Heeft iedereen een hobby?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij 1 of meer constante hobby(s)?

Ja
39 (86%)
Nee
6 (13%)

Totaal aantal stemmen: 45

branka16

Heeft iedereen een hobby?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 19:52

Hallo allemaal..

Ik zit me toch net wat af te vragen en wil dit toch met jullie delen.

Als ik een beetje om me heen kijk heeft iedereen wel een constante hobby in zijn of haar leven.
Iets waar je eigenlijk altijd zin in hebt of leuk vind.

Nou ben ik het type die na 2 a 3 maanden (soms een week of 2 weken) een hobby te hebben het echt al weer zat.
Het enige constante in mijn leven is paarden maar dat is op dit moment allemaal even een moeilijk verhaal.

Ik zoek dus iets te doen, maar wat ga je dan doen...

-Taarten bakken, jaaaaaa!! Leuk!! Zeker een half jaar volgehouden, veel geld uitgegeven aan inmiddels een compleet ingerichte kast met bak spullen en versier rommel...
-Dvd's branden en hoesjes etc maken voor vrienden, ook spul voor aangeschaft, 5 dvd's gemaakt ook maar mee gestopt :o
-Window color, je dát wil ik weer gaan doen, want vroeger vond ik dat ook heel leuk.
Verf aangeschaft en vervolgens absoluut niet weten wat ik er mee moet maken :')
-Verven op nummer, ja 2 helemaal af gekregen, was ook een 3 weken hobby..
-Chatten heb ik ook een tijdje gedaan maar dat trekt me ook niet echt..
-Online gamen, ja leuk maar ook voor een maandje of 2/3 per spel.

Ik zit vol ideeën om dingen te maken, konijnenhokken etc maar waar moet ik daar dan weer mee heen, heb zelf geen konijn.
Hebben meer mensen hier last van?

Ondertussen ben ik nog steeds op zoek naar een hobby die blijft!!

Shylah

Re: Heeft iedereen een hobby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:54

Paardrijden? ;)

Dat is voor mij wel een constante hobby hihi!
En tekenen, ik doe het niet zo vaak, maar als ik het doe is het pure ontspanning voor mij! :D

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:54

Ik fotografeer graag :)
& tennis ...

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:55

Ik ben ook altijd snel klaar met een ''hobby''.
Als ze me vragen naar mijn hobby is het ''uhh tja.. Ik vind lezen en gamen leuk.. Maar ik heb niet echt hobby's''. Ik hoop binnenkort op vioolles te mogen, maar ik lees nu nog mee voor wat ideetjes!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:56

Ik heb een heleboel verschillende hobby's die periodiek langskomen, nu ben ik aan het naaien maar ben ik het zat dan kan het naaimachine zo weer een half jaar de kast in.
Mijn vriend heeft helemaal geen hobby, ja een beetje tv kijken :+

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:57

Ikke wel hoor. Zelfs van mijn hobby m'n werk gemaakt, zingen.
Verder paardrijden en tangodansen.
Al jaren.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:58

Behalve paardrijden?
Niet echt eigenlijk, wel dingen zoals lezen, facebookspelletjes
Maar ik weet niet of dat onder hobby's valt. :+

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:01

Mijn enige hobby is eigenlijk mijn paard. Tenzij je bankhangen en tv kijken mee wil rekenen, dat is ook een constante hobby. Verder herken ik het wel. Heb het met name met bijvoorbeeld tv-series en computerspelletjes, ik ben er een paar weken helemaal gek van en daarna ben ik het zo weer vergeten.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:02

Ja, hier heb ik dus ook last van! Nagels lakken enzo doe ik nu al een jaar 'constant'
Maar verder?
- Taarten bakken heb ik ook gedaan, een hele la vol rommel, na een tijdje niks meer mee gedaan
- Schilderen! 3 'lege' schilderijen staan, wat kwasten en hoop verf, blijft dat ik niet eens kan tekenen, laat staan dat ik goed kan schilderen...
- Schilderen op nummer dan, gelukkig mocht ik van mijn moeder niks nieuws kopen anders was ik ook doorgeslagen.
- Schleich paardjes beschilderen en er dingen voor maken, 15 paardjes erbij, een hele hoop stof enzo, veel geld lichter. Na 2 maanden niks meer mee gedaan. Gelukkig die paardjes voor genoeg geld kunnen verkopen

En zo kan ik nog wel even doorgaan!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:07

ik heb hobbies die ik zo af en toe weer eens oppak,maar ik heb een aantal dingen die ik echt graag doe
ik zing in een gospelkoor
ik heb orgelles
ik heb mijn eigen paard en heb ook paardrijles

op een gegeven moment kom je echt wel een hobbie tegen die bij je past.wie weet kan je wel dingen combineren.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:10

Bezig zijn met mijn paard, lezen; helemaal gek op, internetten (lees bokken), series en films kijken, wandelen dat was het denk ik wel. Verder wel dingen gehad die me leuk leken maar niet afgemaakt; sleutelhangers maken, spul voor gekocht en nu.. Naaien precies zo, paarden informatie uitwerken, verhalen schrijven, schilderen waar ik korte tijd later mee stop omdat ik geen inspiratie heb of niet weet hoe ik het aan moet pakken/door moet zetten.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:10

Ik herken het.

Sieraden maken. Week of 3, toen had ik armbanden, kettingen en oorbellen in elke mogelijke kleur en vorm. En nog voor een flink bedrag aan kralen over.

Knuffels haken, ik heb een half stukje lijf, de benen, armen en het hoofd zijn nog in de verste verte niet te bekennen, en katoen in enorme hoeveelheid in huis.

Puzzelen, heerlijk... In de wintertijd. 1 winter gedaan en toen vond ik er weinig meer aan, staan nog 40 puzzels boven.

Nailart, had genoeg verschillende soorten nagellak en liners, die uiteindelijk weg konden want ze waren opgedroogd.

Muffins maken. Abbo genomen op taarten decoreren, vermogen aan uitgegeven en alle vormen, spuitmondjes en opbergblikken staan mooi opgeborgen.

Fotografie. Een spiegel reflex moest er komen... De camera gaat niet eens meer mee op vakantie.
Laatst bijgewerkt door LovingTweety op 11-09-13 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 20:12

Ik ben dus niet de enige _/-\o_

Ben blij dat ik weer paarden heb gevonden waarmee ik mag gaan rijden en mennen :Y)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:14

Haha, ik heb ook al 14 jaar pony's, die hobby blijft wel gelukkig.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:14

zingen, elke dag door....
Tekenen...Alle witte of gekleurde papieren zijn onveilig, als er maar een pen in de buurt is.

Raar maar waar, hoofdrekenen. Mag het graag doen.
Lezen...Niet elke dag, maar wel vaak.
Gedichten maken of schrijven.

Periodiek snowboard ik ook graag.
Vliegeren doe ik graag evenals zwemmen.
In de winter schaats ik.

Soms wil ik ineens fietsen, ga ik fietsen.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:20

Urielle schreef:
Ik heb een heleboel verschillende hobby's die periodiek langskomen, [...]

Dat heb ik ook. Mijn enige echt constante hobby's zijn lezen en tvseries volgen :') Oh en bokken (en internet).

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:22

Hmmmm op dit moment heb ik een overdosis aan hobby's :')

- Schrijven voor magazine
- Fotograferen voor magazine
- interviews schrijven voor magazine
- paardjes trainen
- showteam trainen
- gamen
- filmen + editing
- fotograferen algemeen
- Basgitaar spelen
- In de band spelen
- Concerten af gaan
- Lezen
- Films
- Series
- Gitaar spelen
- Met vrienden optrekken

En ook nog studeren en een vriend hebben :Y) :')

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:27

Naast de paarden doe ik aan autocross.
Ik lees graag een goed boek, kook graag en vind foto's maken ook leuk. Echter heb ik weinig tijd om dat te doen, dus ik ben er niet dagelijks of wekelijks mee bezig.
Mijn ergste hobby is auto wassen. Ben eigenlijk wekelijks aan de gang om mijn auto weer mooi schoon te krijgen. In de zomer zaten er heel veel vliegen op, nu zit er sinds zondag modder op maar ik heb nog geen tijd gehad hem schoon te maken.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:34

Ook ik heb een hobby. Meerdere zelfs! Ik doe aan paardrijden,korfbal,fotografie, mag graag koken en bakken en loop zeer graag hard.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:41

Ik denk dat wat jij, ts, hobby noemt dat niet echt hobby voor je is. Eerder een bevlieging en die heeft iedereen wel. Alleen ga jij wat verder door er van alles voor aan te schaffen misschien.

De paarden zijn duidelijk wel hobby en het is helemaal prima om één hobby te hebben en meerdere bevliegingen. Je interesses veranderen ook nog met je leeftijd natuurlijk.

Voor mij zijn de paarden al heel lang mijn hobby en bijft boeken lezen een constante factor. Daarnaast heb ik een hoop dingen die ik een tijdje doe, dan weer eens niet en dan weer eens terug oppak.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:46

Ik heb behoorlijk veel constante hobby's.

- Alles wat met dieren te maken heeft. (werkelijk alles.. Van uitmesten tot paardrijden en van geitenklauwen bekappen tot een lekkere biefstuk klaarmaken en opeten.)
- Drummen
- Muziek luisteren
- Werken als entertainer op evenementen.
- Bokken
- Wandelen
- Lezen
- Ballonnen modelleren en ballonnenbogen maken
- Bandjes kijken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:56

Mijn grootste hobby is muziek maken. Ik speel nu bijna 20 jaar dwarsfluit en heb daar les in en speel ook in een orkest. Ik speel piano en sinds twee jaar heb ik hoboles met als plan dit straks te gaan spelen in het orkest.
Een muziekinstrument spelen is echt een leuke hobby. Je moet er wel veel tijd in investeern voor er wat uitkomt, maar dan heb je ook iets heel moois om te kunnen vind ik. Ik geniet elke dag weer van het spelen :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-09-13 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [ENT] > [LZP]