Zoenen met een ander geen vreemdgaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Is een andere vrouw zoenen vreemdgaan?

Ja
734 (93%)
Nee
34 (4%)
Anders; licht toe
19 (2%)

Totaal aantal stemmen: 787

BiBiQ

Zoenen met een ander geen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 23:22

Vandaag zat ik met vrienden op de bank, toen het volgende onderwerp ter sprake kwam.

Stel, je zit in een relatie. Een relatie voor mij is monogaan.
Maar stel, je gaat zonder je vriendin/vrouw een avondje uit (vanuit mannen gezien).
En stel, je ziet hier een leuke meid. Je hebt wat gedronken (wat in mijn optiek geen excuus of vrijkaart is), en die meid ziet jou ook wel zitten.
Je zoent haar.

Even een vraagje aan de mannen!

Is dit in jullie ogen vreemdgaan?

In mijn optiek is dit dus wel vreemdgaan. Stel ik ga uit en zoen een andere man, dan zou dit volgens het volk hier dus wel vreemdgaan zijn. En waarom zou het andersom dan dus geen vreemdgaan zijn?
Dus een man mag wel uit en een ander zoenen, dan is het geen vreemdgaan. Maar een vrouw mag dit niet? Nogal krom denk ik.
Ik zou het dus ook echt niet tof vinden als mijn man dit me flikt en ik hier achter zou moeten komen. En (zover ik weet :') ) is dit nog niet van toepassing bij ons.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:25

Ik vind zoenen met een ander not done als je een relatie hebt! Maar of ik het echt vreemdgaan zou noemen is afhankelijk van de setting rondom de kus. Bij vreemdgaan denk ik persoonlijk toch meer aan achter de rug van je partner een andere relatie hebben of seks met een ander.
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 07-09-13 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaatje

Re: Zoenen met een ander geen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:28

Ligt aan de situatie. Als iemand mijn vriendin zoent, in haar dronken toestand laat ze het 3 sec toe en vervolgens duurt ze die ander weg, dan is dat echt no problemo. Als zij zelf iemand versiert en daar bewust mee zoent, ja, dan is dat vreemdgaan. :Y)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 23:31

Nee dat is de situatie dus niet.
Echt bewust zijnde dat je als man zijnde een relatie hebt, en bewust zelf de stap nemen om een meid te versieren en te zoenen en zij gaat er ook bewust voor. En dan hoeft het niet zo te zijn dat zij een bekend is of dat ze van je relatie weet.
Over de tegenpartij valt dus niet veel te zeggen.

Ik vraag me dus vooral af hoe andere mannen hierover denken.

_Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:32

Vind met een ander zoenen toch echt vreemdgaan. Hoeft mijn vriendin dan ook niet te doen, dan ben ik gelijk klaar. Maar als iemand zich tot haar opdringt en het zou gebeuren, oké. Maar dan moet zij natuurlijk er niet in meegaan. :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:32

De man is stoer, maar de vrouw een prutsmuts...

Volgens mij is dit al zolang er mannen en vrouwen, relaties en affaires bestaan opgegaan..
Denk aan die opschepperige puber jongetjes, als zij trots vertellen op maandag in de klas dat ze weet ik hoeveel meiden hebben gezoend met het stappen en een aantal telefoonnummers van die meiden hebben gekregen, niemand die zo'n jongen daar dan echt op aan spreekt. Maar als een meid precies datzelfde heeft gedaan en in de klas verteld dan is zij een enorme prutsmuts, een slettebak en noem maar op..

Naar mijn mening zijn mannen en vrouwen gelijk, wat voor een vrouw vreemdgaan is is voor de man ook vreemdgaan. Als je een relatie hebt haal je het gewoon niet in je hoofd om een ander te zoenen! Of dat nou een man of een vrouw is, dat doe je niet dat is gewoon vreemdgaan. Klaar punt.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:33

Er zijn volgens mij maar twee mensen die samen bepalen waar die grenzen liggen en dat zijn je partner en jij ;-)
Laatst bijgewerkt door JPS op 07-09-13 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:34

bo0tjeee schreef:
Stel ik ga uit en zoen een andere man, dan zou dit volgens het volk hier dus wel vreemdgaan zijn. En waarom zou het andersom dan dus geen vreemdgaan zijn?
Dus een man mag wel uit en een ander zoenen, dan is het geen vreemdgaan. Maar een vrouw mag dit niet?
Volgens mij mis ik iets, volgens welk volk is het bij een vrouw wel vreemdgaan en bij een man niet?

Voor mij is zoenen buiten je relatie (ongeacht of het de man of vrouw is :+ ) wel vreemdgaan. Maar zoals Saskiaatje zegt zit er wel verschil in wat je onder zoenen verstaat.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:35

bo0tjeee schreef:
Nee dat is de situatie dus niet.
Echt bewust zijnde dat je als man zijnde een relatie hebt, en bewust zelf de stap nemen om een meid te versieren en te zoenen en zij gaat er ook bewust voor. En dan hoeft het niet zo te zijn dat zij een bekend is of dat ze van je relatie weet.
Over de tegenpartij valt dus niet veel te zeggen.

Ik vraag me dus vooral af hoe andere mannen hierover denken.

Tsja, dan kun je je vraag beter op Fok ofzo stellen dan hier. :')

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:35

Ik heb het ook wel eens gedaan maar het voelde niet helemaal oke... ik vind het ook niet kunnen.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 23:36

Dat vind ik al heel anders.
Stel dat een meid zich bij mijn vriend opdringt en hem zoent, en hij moet het niet hebben en duwt haar dan weg oid, dan kan ik daar niet boos om worden. Uiteraard zou ik het wel zo netjes vinden als hij me dit wel persoonlijk achteraf verteld. Er via een derde achterkomen is toch niet zo tof.

Grit, welk volk. Volk bedoelde ik de vrienden de bij me op de bank zitten :')

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 23:37

Als mijn vriend dat zou doen, zou ik het dus wel zien als vreemdgaan en hier ook goed kapot van zijn. Hoe ik er verder mee om zou gaan, zou ik zo niet kunnen vertellen.
Maar ik geloof niet dat hij het meteen eerlijk zou opbiechten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:40

bo0tjeee schreef:
Grit, welk volk. Volk bedoelde ik de vrienden de bij me op de bank zitten :')
Ahhh, dan ben ik toch wel heel nieuwsgierig waarom zij dat onderscheid maken??

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 23:42

Ja ik weet het ook niet waarom zij dat onderscheid maken. Ik was eigenlijk zo in shock dat ik niet doorgevraagd heb.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:47

Als je je tong in iemand anders steekt hoe dan ook en waar dan ook kun je je spullen pakken en trap ik je de deur uit. :Y) Kan me echt geen reet schelen wat de situatie is, in mijn ogen zijn daar geen excuses voor.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:48

Ik vind je vraagstelling een beetje raar. Natuurlijk is het NOT DONE als iemand bewust in een relatie iets op zoekt al blijft het slechts bij zoenen. Of dat het dan echt vreemd gaan is ligt geheel aan de persoon waar die man een relatie mee heeft. Wat hebben ze afgesproken of wat vind zíj belangrijk. Denk dat die grenzen bij elk persoon en elke relatie weer anders zijn.. Ik zie het niet snel gebeuren maar als mijn partner zou zoenen, zou het niet meteen over zijn met onze relatie. Ik zou wel duidelijk maken dat ik er niet van gediend ben en ik me waarschijnlijk heel gekwetst voel, maar het zou niet meteen over zijn. Dat is anders als er meer gebeurd zou zijn of blijkt dat er al langer iets aan de gang is..

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:48

Zoenen is vreemdgaan in mijn ogen!
Ik vind zoenen iets intiems en dat is niet iets wat je zomaar met iedereen kan delen :n.

Tenzij je partner er niks aan kan doen, net zoals wat Saskia heeft verteld.. als je partner daar eerlijk in is, dan is er voor mij weinig aan de hand! Tenzij het achter word gehouden, dan zou ik toch mijn twijfels erbij krijgen...

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:50

Yep, in mijn ogen is zoenen vreemdgaan.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:52

upendo schreef:
Als je je tong in iemand anders steekt hoe dan ook en waar dan ook kun je je spullen pakken en trap ik je de deur uit. :Y) Kan me echt geen reet schelen wat de situatie is, in mijn ogen zijn daar geen excuses voor.

Helemaal mee eens. Een relatie is voor mij monogaam. Dus voor zowel man als vrouw is dat vreemdgaan.

Mocht je een open relatie hebben dan ligt het natuurlijk aan de opgestelde grenzen, wat er wel en niet vreemdgaan is.

Mijn vriend vind trouwens hetzelfde.

Ik zou het niet leuk vinden als mijn vriend het zo ver laat komen dat de ander hem besluit te zoenen. Daar zullen we echt dan wel een gesprek over hebben. Hij kon ook emotioneel vreemd zijn gegaan waardoor zij hem is gaan zoenen. Zullen er echt vrouwen zijn die zomaar een man zoenen? :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:54

Dat kan ik dan ergens weer wel begrijpen want mijn vrouw is ook gewoon om te zoenen <3 :))

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 23:55

Ik vroeg me gewoon af, hoe andere mannen hier tegenover staan.
Mannen hier vonden dus dat dat geen vreemdgaan is.
Overigens heb ik het nog niet persoonlijk en alleen met m'n vriend hier over gehad, gezien ik liever een serieus antwoord krijg zonder z'n vrienden erbij.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:56

Hij kwam met een theedoek en gaat dan met een theedoek :P .....nee hoor dan is het klaar. Je zoent iemand met je volle verstand, dan is er al iets mis in je relatie als je dit doet...

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:58

Dat valt bij mij absoluut onder vreemdgaan... Mocht dat ooit gebeuren is het over. :-) als er een of andere vrouw zich aan hem opdringt en hij duwt haar weg, is het anders natuurlijk

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:59

dito schreef:
Hij kwam met een theedoek en gaat dan met een theedoek :P .....nee hoor dan is het klaar. Je zoent iemand met je volle verstand, dan is er al iets mis in je relatie als je dit doet...

In een monogame relatie ja. Genoeg open relaties waarbij de relatie heel goed gaat.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:59

Geryon: die kans lijkt mij zeer klein, maar kan wel aanwezig zijn :j!
Maar meestal gaat er wel een voorgeschiedenis aan vooraf in mijn ogen...
Ik zou het niet eens kunnen vreemdgaan, als ik erover na denk.
Als je überhaupt al zin hebt om een ander te zoenen, dan zit er ergens iets niet goed in je relatie :j