Ik loop stage bij in feite een vrij leuk bedrijf, een woningbouwvereniging, sociale huursector dus. Ik zit momenteel in mijn derde week van de tig weken welke ik moet doorstaan. In de eerste twee weken was mijn stage begeleidier nog met vakantie dus zat ik op een ander kantoor waar ik 1222 enquetes er uit heb gedaan, dus inpakken, envelop dicht en volgende..
Dat was nog niet zo een ramp, dat kwam pas toen deze enquetes terug kwam.
1222 antwoorden, uitpakken kijken naar de bijlagen en in het systeem zetten. Elke dag zo'n 100, waarvan wellicht vijf mensen de juiste bijlagen hadden bijgevoegd.. Hier en daar een telefoontje opnemen en ze helaas melden dat ik niet bevoegd ben om hen te helpen en ik ze dus zal door verbinden of dat ik iemand deze mensen terug laat bellen. Af en toe een sleuteltje aan nemen of een sleuteltje uitdelen. Goed die twee weken ben ik door gekomen en ik zit nu in mijn derde week, en deze is ook bijna voorbij. Als ik thuis ben denk ik goh dat viel best wel mee, de tijd was redelijk snel voorbij, maar vooral in de ochtend uren tot aan de middag pauze, (deze neem ik zo laat mogelijk, dan duurt de middag minder lang) duren erg lang. Mijn school opdrachten en dat waren er een heleboel heb ik zo goed als af. Nog vier kleine praktijk opdrachen waar ik zo maar eens aan ga beginnen. Maar dan.. Dan heb ik die dus ook niet meer. Mijn presentatie is al voorbereid, en de opdrachten die ik af en toe krijg.. Enquetes maken, een plan opstellen over een leeg veld heb ik allen binnen een half uur afgerond waarna ik te horen krijg je moet niet zo snel werken.
Ik moet 640 uur stage lopen en ik heb er tot nu toe 113 uur achter de rug als deze dag voorbij is.. Afgelopen maandag had ik vrij.. Ik streep letterlijk de dagen af, ik reken opnieuw en opnieuw uit wanneer stage voorbij is en dat is echt niet omdat het zo een vreselijk bedrijf is, integendeel!
Ik krijg als het goed is volgende week een opdracht (wijkvisies) en ik hoop dat ik hier een beetje mee uit de voeten kan.. Want het niks doen bevalt me helemaal niet.. Ik wil ook een drukke stage met continu opdrachten en dergelijke zodat de tijd een beetje voorbij gaat. En het is ook absoluut niet dat ik er niet om vraag maar er is gewoon weinig tijd voor mij op het moment.
Wie heeft er nu ook stage en wie wilt hier een beetje met mij kletsen?