Welke tablet gebruiken jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Likemaaike

Welke tablet gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 14:23

Hallo!

Voor mijn studie lijkt het me superhandig om een tablet aan te schaffen. Alleen ik heb zelf echt geen enkel idee, welke tablet geschikt is. Ik reis elke dag 1,5 uur heen en weer dus dan lijkt het me ook superhandig om in de trein bezig te zijn met verslagen etc.

Ik kwam deze tablet tegen:
http://www.wehkamp.nl/computer-telecom/ ... ,9,17&SM=5

Dit leek mij wel een goede tablet, hebben jullie ervaring met deze tablet? Of met andere tablets willen jullie dan een reactie achterlaten? Alvast bedankt! :)

capopjekop

Re: Welke tablet gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:24

Ik heb een samsung tab P1000. Met die uit je link heb ik geen ervaring.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 14:24

capopjekop schreef:

Wat is je ervaring met de samsung tab P1000?

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:24

Ik heb zelf een iPad.
Maar die is enkel gewoon voor te internetten enz, dus niet voor verslagen op te maken.
Denk ook niet dat ik die daar voor zou aanschaffen.

Die wat jij laat zien lijkt me daar inderdaad veel meer geschikt voor!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:26

Ik heb zelf een iPad, ben er helemaal weg van. Het enige (grote!) nadeel is dat hij geen flash ondersteunt. Ik denk dat ik hierna voor een Windows Surface ga, omdat ik die makkelijk met mijn laptop kan connecten.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:27

Ik heb ook een iPad, maar die gebruik ik inderdaad ook alleen om dingen op te zoeken op internet. Ik vind hem niet fijn genoeg typen om er echt hele verhalen op de typen. Als je hem dus echt voor verslagen enzo wil gebruiken zou ik een iPad niet aanraden. Die uit je link ziet er opzich goed uit, maar ook ik heb er geen ervaring mee.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:28

Likemaaike schreef:
capopjekop schreef:

Wat is je ervaring met de samsung tab P1000?

Ik heb veel plezier van mijn tablet. Doe er spelletjes op, kijk afleveringen van serie's terug, surf op internet, lees boeken en maak aantekeningen tijdens vergaderingen. Ik heb er een keyboarddock bij gekocht, zodat typen makkelijker gaat. Hij werkt perfect voor mij en ik kan er ook mee bellen. Batterij gaat lang mee, dus ik neem hem overal mee naar toe.

Hier nog een link met meer ervaringen. Die uit je link kun je vast ook wel terug vinden.
http://www.kieskeurig.nl/tablet/samsung ... ews/945991

Voor hele verslagen kun je beter je laptop pakken. Dat typt toch net wat fijner

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 14:50

Bedankt voor jullie reacties! Dit wordt echt de eerste keer dat ik een tablet aan ga schaffen. Ik vind het ook fijn om te horen dat jullie een tablet aanraden voor dit werk.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:33

Ik heb de oudere versie van deze tablet en ben er nog steeds heel blij mee.
Moet eerlijk zeggen dat ik verslagen er niet zo snel op typ maar dat heb ik wel gedaan.
Het toetsenbord er bij is ideaal!

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:36

Heb een TF700 van asus, het grote broertje van de TF300

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:39

Ik heb Samsung Galaxy Tab 3 8 inch. Echt een heel fijn ding. Raad ik zeker weten aan :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:42

Ik heb een iPad mini. Vrij klein, maar super licht en makkelijk om mee te nemen en mee te reizen. Ding zit eigenlijk altijd in mijn tas.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:01

ik ben ook op zoek naar een tablet die ik kan gebruiken voor school, maar die word/excel/Flash player/ ondersteunt en google play heeft. Heeft iemand al ervaring? :)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:02

Hier ook een iPad, super ding.

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:27

Ik heb een iPad Mini erg blij mee :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:31

Kun je niet beter zo'n chromebook nemen?
Kun je super makkelijk op typen, lange batterij en weegt niet veel en het kost like 300 euro.
Ik gebruik er zelf geen maar heb goede dingen gehoord. Lijkt me ook veel sneller dan op een tablet typen als je een toetsenbord hebt.
Maar mijn vader heeft een samsung tab, gebruikt hem alleen bijna nooit, zit liever op z'n laptop.

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:36

Heb zelf een iPad Mini, heel fijn ding, lekker licht en klein, maar niet TE klein.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:40

Ik heb sinds kort met m'n vriend een iPad gekocht. Een vriendin van me heeft er ook 1 en heeft er een toetsenbord van logitech bij gekocht, dan is het bijna een laptop.
Met het programma Evernote kun je erg fijn notities maken in de les, met verslagen heb ik geen ervaring maar in principe hoeft het typen geen probleem te zijn :)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:29

Hoi,

Wij hebben beide een wetab 3g die draait onder windows 8. Voordeel van windows 8 is dat het werkt als een gewone laptop/pc. Alleen dan op een tablet. Je zit er niet mee dat je android besturing iets niet ondersteund. Ook kun je gratis tekstverwekingsprogramma downloaden. Je verslagen kun je via usb stick gemakkelijk overzet naar een pc of natuurlijk direct uitprinten vanaf je tablet.

Als je een keer geen wifi hebt maar alleen kabel is dat ook geen probleem die plug je er zo in. Ook 3g is er mogelijk.

Bij ons heeft deze tablet onze laptop echt zo goed als helemaal vervangen. Alleen echte video/foto bewerking lukt niet.

Nog wel 1 nadeel hij is niet meer nieuw te kopen. Nog wel 2de hands maar dan moet je wel even zoeken.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:13

chimello schreef:
Kun je niet beter zo'n chromebook nemen?
Kun je super makkelijk op typen, lange batterij en weegt niet veel en het kost like 300 euro.
Ik gebruik er zelf geen maar heb goede dingen gehoord. Lijkt me ook veel sneller dan op een tablet typen als je een toetsenbord hebt.
Maar mijn vader heeft een samsung tab, gebruikt hem alleen bijna nooit, zit liever op z'n laptop.

heb het even gegoogled :P is dat nou een kruising tussen een laptop en een tablet? hij ziet er wel superdun uit, dat is handig! de reden dat ik voor een tablet wou kiezen is omdat ik graag spelletjes speel, maar omdat ik nu naar de universiteit ga, dacht ik dat een laptop ook handig was, en het lijkt me nogal onnozel om ze beide te kopen.

@Pivione: een Ipad gaat het wsl niet worden, aangezien je daar blijkbaar erg beperkt bij wordt qua software en internetgebruik, en hij ook vrij duur is!

mandje schreef:
Hoi,

Wij hebben beide een wetab 3g die draait onder windows 8. Voordeel van windows 8 is dat het werkt als een gewone laptop/pc. Alleen dan op een tablet. Je zit er niet mee dat je android besturing iets niet ondersteund. Ook kun je gratis tekstverwekingsprogramma downloaden. Je verslagen kun je via usb stick gemakkelijk overzet naar een pc of natuurlijk direct uitprinten vanaf je tablet.

Als je een keer geen wifi hebt maar alleen kabel is dat ook geen probleem die plug je er zo in. Ook 3g is er mogelijk.

Bij ons heeft deze tablet onze laptop echt zo goed als helemaal vervangen. Alleen echte video/foto bewerking lukt niet.

Nog wel 1 nadeel hij is niet meer nieuw te kopen. Nog wel 2de hands maar dan moet je wel even zoeken.

dat klinkt goed, maar jammer dat hij dan alleen 2dehands is! dat gaat hem dan ook niet worden, een tablet koop ik liever nieuw gezien de beperkte levensduur...

op alle sites staat er dat ik echt beter een laptop zou kopen, maar het leek mij zo handig... een leuk én nuttig apparaat. Ik ben gewoon te koppig :Y)

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:17

Ik heb een iPad. Ik heb t een keer gebruikt voor een verslag oid typen (volgens mij een samenvatting van biologie, dus veeel tekst) en dat ging wel goed. Je moet natuurlijk ook aan de autocorrectie wennen, maar op den duur krijg je het door en weet je hoe t moet en gaat t allemaal heel snel :)

Maar ik (mn moeder) heb/heeft m niet voor verslagen typen. meer gewoon voor fun. Maar t kan dus zeker wel :)

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:22

Ik heb een Ipad. Vind het erg fijn werken, maar dat komt ook omdat ik alles apple heb en dus alles met in elkaar in verbinding staat. Een vriendin van me gebruikt een ipad voor haar college's met een extra toetsenbord en een app die word bestandjes ondersteund en is hier erg tevreden over

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:30

Ipad zou ik niet doen, is niet handig. Is beveiligd dus je kan er niks op downloaden dan alleen apps. Op een ipad kan je geen virussen krijgen dus heel veel sites zijn gesloten.

Waarom geen ultrabook? Een mega dunne laptop.. Heb zelf een macbook air van niet eens 1 kilo. Kan je ook nog eens makkelijker mee werken dan met een tablet

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:36

Waar haal je die wijsheid in hemels naam vandaan Batlow. Tuurlijk kun je er wel vanalles op downloaden. En praktisch alle sites doen het gewoon.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:36

Batlow schreef:
Ipad zou ik niet doen, is niet handig. Is beveiligd dus je kan er niks op downloaden dan alleen apps. Op een ipad kan je geen virussen krijgen dus heel veel sites zijn gesloten.

Mag ik even aanvullen dat het van de veel site's niet klopt. 99 % van de site's doet het gewoon, alleen wat al wel gezegd is ondersteund de ipad geen Flash. Kan een nadeel zijn.