervaring op te doen.

Ik krijg een project, wijk en dorpsvisies.. Maar ik heb geen idee wanneer ik dit precies krijg.. Zou fijn zijn!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:33

Ik lees/praat mee hier,

Mijn eerste stage-plek besloot zich ineens donderdag af te melden,
terwijl de stage maandag begon ( 2 weken terug )

Nu zit ik hier, heb ik mijn bureau vol met papierwerk liggen en doe ik administratie,
terwijl ik een ICT opleiding volg, en ik leer dus niks.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 10:35

deviltjh schreef:
Ik lees/praat mee hier,

Nu zit ik hier, heb ik mijn bureau vol met papierwerk liggen en doe ik administratie,

Dat is vervelend.. Ik doe juridisch medewerker maar ook niet echt een stage die hier op aan sluit maar het was vreselijk lastig om een stage te vinden..

amandananana schreef:
Ik! Ik zit nu in mijn tweede week van 40 weken stage. Mijn stage is echt heel erg leuk, maar de kids komen pas om 12 uur en ik moet om half 9 beginnen. Ik heb dus van half 9 tot 12 niks te doen. :+

Phoe jij moet dus nog langer dan mij.. Wat voor een opleiding doe jij?

_Micha_ schreef:
Pfff ik herken je gevoel helemaal, ik had dit vorig jaar bij mijn afstudeerstage. Echter had ik ook niet echt een super klik met collega's en moest ik elke dag 5 uur reizen. Zat ook dagen af te strepen en uren te tellen. Heel eBay afgestruind, Facebook spelletjes, maar echt leuk was het niet. Helaas was het bij mij wel zo dat de werkdruk heeeel afwisselend was, na een meeting moest ik 2 dagen kei hard werken door opgestelde deadlines en vervolgens had ik weer 4 dagen zo goed als niets te doen.

Geen tips voor je maar, succes en sterkte er komt een eind aan, ooit :))

Facebook spelletjes pakt deze computer helaas niet, filmpjes kijken via bijv. youtube gaat ook niet, de meeste foto's zie ik wel op bokt maar ook niet allemaal..

En Klopt ik denk in de avond ook pff morgen nog een dag.. Ook als ik onderweg ben naar huis, of als ik bij mijn pony ben..

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:37

Ik doe Sociaal Pedagogische Hulpverlening en zit in het derde jaar. :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:41

Balou, het is tegenwoordig steeds lastiger om een stage te vinden,
ik had wel een stage, maar dat bleek hun toch teveel moeite te kosten :\

nu word ik wel goed verzorgd hier, eten en drinken in overvloed,
en gezelligheid is er ook wel.

maar ik wil er ook wat van leren

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 10:43

deviltjh schreef:
Balou, het is tegenwoordig steeds lastiger om een stage te vinden,
ik had wel een stage, maar dat bleek hun toch teveel moeite te kosten :\

nu word ik wel goed verzorgd hier, eten en drinken in overvloed,
en gezelligheid is er ook wel.

maar ik wil er ook wat van leren

Drinken, cup a soup en fruit in overvloed hier! Beetje jammer dat er een MC in de buurt zit :9
In Axel hadden ze ook warme chco melk die mis ik hier dan weer wel.. :')

Het zijn ook echt wel lieve mensen, voor de zomervakantie zat ik op Oostburg dat was echt mijn stekkie, onwijs leuke mensen, in de middagen mee op wijkbezoeken en in de ochtenden een opstel schrijven over huuroverlast!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:47

je mag hier wel heenkomen,, wij hebben van die Nestle chocopoeder of zoiets :+

Hier hebben ze echt vanalles, van noodles tot energy. van perziksnoepjes tot appelsap :')

en ook hier, mijn vorige plek leerde ik echt alles, was nog gezellig ook.
ik zat bij Scheuten glas

die mc, die kom ik even jatten, alhoewel, is ook weer slecht :')

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:47

Ik denk dat ik 10 kilo aangekomen ben als i hier klaar ben. :D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 10:48

deviltjh schreef:
je mag hier wel heenkomen,, wij hebben van die Nestle chocopoeder of zoiets :+

Hier hebben ze echt vanalles, van noodles tot energy. van perziksnoepjes tot appelsap :')

en ook hier, mijn vorige plek leerde ik echt alles, was nog gezellig ook.
ik zat bij Scheuten glas

die mc, die kom ik even jatten, alhoewel, is ook weer slecht :')

Die MC hmmm maar oohh zo slecht, moet mezelf echt inhouden haha! Energy lekker!!
Dat klinkt ook erg goed! Zullen we een dagje ruilen, jij de MC ik de energy!

Amandanananaana als ik de MC straks niet meer kan bedwingen ik ook!

Word je dik van cup a soup? Want ik wil nog een bakje pakken.. Heb nu een appel! :+

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:50

Cup a soup valt wel mee denk ik. Mc niet. :D Dat is wel echt heel verleidelijk in je pauze..

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:51

nou...als die MC gratis was had ik ja gezegd :+
maar vandaag is broodjesdag en die wil ik eigenlijk niet inleveren :')

dik weet ik niet, er zit wel vet in...
maar mc is 5 x slechter :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:51

Denk anders zelf eens na over de meerwaarde die je zou kunnen hebben binnen het bedrijf?

Wat zou nu eens gedaan moeten worden. Vraag het aan al je collega's, wie weet hebben die nog wensen zoals het eens duidelijk op papier krijgen wat de voorzieningen van elk huis zijn, qua isolatie, dubbele beglazing, leeftijd van de ketel / keuken / badkamer, staat van schilderwerk.

Of iets qua boekhouding dat leuk zou zijn om eens netjes te maken / uit te zoeken.

Bijna iedereen die een vaste baan heeft heeft wel wat wensen van dingen die die graag eens uit zou zoeken / op een rijtje zou zetten als die het eens een poosje wat minder druk had met de lopende werken :P

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:52

Volgens mij krijg ik vandaag soucijzenbroodje (hoe schrijf je dat eigenlijk..) en stokboord met kruidenboter.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:53

deviltjh schreef:
Ik lees/praat mee hier,

Systeembeheer of applicatie-ontwikkeling?
Bij ons in het bedrijf zijn ze zoekende naar programmeurs voor een stage.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:56

Systeembeheer, maar ik mag nu zowiezo niet meer wisselen omdat ik dan niet aan mijn uren kom helaas,
volgende stage ga ik naar Gemeente weert, eens kijken hoe het daar gaat :j

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 11:01

pmarena schreef:
Denk anders zelf eens na over de meerwaarde die je zou kunnen hebben binnen het bedrijf?

Wat zou nu eens gedaan moeten worden. Vraag het aan al je collega's, wie weet hebben die nog wensen zoals het eens duidelijk op papier krijgen wat de voorzieningen van elk huis zijn, qua isolatie, dubbele beglazing, leeftijd van de ketel / keuken / badkamer, staat van schilderwerk.

Of iets qua boekhouding dat leuk zou zijn om eens netjes te maken / uit te zoeken.

Bijna iedereen die een vaste baan heeft heeft wel wat wensen van dingen die die graag eens uit zou zoeken / op een rijtje zou zetten als die het eens een poosje wat minder druk had met de lopende werken :P

Ik vraag geregeld of ik wat voor ze kan doen, en soms krijg ik een kleine opdracht als een bakje koffie halen etc. (wat zij ook voor mij doen!) Hier is geen publieksbalie en gaan geen telefoontjes dus ik kan dus ook dat niet doen.
Ik doe overigens juriidsch medewerker en weet niks van isolatie, beglazing etc. :')
Heb al een paar enquetes gemaakt welke toevallig gaan over renovaties en wat de effecten hier van zijn. Maar verder moet ik hier niks mee doen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 11:02

Broodjesdag? In Axel zat een broodjes zaak, ik kan zeggen die hebben goed aan mij verdiend en ik ben mijn spaar kaart kwijt.. Heerlijk martino de luxe broodjes!!

Ik zou ook graag bij de gemeente stage lopen volgende stage periode!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:05

Balou, ik heb dus een stagebedrijf die die broodjes zelf vergoed,
1 x in de week hebben we dus gratis broodjes.

vorige week ( 1e keer ) broodje unox met ham en gesmolten kaas,
deze week een broodje kipsate :9

Ja het lijkt me wel interessant, maar ook daar twijfel ik over,
kunnen ze mij de stage geven waarvan ik iets leer?
zo ja, hebben die mensen respect voor mij als vrouw zijnde in de ICT? :o?

Maar het lijkt me beter dan dit, hier leer ik alleen als ik met de monteur mee mag,
en dat is dinsdag pas weer.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 11:07

deviltjh schreef:
Balou, ik heb dus een stagebedrijf die die broodjes zelf vergoed,
1 x in de week hebben we dus gratis broodjes.

vorige week ( 1e keer ) broodje unox met ham en gesmolten kaas,
deze week een broodje kipsate :9

Ja het lijkt me wel interessant, maar ook daar twijfel ik over,
kunnen ze mij de stage geven waarvan ik iets leer?
zo ja, hebben die mensen respect voor mij als vrouw zijnde in de ICT? :o?

Maar het lijkt me beter dan dit, hier leer ik alleen als ik met de monteur mee mag,
en dat is dinsdag pas weer.

Omnomnom..
Dat is wel vervelend, ik hoop dat ik snel mijn opdracht krijg, zij behoorlijke grote opdrachten, onderzoeken, dus zal wel een flinke klus zijn. Heeft dan wel niks met mijn opleiding te maken, maar goed ik ben er wel mee zoet!