Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Yessy schreef:Aangezien je nu met twee studies in dezelfde richting tegen hetzelfde probleem aanloopt, ben ik bang dat je verwachtingen verkeerd waren. Er zijn universitaire studies waarbij je maar een paar uur per week les hebt en verder alles zelfstudie is, maar vooral bij de technischere studies (beta richting) is dat niet het geval. Werkgroepen en practica zijn daar een belangrijk onderdeel en bij veel vakken zal een aanwezigheidsplicht zijn.
Daarnaast ben je nu nog geen week bezig, logisch dat alles nog een beetje vaag en nieuw en vreemd is. Ik heb biomedische wetenschappen gestudeerd, jaren geleden alweer, en ik herinner me nu nog dat ik tijdens het eerste blok dacht 'dit wordt niks, ik ga stoppen'. Omdat ik niet direct wist wat ik wel wilde, heb ik toen besloten voor 1 februari (ivm stufi) te beslissen of ik zou stoppen of niet, maar tegen die tijd had ik leuke vakken en het prima naar m'n zin dus stoppen was echt geen optie meer
Voor nu zou ik je dan ook willen aanraden om het nog even aan te kijken. Alles zit je nu even tegen (geen eigen plekje, weg van huis, paard ziek, studie niet leuk, etc) dus logisch dat je nu niet gelukkig bent. Maar misschien als je paard straks weer beter is, je een leuke kamer met gezellige huisgenoten hebt en je leuke dingen leert, de wereld er al heel anders uit ziet! Zelf heb ik m'n paard ook bij m'n ouders laten staan. Eerste jaar nog heen en weer gereisd en daarna op kamers gegaan. Toen deed iemand anders m'n paard dus 4 dagen per week en dat was niet altijd even leuk, maar daar stond wel een geweldige studententijd tegenover

)
demo_love schreef:Ik heb oorspronkelijk NG & NT gekozen, met Grieks, Duits en Frans, zodat ik werkelijk iedere studie kon kiezen. Maar toen ik moest kiezen dacht ik: wat zonde van de moeite als ik nu een studie kies, waarvoor ik dit profiel niet nodig heb. Dus ik heb bewust een zware studie gekozen. Prima, ik zal het best kunnen. Maar wil ik het ook? Ik voel gewoon niet wat ik wil en leuk vind.
als het je nog steeds niet bevalt kun je over een of twee maanden nog stoppen
je hebt nog een heel leven voor je!