Muziek overlast

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Muziek overlast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 18:10

Tsja, even een grote frustratie. Mijn situatie uitgelegd;

Ik woon in een relatief gezellige straat, nogal simpele mensen maar kan er goed mee wonen. (woon overigens thuis :') ). Toen onze buren aan de ene zijde er net kwamen wonen, had hij (koppel) nogal graag een handje van de volumeknop. Lees; ramen van de keukenkastjes trilden er letterlijk bijna uit. 3 deuren verderop aan de andere kant hadden hier zelfs last van...
Nu hebben we erg veel on opgevoede kinderen in de straat, dus straatspeeldag. Super leuk, vooral als ik kijk naar ''vruugaahh''. Ponyritjes (ocherme als ik er aan terug denk, arme pony's :') ), spelletjes, en in de avond een gezellige bqq. Meer niet.
Nu is het dus zo, dat er muziek aan moet. Prima, K3 met zulke kinderen is logisch en een beetje ook. Was het maar zo'n feest -O-
De hardcore/speedcore dendert zo hard de straat door, dat wij na een heerlijk familieweekeind weer met gierende banden terug willen. Het is net alsof je thuis de muziek te hard hebt staan.
Dit is toch niet normaal... De kinderen zijn in leeftijd van 1 t/m 10. Dan hebben ze zulke harde muziek niet nodig, of de stijl...

Maarja, ik heb vrij weinig zin om hier steeds iedere maand mee te zitten. Ik kan het redelijk aanhoren, maar mijn moeder wordt gillend gek. Ik kan nergens rustig zitten studeren. Briefje doe ik sowieso in de bus bij de organisatoren, dat ik dit absoluut belachelijk vind en niet vind kunnen. Maar wat als daar niet naar geluisterd wordt, juridische stappen ondernemen?

Oh en voor de bokkers die me vinden zeiken; kom er zelf maar zitten, je bent het snel genoeg beu :Y). Heb anders het idee dat lieve bokkers constant hetzelfde zeggen. Heb ik vrij weinig aan :j

Urbanus

Re: Muziek overlast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:37

Hoe vaak gebeurt dit?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:38

Inderdaad, hoe vaak gebeurd dit?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:45

De TS zegt iedere maand. :)
Vervelend TS. Ik zou in plaats van dat briefje wel even persoonlijk langs gaan, dat heeft meer kans van slagen.
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 08-09-13 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 20:46

Maandelijks inderdaad, hiervoor wekelijks..

Heb geen zin in allerlei dreigementen ed, maar zolang er weinig te bespreken is met hun omdat hun kinderen plezier moeten hebben. Tsja. Wat dan..

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:47

En dan de hele dag??

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 20:48

Ja, wij zijn vanmiddag pas terug gekomen van een weekend weg maar de gemiddelde speelstraat begint rond een uur of 10 in de ochtend en duurt tot 8 uur in de avond.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:50

Dat is toch niet normaal meer. Zou ik ook gillend gek van worden.
Misschien handtekeningen verzamelen van mensen die er heztelfde over denken en dat bij de gemeente neerleggen?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:51

Als het echt 1x per maand is vind ik het eigenlijk wel meevallen, zo heel erg is het nou toch ook weer niet? Als het iedere keer op een doordeweekse dag tot middernacht door gaat kan ik het nog begrijpen, maar anders zie ik het probleem eigenlijk niet zo. Zelf heb ik ook regelmatig "last" van zulke muziek, maar zo lang ik niet 3x per week mn bed uit tril vind ik het eigenlijk wel best, niet erg genoeg om er een ruzie over te beginnen in ieder geval.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 20:55

@Nies_, ik kan ook redelijk wat hebben hoor. Maar als er dit soort muziek door mijn huis heen denderd een halve dag lang ben ik toch niet zo vrolijk meer.... Persoonlijke meningen daar gelaten natuurlijk ;).
Burenruzie zoek ik niet, maar wil wel graag gewoon een uitweg vinden dat wij gewoon rustig thuis kunnen zitten zonder weg te trillen maandelijks.

http://www.youtube.com/watch?v=3k70HkJgjrw (even doorspoelen naar 1min) Dit vind ik niet op een speelstraatdag horen met de leeftijd 1t/m10...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:58

Ik word er ook niet vrolijk van nee, nou gaat het bij ons geen halve dag door dus dat scheelt. Je zou er natuurlijk over kunnen praten, maar dan zou ik termen als "absoluut belachelijk" wel achterwege laten. :D

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:59

als een keer per maand is is het nog overzien vind ik. al kun je wel aangeven dat naar een bepaalde tijd zachter moet, je moet wel gewoon rustig kunnen gaan slapen.. weekend of geen weekend, anders woningbouw inschakelen voor bemiddeling zelf hoor ik elke nacht mijn buren zijn tv, dan word je pas gek,

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 21:04

Helaas geen woningbouw hier, koophuizen. Die woorden laat ik zeker weg, maar frustratie loopt soms even wat op :+.
Muziek op zo'n dag vind ik absoluut geen ramp, maar het volume wel. Het gaat de hele dag snoeihard. Hoe dicht we alles ook hebben...

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:27

Dan zou ik ook het argument gehoorbeschadiging bij de kinderen gebruiken.
Muziek is prima, maar als het echt zo hard staat als dat jij zegt dan horen die kinderen het ook nog wel als het volume gehalveerd wordt, en dan kunnen ze het over een paar jaar ook nog horen zonder gehoorapparaat :+

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:33

Ga naar de wijkagent die gaat daar over, telkens weer melden als het weer gebeurt op een gegeven moment leren ze het wel af. aanpassen moetn zij doen niet jullie

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:31

Dan lijkt me dat er een ontheffing/vergunning op grond van de APV moet worden verleend ( festiviteiten op openbare grond). Even navragen bij gemeente. Zo ja? staan er ook geluidsnormen in de ontheffing?

Zo nee, illegaal feestje.