Goedkoop alternatief aardbeien?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Goedkoop alternatief aardbeien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 10:45

Hoi allemaal! :D

Sinds een aantal maanden ben ik intensief aan het sporten. Nu ben ik de laatste tijd bezig geweest om goed mijn voeding te balanceren, om m'n eiwitten e.d. goed aan te vullen. Dit hield in dat ik mijn brood heb vervangen voor Franse kwark. Deze kwark is (natuurlijk) redelijk zuur, dus die heb ik tot nu toe geneutraliseerd met een kleine scheut aardbeiensiroop en verse aardbeien. Alleen die aardbeien beginnen nu behoorlijk aan te tikken in de portemonnee. :=
Ik koop hier een halve kg voor €2,75 en dat gaat er in 2 dagen doorheen.
Laatst heb ik het met banaan geprobeerd, maar - stom dat ik daar niet aan had gedacht - dat werd enorm bitter, zo vies!

Kunnen jullie mij helpen? Welk fruit is qua zoetheid vergelijkbaar met de aardbei is wat gunstiger geprijsd?

Groetjes Sas, thanks in advance!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:47

Diepvries? Gaat prima in de.kwark. Een halve kg.voor.die prijs.vind.ik.overigns niet gek.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 08-09-13 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:47

Van dat diepvriesfruit van de Albert Heijn?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Goedkoop alternatief aardbeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:48

Ik heb dit probleem ook en los het nu op met rode pitloze druiven!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:48

Pruimen, druiven, frambozen, bramen (zelf plukken), kiwi's en anders gewoon een heel klein beetje suiker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:49

Musli erdoorhen en een nacht ervoor, dan is het zacht en best zoet door de rozijnen

Corelli

Inderdaad rood fruit uit de diepvries, of een beetje (suikervrije/gezonde/bio) jam?

VogeltjeM

Diepvriesframbozen :D superlekker!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:50

Waarom brood vervangen door kwark. In brood zit meer dan in kwark. En dan het liefst volkorenbrood. Is bovendien ook nog eens goedkoper dan kwark.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:51

De tip: Scheut Slimpie erdoor..aardbeiensmaak :) http://www.slimpie.com/

smaakt veel beter/sterker/fruitiger als gewone siroop :j
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 08-09-13 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:51

Perziken of nectarines? Kan ook uit blik en dan pureren?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:52

Diepvries zou ik inderdaad aanraden, maar die doosjes bij de AH zijn ook best wel klein dus die gaan ook hard. Ik vind overigens aardbeien uit de vriezer niet te pruimen :')
Bij de jumbo heb je grote zakken ingevroren fruit die zijn wat voordeliger.
Rode bessen zou je kunnen proberen, maar die zijn wel wat zurig. Ik koop ze op de markt voor 2 euro en doe daar zeker een week mee.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:52

Diepvriesframbozen zijn toch nog duurder en komen in kleinere porties? := Daar schiet je dan nog niets mee op. Ik vind sowieso aardbeien en frambozen uit de vriezer niet te eten :=
Rode pitloze druiven zijn maar 1.59 per bakje en ik gooi per keer ongeveer 15 druifjes in mijn schaaltje. Ik doe op die manier ongeveer 5 dagen met een bakje, ideaal!

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:53

Je kunt ook eiwitshake kopen. Dat is speciaal voor mensen die vaak fitnissen. Mijn broer en zus doen dit ook en met 1 pot (4kg ong.) poeder doen ze een 3 maanden mee. Het kost 50 euro volgens mij. Ik raad het je zeker aan!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:53

Kiwi's of misschien wat honing erdoorheen (is beter dan suiker). Ik eet het ook met mueslie, dan is de zure smaak helemaal niet zo erg. Appel met kaneel erdoor ook lekker.

Maar als je bent gaan sporten zou ik toch echt wat meer eten dan alleen kwark ipv brood. Dan je er beter nog wat havermout door doen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:55

FriesWytske schreef:
Waarom brood vervangen door kwark. In brood zit meer dan in kwark. En dan het liefst volkorenbrood. Is bovendien ook nog eens goedkoper dan kwark.

Meestal is het doel het eiwitrijke en koolhydraatarme van.kwark. En daarmee lang vol.zitten. Nogal in contrast met brood :)

Slimpie is idd een goed alternatief, was er slleen.na 2 flessen helemaal klaar mee.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:55

Horse_xx schreef:
Kiwi's of misschien wat honing erdoorheen (is beter dan suiker). Ik eet het ook met mueslie, dan is de zure smaak helemaal niet zo erg. Appel met kaneel erdoor ook lekker.

Maar als je bent gaan sporten zou ik toch echt wat meer eten dan alleen kwark ipv brood. Dan je er beter nog wat havermout door doen.

Kiwi kan niet, net als ananas zit daar een.eiwitafbrekend enzym in, erg ranzig.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:00

FriesWytske schreef:

Omdat brood één en al koolhydraat is en koolhydraten heb je dan weer juist niet nodig. :)
Zoals ik al zei, ik train intensief en heb vooral eiwitten nodig om mijn spieren de juiste voeding te geven en in kwark zitten veel meer eiwitten dan in brood.
Daarbij koop ik een kg kwark voor anderhalve euro, daar doe ik 5 dagen mee. Dus zo duur is het allemaal niet.

F_Orumster schreef:
Diepvries? Gaat prima in de.kwark. Een halve kg.voor.die prijs.vind.ik.overigns niet gek.

Klopt! Het is ook niet duur gekeken naar wat je krijgt :D, maar ik kan het niet meer ophoesten helaas.

LovingTweety schreef:
Van dat diepvriesfruit van de Albert Heijn?

Zou dat dan van tevoren ontdooid moeten worden? Ik neem aan van wel, toch?
Wordt het dan niet slijmerig/zompig/smaakloos?

Cayenne schreef:
Ik heb dit probleem ook en los het nu op met rode pitloze druiven!

Ja, is dat goed te doen? Zou dat ook voordeliger zijn? Halve kg druiven is hier vaak rond de 2/2,50. Hoeveel doe je er dan doorheen?

lizy29 schreef:
Pruimen, druiven, frambozen, bramen (zelf plukken), kiwi's en anders gewoon een heel klein beetje suiker.

Frambozen en druiven zouden dan de enige optie zijn, pruimen en bramen lust ik niet en kiwi's ben ik allergisch voor.
Het gaat echt voor de opvulling van de kwark, alleen een hap kwark (met of zonder suiker) is gewoon niet lekker. :')
Daarbij is het ook niet echt gezond om suiker toe te voegen en ik eet het elke dag.

russel schreef:
Musli erdoorhen en een nacht ervoor, dan is het zacht en best zoet door de rozijnen

Rozijnen an sich, dat zou ook nog een goede optie zijn, thanks! Muesli ga ik alleen niet doen, da's een en al koolhydraten en dat probeer ik juist te voorkomen. :D

Corelli schreef:
Inderdaad rood fruit uit de diepvries, of een beetje (suikervrije/gezonde/bio) jam?

Ja, wat ik al zei, ik wil de kwark echt opvullen, zodat elke hap kwark ook een hap fruit bevat. :))

listiglistje schreef:
De tip: Scheut Slimpie erdoor..aardbeiensmaak :) http://www.slimpie.com/

smaakt veel beter/sterker/fruitiger als gewone siroop :j

Slimpie, heb ik geprobeerd, vond ik persoonlijk niet te pruimen. :n Dus voor nu hou ik het nog even bij m'n Karvan Cevitam.

DRESSAGEFAN schreef:
Perziken of nectarines? Kan ook uit blik en dan pureren?

Ja, nectarines, heerlijk! Alleen zo'n gedoe, nog steeds redelijk prijzig en snel bedorven.
Uit blik, is dat gezond? Een vriendin van mij zei ook ananas uit blik op eigen sap, dus die twee opties zouden ook nog kunnen inderdaad!

_Micha_ schreef:
Diepvries zou ik inderdaad aanraden, maar die doosjes bij de AH zijn ook best wel klein dus die gaan ook hard. Ik vind overigens aardbeien uit de vriezer niet te pruimen :')
Bij de jumbo heb je grote zakken ingevroren fruit die zijn wat voordeliger.
Rode bessen zou je kunnen proberen, maar die zijn wel wat zurig. Ik koop ze op de markt voor 2 euro en doe daar zeker een week mee.

Wij hebben hier nog 10 van die doosjes staan (ooit bedacht om smoothies te gaan maken, nooit gedaan). :')

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:02

nu kun je nog bramen zelf gaan plukken in het bos ;)
en verder... diepvries dingen maar die zijn wel wat smerigjes... en zelf planten aanschaffen :P hier in een week kunnen er wel 100 aardbeien af komen, buiten de kas ( 5 planten, 2 nog "in de groei" ) dus met een kas heb je er nog meer plezier van ;)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:02

Cayenne schreef:
Diepvriesframbozen zijn toch nog duurder en komen in kleinere porties? := Daar schiet je dan nog niets mee op. Ik vind sowieso aardbeien en frambozen uit de vriezer niet te eten :=
Rode pitloze druiven zijn maar 1.59 per bakje en ik gooi per keer ongeveer 15 druifjes in mijn schaaltje. Ik doe op die manier ongeveer 5 dagen met een bakje, ideaal!

Oh, je hebt m'n vragen al beantwoord, zie ik. :D
Bewaar je die druiven dan binnen of buiten de koelkast?
En dat maakt 't geheel goed zoet? Aardbeien zijn namelijk heerlijk zoet door de kwark.

Hasiinaaax schreef:
Je kunt ook eiwitshake kopen. Dat is speciaal voor mensen die vaak fitnissen. Mijn broer en zus doen dit ook en met 1 pot (4kg ong.) poeder doen ze een 3 maanden mee. Het kost 50 euro volgens mij. Ik raad het je zeker aan!

Ja, daar ga ik niet aan beginnen. :D
De meningen zijn daarover verdeeld, ik lust geen melk en met water aanmaken schijnt smerig te zijn.
Doe mij maar gewoon kwark met fruit, vult goed en is lekker. :))

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:03

unihorses schreef:
nu kun je nog bramen zelf gaan plukken in het bos ;)
en verder... diepvries dingen maar die zijn wel wat smerigjes... en zelf planten aanschaffen :P hier in een week kunnen er wel 100 aardbeien af komen, buiten de kas ( 5 planten, 2 nog "in de groei" ) dus met een kas heb je er nog meer plezier van ;)

Ohja joh? Ik heb wel een tuin. Kan dat buiten de kas?
Ik heb ook een tomatenplant en dat gaat super, maar aardbeien zou helemaal ideaal zijn. :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:03

Thanks voor de reacties iedereen, echt top! :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:04

Ik bewaar de druiven in de koelkast! Ik weet niet waar jij ze koopt. Ik koop ze gewoon in de supermarkt (Deen, Jumbo, Albert Heijn) maar op de markt zijn ze nog goedkoper. Ze zijn heerlijk zoet! Desnoods snij je ze door de midden zodat het sap er nog meer uitloopt en dan weet je zeker dat het zoetig is :D

Ik vind het ook heerlijk met yoghurt en havermout of brinta, beetje druiven er doorheen :9
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 08-09-13 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:04

Zonder koolhydraten kan je lijf die eiwitten niet eens omzetten, lieve schat :) Hoop dat je bij andere maaltijden dus wel koolhydraten eet, ik zou minstens 150gr koolhydraten per dag eten als je sport.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:04

phormicola schreef:
Zonder koolhydraten kan je lijf die eiwitten niet eens omzetten, lieve schat :) Hoop dat je bij andere maaltijden dus wel koolhydraten eet, ik zou minstens 150gr koolhydraten per dag eten als je sport.

Oh ja, ik eet ook wel koolhydraten, bij m'n avondmaaltijd. :) Maar thanks for the concern!