Cacaobonen, waar te koop?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elisespunky

Cacaobonen, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:44

Voor mijn PWS heb ik vrij grote hoeveelheid cacaobonen nodig.
Het probleem is alleen dat ik nergens voor een betaalbare prijs een wat grotere hoeveelheid cacaobonen kan vinden.

Daarom mijn vraag of iemand een idee heeft waar dit te koop is?
Alvast bedankt!

Brainless

Re: Cacaobonen, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:00

elisespunky

Re: Cacaobonen, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 12:22

Ik heb toch wel zeker 2 kilo nodig....

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 13:11

Ik had voor mijn profielwerkstuk ook cacaobonen nodig (jaja wij hebben ook zelf chocolade gemaakt :) ).

Zonder enige moeite hebben wij deze gekregen bij een bedrijf uit Zaandam/Koog aan de Zaan. Heb even gegoogled, maar kom niet meer het bedrijf tegen waar wij ze vandaan hebben gehaald. Het was gewoon een bedrijf dat cacaobonen importeerde en deze een klein beetje verwerkte en weer verkocht. We hebben dat bedrijf gemaild dat we graag een proefverpakking cacaobonen wilde hebben voor ons profielwerkstuk en even uitgelegd wat dat was en wat we wilden onderzoeken :) En aangegeven dat we een kilootje nodig hadden. Uiteindelijk kregen we een megadoos thuis waarin minstens 10 kilogram cacaobonen zaten. Dit was een standaard 'proefverpakking' en we hebben hier niks voor hoeven betalen.

De restantjes hebben hier heel lang in de schuur gelegen, maar ik denk dat ze inmiddels niet meer zo mooi eruit zien en daardoor op de composthoop zijn beland.

Als je nog meer tips nodig hebt voor je profielwerkstuk dan hoor ik het wel (studeer inmiddels ook levensmiddelentechnologie dus weet er nu heel wat meer van dan een paar jaar geleden). En als je wil ga ik nog wel even proberen te achterhalen waar we de bonen vandaan hebben gehaald. Anders kun je vast en zeker een willekeurig bedrijf aanspreken met de vraag naar cacaobonen. Maar bij Mars of zo hoef je dat niet te proberen, ik weet uit ervaring dat ze ze daar niet weggeven/verkopen :D Succes!