talentenscouts hoe zie je de fakers? ervaringen gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LisavanLisa

talentenscouts hoe zie je de fakers? ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 16:08

Hallo,

ik kreeg zonet een berichtje op mijn instagram,
van iemand die beweerde dat hij een talentenscout is,
en dat hij mijn foto's al een tijdje volgt.
hij gaf me een site mee met een code waarop ik kan inloggen en een fotoshoot kan krijgen met daarna betaalde opdrachten.

Maar ik ben zo goedgelovig :roll: :') haha dus ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft,
of weet hoe je de fakers kunt zien! hoe weet je nou of het echt is, of dat ze gewoon geld van je willen?

Lisa.
Laatst bijgewerkt door LisavanLisa op 09-09-13 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Re: talentenscouts hoe zie je de fakers? ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:11

Ik zou zeggen, google eens op zijn naam en kijk wat er tevoorschijn komt. Ik zou mezelf persoonlijk toch wel achter de oren krabben als ik een mailtje kreeg dat ik al langere tijd door een vent gevolgd werd...

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 16:12

ik heb hem geprobeerd te googlen maar alleen zijn instagram komt dan naar boven

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:13

Een google op dat bedrijf of die site waar je een code moet invullen? Als dat ook niets oplevert, dan is het geen zuivere koek.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:16

Hoe ik het lees zou ik er niet op ingaan. Klinkt nogal goedkoop voor een talentscout om op instagram te rond zoeken en mensen dan een fotoshoot aan te bieden ik vind het nogal pedofiel achtig :=

betadine

Je haalt ze er gemakkelijk vantussen hoor. Als ze je vragen iets te betalen zonder dat je ze ooit ontmoet hebt bvb. Als ze niet traceerbaar zijn aan de hand van hun naam/kantoor/mailadres dan heb je 99% kans dat het over een faker gaat.
In ieder geval nooit alleen afspreken en geen vertrouwelijke gegevens gaan doorspelen. Een hoop meisjes staan aan te schuiven voor model te worden en moeten meestal nog zelf een portofilio bekostigen alvorens ze in aanmerking komen dus wees niet te goedgelovig. Je mag dan nog een pracht van een meid zijn. Er lopen veel hele mooie meiden rond en die moeten vaak echt knocken om model te worden.

MacavityL

Link naar een site waar je codes in moet voeren om in te inloggen, allemaal onzin. Als er oprecht interesse is krijg je wel een berichtje "hoe zou ik je het beste kunnen bereiken?" en een aantal na te trekken referenties (algemene website dat verbonden is aan een bureau dat daadwerkelijk ergens staat, linkedIn profiel, telefoonnummer, etc).

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:17

Als je alleen zijn instagram kan vinden dan zou ik hier niet mee in zee gaan :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:19

Tsja ik ben ooit via hyves benaderd door een studio in Zwolle, kreeg daar een aanbieding: voor een flink gereduceerd tarief een shoot. Heb ik gedaan en zijn erg leuke foto's uit gekomen en heb er nog wat bij gekregen. Was ook via Hyves maar zij hadden wel een site etc. Zoek inderdaad goed na op google en als je het niet vertrouwd: niet doen!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:21

Ik heb op facebook net gelezen, dat er ook een hele hoop nepscouts tussenzitten waar je heel erg mee moet oppassen

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:24

Ik las vanochtend een stuk op facebook gelezen over fakers.
Vooral op instagram.
Ik zou er niet op ingaan

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 16:25

Rubber_Duck schreef:
Tsja ik ben ooit via hyves benaderd door een studio in Zwolle, kreeg daar een aanbieding: voor een flink gereduceerd tarief een shoot. Heb ik gedaan en zijn erg leuke foto's uit gekomen en heb er nog wat bij gekregen. Was ook via Hyves maar zij hadden wel een site etc. Zoek inderdaad goed na op google en als je het niet vertrouwd: niet doen!

echt? want ik lees vanalles nu op internet dat in zwolle een erg groot oplichtersbedrijf zit!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:32

_lisaah schreef:
Rubber_Duck schreef:

echt? want ik lees vanalles nu op internet dat in zwolle een erg groot oplichtersbedrijf zit!

Tsja ze hebben veel kleine lettertjes dus die moet je goed lezen. Ik heb toen een leuke shoot gehad en leuke foto's gekregen + een castingpas voor 3 castings. Ik ben voor de castings uitgenodigd en ben bij 1 geweest, maar het bleek toch niets voor mij te zijn. Heb de 2e dus laten zitten (niet aanwezig geweest) en dan krijg je ook geen uitnodiging meer voor de 3e. Dit wist ik allemaal.
Ik heb er zeker geen nare/oplichters ervaringen mee hoor.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:44

Het gebeurt te veel dat het maar rare mannetjes zijn!
Heb het ook een paar keer gehad, kon ik naar Amerika komen en blablabla..:=