Wat is nou wél een goede telefoon die betaalbaar is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Wat is nou wél een goede telefoon die betaalbaar is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 21:18

Bij deze dan maar.
Na veel wikken en wegen hebben mijn ouders een Samsung galaxy ace gekocht voor mij.
Ik heb het toestel nu drie weken en het is nu al een groot drama, 6 apps en ik moet alle apps drie keer opstarten voor dat ding het doet. -O-
Effe snel wat checken kan ik net zo goed niet doen want hij doet het niet.
Nu zoek ik een andere telefoon maar ik durf niets aan te schaffen, het liefst steek ik mijn internetcontract in de fik zodat ik niets anders hoef maar dat kan niet.. :+
Dus bij deze, wat is een fatsoenlijke telefoon met intern gebeugen zonder dat ik me scheel hoef te betalen?
Ik wil eigenlijk gewoon niet meer als 100 euro uitgeven, dat moet toch gewoon kunnen zodat ik gewoon kan internetten soms?
Zelf ben ik geen telefoonjunk, dus Iphone hoeft niet maar ik vind het zwaar teleurstellend dat de kwaliteit zó beroerd is.

Ik kreeg een tip voor een HTC one V maar die geeft dezelfde problemen. -O-

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:20

Heb je geen garantie op je telefoon? Want zo hoort het natuurlijk niet te gaan..
Heb zelf ook een Galaxy Ace en er bijna 2 jaar plezier van gehad, hij is nu echt aan zijn einde en loopt inderdaad wel eens vast, maar hier heb ik de eerste anderhalf jaar nooit problemen mee gehad..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 21:22

Vast wel maar de reviews op internet staan vól met deze problemen en samsung schijnt er heel weinig mee te doen behalve updates die niets uithalen.
Ik heb de telefoon tweedehands gekocht maar maar zeer kort gebruikt, en nu snap ik waarom.

Ik internet ook weinig, heb het voor af en toe eens checken ofzo, of als er een bui aan komt te kunnen checken hoe erg enzo.
Verder zit ik op de wifi.
Internet jij er ook op bijvoorbeeld? Had je er apps op?

_Fleurtjuhh_

Re: Wat is nou wél een goede telefoon die betaalbaar is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:41

Iets hoger dan je budget, nu vanaf €186, maar ik kan je de Alcatel One Touche 995 erg aanraden. Heb hem nu een jaar en erg tevreden mee, vrij groot scherm, draait gewoon op android en de apps werken prima. Ik gebruik alleen wifi en dat gaat aardig vlot. Camera is niet het beste van het beste, maar je kan er leuke foto's mee maken. Heb hem zelf nu een dik halfjaar, af en toe doet ie moeilijk, maar dan is het uit en aan en dan loopt ie weer vlotjes. Reviews op internet zijn ook veelal positief. Hij is standaard simlock vrij, dat is ook wel makkelijk.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:48

moonfish13 schreef:
Verder zit ik op de wifi.
Internet jij er ook op bijvoorbeeld? Had je er apps op?

Ik internet er erg veel mee. Facebook, twitter, appen, mailen, mobielbankieren.

Maar als je hem tweedehands hebt gekocht heb je waarschijnlijk geen garantie dus zal het inderdaad toch op een nieuwe/andere telefoon aan komen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 22:12

Nu heb ik alles er af gegooid wat update op skype na en nu doet hij het wel.. Ik heb inderdaad geen garantie, telefoon wS wel praktisch ongebruikt geen krasje te vinden. Nu alleen wat simpele apps er op als zaklamp en alle websites staan als snelkoppeling op advies van broertjelief.

Edisons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:15

Lg ben ik erg blij mee! Misschien is de L5 wat voor je? Heel mijn familie heeft Lg en nergens problemen mee, top!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 22:23

Mijn moeder heeft ooit een LG gehad en dat is echt het grootste drama geweest wat we in huis gehaald hebben.
De L5 is die heel duur? Ik krijg veel adviezen van een vriend maar allemaal komen ze op veel geld uit, minstens 150 euro ofzo.
Voor een telefoon waar ik sporadisch op internet enzo vind ik dat gewoon veel te veel geld.
Ik hoop eigenlijk dat de telefoon het nu goed blijft doen, wat ik wel denk.
Want dan maar met een omweg, ik hoef niet elke 3 seconden te weten of ik een nieuwe mail heb ja of nee. :P

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:36

De Sony xperia reeks ;)
Super stabiele toestellen in allerlei prijsklassen.

Bv de xperia U of P zijn kwa prijs goed te doen.

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 00:14

Geen idee of het wat is, maar de aldi heeft de Wolfgang AT-AS35D vanaf a.s. za in de aanbieding voor
€ 89,99.
Simlock vrij en 2 jaar garantie.
[Als het niks is hoor/lees ik dat ook graag]

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 00:20

Samsung ben ik geen fan van... Ik heb zelf nu een Samsung (geen smartphone) maar ik ben er niet blij mee. Daarvoor Nokia en LG gehad en die vond ik fijner.

Ook heeft mn zus al veel problemen gehad met Samsung. Hij wil niet opstarten, blokkeert en zo van die dingen. Ze heeft onlangs de S4 gekocht geloof ik, een vrij dure smartphone dus, en na 2 weken wou hij niet meer opstarten.
Teruggedaan naar de winkel, zij hebben naar Samsung gebeld, een hele tijd niets van gehoord en vorige week belde ze om te zeggen dat de smartphone niet meer te maken is omdat hij in het water gevallen is. Dat klopt dus niet. Mijn zus heeft hem niet in het water laten vallen, en heeft er ook niet mee door de regen gereden oid. Maar goed, daar gaan de centjes van mijn zus wel, want dit valt niet onder de garantie.

Ik heb idd al goeie dingen gehoord over de Sony Xperia's. Daar gaat mijn voorkeur ook naar uit, maar stiekem wil ik een Iphone, maar die zijn net iets boven mn budget :+

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 00:27

ik heb een sony xperia p waar ik grote problemen mee heb.. dus die zou ik je echt afraden!
hij is nu denk ik net een jaar oud en de accu is al helemaal kapot.. binnen 12 uur is de accu standaard leeg ondanks dat ik hem dan maar een kleine 15 minuten in mijn handen heb gehad (ik gebruik hem zelden en het wordt steeds minder omdat 'ie toch wel leeg is.. zelfs een aantal mensen bellen tegenwoordig al standaard mn huistelefoon of mn vriend omdat ze weten dat mn telefoon wrs uit staat..) heb ruim 1,5 week geleden een mail gestuurd naar sony of dit nog onder een of andere garantie kan vallen, maar tot op heden gewoon geen enkele reactie terug gehad wat mij echt zwaar tegenvalt. service is dus brak helaas! vd week nog maar is langs de winkel of ze daar nog wat kunnen doen, maar kan me voorstellen dat die ook niets (kunnen) doen als fabrikant zijn klanten niet eens te woord wilt staan..
mijn volgende telefoon wordt dus de telefoon waar op dat moment de meeste van worden verkocht (apple of htc).. maar daar red je het niet mee met 100,- helaas..

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:46

Ik heb zelf een iPhone en ja dat is echt de max :D wil nooit meer anders ;)

Mijn dochter (13) heeft de xperia P en die doet het al best lang voor haar doen :')
Ze heeft hem nog steeds niet over de emmer en dat zegt heel wat.

Mijn vriendin heeft de xperia u en ook deze draait als een zonnetje, mijn vriendin is best kieskeurig en ook niet zo zuinig er mee, maar is ook reuze tevreden :j

Ik denk dat van elk merk er wel is een misdruk tussen zit, maar daar heb je garantie voor.

Heb je ook al op marktplaats voor tweedehands gekeken ? Vaak krijgen mensen een mobiel bij een nieuw abonnement maar gebruiken deze niet en verkopen hem dan door voor weinig.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:52

Huawei is een nieuw opkomend merk in Nederland, mijn vader heeft er ook 1 en is er razend enthousiast over. Huawei ascend Y300 heeft hij. Ook de reviews op internet over Huawei zijn erg goed!
Een goede smartphone voor relatief lage prijs :D

femkeonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:54

Ik vind zelf de sony ericsson xperia arc s heel erg fijn en ook best snel!

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:56

Samsung galaxy mini 2 . Wel weer samsung maar zo'n fijne niet al te grootte telefoon. In het jaar dat ik hem nu ongeveer heb nooit problemen mee gehad :)

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:56

Ik heb een HTC 8S. Het toestel is iets over je budjet (160 euries), maar voor deze prijs een fijn en goed werkend toestel.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:00

De Huaweis zijn idd erg goed. Ik heb nu de nieuwste, de huawei ascend p6. Super ding!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:07

Ga kijken naar wat Chinese merken inderdaad. Vrienden van mij hebben allemaal de Jiayu G3S en dat is echt een supertoestel. Vergelijkbaar qua specificaties met de Galaxy S3 maar dan voor 190 euro ofzo :)

dreamgurliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:32

huawei! in meerdere prijsklasse's en een telefoon waar alles mee kan !

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:42

Samsung Galaxy Mini 2. Ik heb hem zelf ook en hij draait prima. ;)

Edit: Huawei is wel wat duurder dan €100,00 toch?