Telefoon abbonement 3 maanden op zeg termijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Telefoon abbonement 3 maanden op zeg termijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 21:55

Even de situatie want ik wil eigenlijk wat duidelijkheid :-)

Aankomende zaterdag 14 september loopt mijn 2jarige telefoon abonnement af bij Vodafone. Belangrijk om te weten is dat mijn abonnement zakelijk is en valt onder het bedrijf van mijn stiefvader. Ik kan zelf dus geen actie uitzetten en word een beetje heen en weer geslingerd.
Ik ben al langere tijd op zoek naar een passend abonnement. Omdat ik 1 gb internet wil en Vodafone mij dat niet kan bieden zonder veel extra's waar ik ook extra voor betaal wil ik overstappen. Ze leverden al wat frustraties omdat ze gewoon geen leuke aanbiedingen deden en we twee keer naar de winkel en al twee keer gebeld hadden en ze ons niet tegemoet konden komen met de 1 GB die ik wilde.
Nu had ik een leuk abonnement gevonden bij een andere provider. Voor de zekerheid de Vodafone winkel binnen gelopen om te vragen wanneer mijn abbo precies afloopt. Toen ze door hadden dat ik weg wilden gaven ze aan dat ik 3 maanden op zeg termijn heb. Ik schrok hier van, sowieso dacht ik als je het voor de eind datum op zegt het gewoon eindigt en het anders stilzwijgend verlengd werd met een maand. Particulier is dit ook zo alleen zakelijk zit je dus drie maanden opzegtermijn.
Ik baalde flink en mijn stiefvader vond het vreemd. Hij heeft gister gebeld en telefonisch gaven ze aan dat per zaterdag mijn abonnement stopt als hij het op wil zeggen. Er werd niets gezegd over drie maanden op zeg termijn. Hij heeft hier verderook niet naar gevraagd en kon mij dus geen antwoord geven op het verschil met wat ze in de winkel zeiden.
Ik weet dat ze moeilijk doen om met het beëindigen van abonnementen en ook niet altijd de waarheid kunnen vertellen, maar ik vind het zo'n verschil wat ze telefonisch tegen mijn stiefvader zeiden en bij mij zelf in de winkel.
Vandaag waren ze niet meer te bereiken. Ik zit nu met een dubio, moet ik nu dus wel een telefoon abonnement afsluiten met de kans dat ik twee abonnementen heb 3 maanden lang omdat ik het dus drie maanden geleden op gezegd had moeten hebben of stopt dit zaterdag omdat we het nog op tijd op zeggen voor de definitieve eind datum?
Andres moet ik voor mijn werk morgen een abbo afsluiten en als ik dat niet doe dan ben ik dus een paar dagen onbereikbaar vanwege mijn werkschema en aangezien ik geen vaste telefoon heb/alleen ben is dat eigenlijk geen optie.
Morgen belt mijn stiefvader maar hij moet ook wrken en ik begin ook op tijd aan mijn late dienst.

Ik hoop dat het duidelijk is :-) . Groetjes!

Dorus

Re: Telefoon abbonement 3 maanden op zeg termijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:02

Wil je nummerbehoud? Want dan kan je een nieuw abonnement aanvragen bij een andere provider en regelen zij de opzegging bij vodafone en kan je waarschijnlijk zonder overlap over. Kans is dan wel dat je de opzegtermijn bij vodafone nog moet uitdienen.

Overigens wordt een abonnement nie stilzwijgend verlengd, maar loopt deze stilzwijgend door. Dat wil zeggen dat als je abonnement tot de 14e loopt en je zegt de 3e op dat hij stopt op de 3e van de nieuwe maand. Of op de 3e van drie maanden later als je inderdaad een opzegtermijn van drie maanden zou hebben. Wat voor jou van toepassing is kan ik je ook niet bij helpen. Kan je niks vinden op de site van vodafone?

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:07

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 22:13

Waar is dan die eind datum voor als je dan drie maanden op zegtermijn hebt. Ik vind het gewoon zo gek. Daar zouden ze telefonisch dat toch ook moeten verteld kunnen hebben.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:17

Je abonnement kan niet voor die einddatum eindigen, maar je moet wel drie maanden voordat je het abonnement stop wilt zetten opzeggen. Daarom vraag ik me eerlijk gezegd af of je stiefvader dit abonnement wel per 14 september stop kan zetten. Volgens mij is 13 december het vroegst ervan uitgaande dat er morgen opgezegd wordt.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:20

De einddatum is het moment dat aan geeft tot wanneer je dit abonnement hebt en daarnaast heb je getekend voor een opzegtermijn die is zakelijk inderdaad drie maanden

De optie om geen overlap van twee abonnementen te hebben is overgaan met nummerbehoud naar een andere provider. Bij je nieuwe provider krijg je dan een 0 euro abonnement tot je nummer over komt van vodafone

Houd trouwens zelf goed rekening met die termijn. Vodafone heeft er een handje van om je wel weg te laten gaan voortijdig maar dan een afkoopsom te berekenen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 22:42

Ja precies bij die afkoopsom daar ben ik nu dus eigenlijk bang voor en daar heb ik dus geen zin in. Ik had ook zelf gedacht dat ik er nog 3 maanden nu aan vast zit, maar mijn stiefvader was zo stellig. Maargoed hij denkt het vaak ook wel even te regelen en dat ze niet zo moeilijk moeten doen omdat hij het belachelijk vind. Maar volgens mij staan ze dus inderdaad in hun recht en ik heb zelf geen zin in twee abonnementen. Blij als ik het straks allemaal zelf kan regelen. Hoef ik in ieder geval niet hals overkoop dus naar de winkel morgen en bang dat ik straks met een afgesloten abbonement zit. Ik ben benieuwd naar het telefoon gesprek van morgen.