FriesWytske schreef:Waarom brood vervangen door kwark. In brood zit meer dan in kwark. En dan het liefst volkorenbrood. Is bovendien ook nog eens goedkoper dan kwark.
Omdat brood één en al koolhydraat is en koolhydraten heb je dan weer juist niet nodig. 
Zoals ik al zei, ik train intensief en heb vooral eiwitten nodig om mijn spieren de juiste voeding te geven en in kwark zitten veel meer eiwitten dan in brood.
Daarbij koop ik een kg kwark voor anderhalve euro, daar doe ik 5 dagen mee. Dus zo duur is het allemaal niet.
F_Orumster schreef:Diepvries? Gaat prima in de.kwark. Een halve kg.voor.die prijs.vind.ik.overigns niet gek.
Klopt! Het is ook niet duur gekeken naar wat je krijgt
, maar ik kan het niet meer ophoesten helaas.
LovingTweety schreef:Van dat diepvriesfruit van de Albert Heijn?
Zou dat dan van tevoren ontdooid moeten worden? Ik neem aan van wel, toch?
Wordt het dan niet slijmerig/zompig/smaakloos?
Cayenne schreef:Ik heb dit probleem ook en los het nu op met rode pitloze druiven!
Ja, is dat goed te doen? Zou dat ook voordeliger zijn? Halve kg druiven is hier vaak rond de 2/2,50. Hoeveel doe je er dan doorheen?
lizy29 schreef:Pruimen, druiven, frambozen, bramen (zelf plukken), kiwi's en anders gewoon een heel klein beetje suiker.
Frambozen en druiven zouden dan de enige optie zijn, pruimen en bramen lust ik niet en kiwi's ben ik allergisch voor.
Het gaat echt voor de opvulling van de kwark, alleen een hap kwark (met of zonder suiker) is gewoon niet lekker. 
Daarbij is het ook niet echt gezond om suiker toe te voegen en ik eet het elke dag.
russel schreef:Musli erdoorhen en een nacht ervoor, dan is het zacht en best zoet door de rozijnen
Rozijnen an sich, dat zou ook nog een goede optie zijn, thanks! Muesli ga ik alleen niet doen, da's een en al koolhydraten en dat probeer ik juist te voorkomen. 
Corelli schreef:Inderdaad rood fruit uit de diepvries, of een beetje (suikervrije/gezonde/bio) jam?
Ja, wat ik al zei, ik wil de kwark echt opvullen, zodat elke hap kwark ook een hap fruit bevat. 
listiglistje schreef:De tip: Scheut Slimpie erdoor..aardbeiensmaak
http://www.slimpie.com/smaakt veel beter/sterker/fruitiger als gewone siroop

Slimpie, heb ik geprobeerd, vond ik persoonlijk niet te pruimen.
Dus voor nu hou ik het nog even bij m'n Karvan Cevitam.
DRESSAGEFAN schreef:Perziken of nectarines? Kan ook uit blik en dan pureren?
Ja, nectarines, heerlijk! Alleen zo'n gedoe, nog steeds redelijk prijzig en snel bedorven.
Uit blik, is dat gezond? Een vriendin van mij zei ook ananas uit blik op eigen sap, dus die twee opties zouden ook nog kunnen inderdaad!
_Micha_ schreef:Diepvries zou ik inderdaad aanraden, maar die doosjes bij de AH zijn ook best wel klein dus die gaan ook hard. Ik vind overigens aardbeien uit de vriezer niet te pruimen
Bij de jumbo heb je grote zakken ingevroren fruit die zijn wat voordeliger.
Rode bessen zou je kunnen proberen, maar die zijn wel wat zurig. Ik koop ze op de markt voor 2 euro en doe daar zeker een week mee.
Wij hebben hier nog 10 van die doosjes staan (ooit bedacht om smoothies te gaan maken, nooit gedaan).