Hallo, Voor school moet ik en 2 anderen een verslag maken over dierenmishandeling. Hiervoor meoten wij ook een enquête maken. Wij zoeken hier nog mensen voor en ik dacht dat het wel slim zou zijn om het op Bokt te zetten.
Naam is niet relevant. En je manier van vragen stellen er onhandig (voor jullie). Uit een enquete zoals jullie hebben opgesteld is bijna geen conclunsie te halen. Al die meningen (goed) interpreteren. Kost zeeen met tijd. En is zeer onbetrouwbaar.
Als je een verslag wil op basis van mening zoals de vragen nu gesteld zijn. Kun je beter intervieuws doen. Zodat je kunt door vragen om zeker te weten dat je elkaar goed begrijpt.
liefsmarleen
Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-13 09:42
Als je je naam niet wilt invullen, dan kunt u er ook een - zetten
Ik wilde hem invullen, tot ik zag dat je teksten moest gaan typen. Ik ben dus afgehaakt.
Azmay
Geplaatst: 13-09-13 09:43
Meerkeuzevragen zijn makkelijker te verwerken, nu moet je alles maar combineren en dat gaat je met deze vraagstelling niet lukken. Overigens neem ik toch aan dat niemand van mening is dat dierenmishandeling wel prima is?
Eske_B
Geplaatst: 13-09-13 09:45
Ik heb even gekeken, maar deze enquête is niet geschikt voor een groot aantal mensen. Mocht je er nou maar 10 hebben, dan gaat het wel met een aantal meningen. Maar als je 50 mensen hebt, of 100... Ook de naam is relevant, enquêtes zijn bijna altijd anoniem.
Ik zou bijvoorbeeld de vraag 'wat vind u van dierenmishandeling', veranderen door uitbreidingen te vragen:
-Dierenmishandeling is zielig, want... -Dierenmishandeling is goed, want... ect.... Zo krijg je minder uiteenlopende meningen, dat gaat je echt zeeën van tijd kosten.
No offence, maar 'wat vindt u van dierenmishandeling'?? Alsof daarop meerdere antwoorden mogelijk zijn? Ik neem aan dat 100% van de deelnemers aan je enquete dit niet goedkeurt. En de vraag 'wat moet er gebeuren met dierenmishandelaars' is ook niet beantwoorden, er zijn namelijk verschillende vormen van mishandeling, geen enkele straf kan gelijk zijn.
Ik vond de vragen erg gefragmenteerd en onvolledig. Het voelde voor mij een beetje als van de hak op de tak.
Ik denk dat niemand op de vraag:wat vindt u van dierenmishandeling?, zal zeggen:ohhhh hartstikke leuk, prima of tof.
Als je een enquete maakt zo ik goed nadenken over wat je wil weten. En zorg dat je het echt wil weten. Dan komen de juiste vragen vanzelf.
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 13-09-13 20:41
saskiakefie schreef:
C_arola schreef:
xDenies schreef:
Ik wilde hem invullen, tot ik zag dat je teksten moest gaan typen. Ik ben dus afgehaakt.
Ik ook.
haha hoezo lui...
Heeft niks met luiheid te maken, wel met het feit dat je veel tekst moet typen waaruit je moeilijk een groepsmening uit kunt halen aan de hand van hoe de vragen zijn gesteld waardoor ik het zonde vind van mijn tijd om zo'n enquête in te vullen. Daarnaast ga ik mee met NatasjavE.