Hij viel van het weekend om de haverklap uit en wilde niet meer opladen. Hardware test gedaan en niks aan de hand. Vandaag Apple gebeld en naar iCentre geweest. Waarschijnlijk is de harddisk beschadigd en mijn lader was kaduuk. Ik kreeg het advies om een back up te maken van het systeem, een schone installatie uit te voeren en OS X 10.8 (Mountain Lion) te installeren. Ook een nieuwe lader gekocht en hij laadt nu weer op gelukkig.
Alleen.. ik heb dus een back up gemaakt van het systeem en wil een schone installatie uitvoeren. Nu lees ik op internet dat het niet veel toegevoegde waarde heeft om dat te doen als je toch een nieuwe OS insalleert en vervolgens de back up weer terugzet. Ook heb ik geen CDtje van 10.6 (Snow Leopard) want het stond standaard op mn MacBook toen ik hem kocht..
Als ik 10.8 koop via de App Store kan ik hem dan probleemloos installeren zonder dat programma's verloren gaan? Ik heb nl. het Adobe pakket erop maar als ik die kwijtraak dan ben ik 'm ook echt kwijt zegmaar.
En is m'n Mac dan weer 'als nieuw'?Hoop dat er bokkers zijn die hier verstand en tips en/of advies hebben.
Alvast bedankt!