Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vumana89 schreef:Het is een recht om je geld terug te krijgen. Kijk maar eens bij de consumentenbond.
Zelfde als: "wij geven geen geld terug, alleen tegoedbonnen". Mag helemaal niet.
Als je je geld terug wilt, en je brengt het product in dezelfde staat retour moeten ze je je geld terug geven.
2005 schreef:Vumana89 schreef:Het is een recht om je geld terug te krijgen. Kijk maar eens bij de consumentenbond.
Zelfde als: "wij geven geen geld terug, alleen tegoedbonnen". Mag helemaal niet.
Als je je geld terug wilt, en je brengt het product in dezelfde staat retour moeten ze je je geld terug geven.
Niet in een winkel. Alleen bij een ondeugdelijk product mogen ze je niet met een tegoedbon wegsturen.
Vumana89 schreef:Het is een recht om je geld terug te krijgen. Kijk maar eens bij de consumentenbond.
Aangezien half bokt wrs over mn post gaat vallen even deze aanvulling;
Wat kunt u doen?
Is de kleding ondeugdelijk? En zorgt de winkelier niet voor een reparatie of voor een nieuw product? Zeg dan tegen de verkoper dat u de overeenkomst ontbindt, omdat hij niet heeft gezorgd voor vervanging of herstel van het defecte product. U hebt er dan recht op dat u uw geld terug krijgt.Let op: u kunt alleen uw geld terug eisen als:U de verkoper de gelegenheid hebt geboden het product te repareren of te vervangenDe verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een redelijke termijnHet product na herhaalde reparaties nog steeds niet goed isGaat de verkopers hier niet mee akkoord? Stuur dan een brief. U kunt een voorbeeldbrief van ConsuWijzer gebruiken.
Bron;
Consuwijzer
VeraPopeye schreef:Vumana89 schreef:Het is een recht om je geld terug te krijgen. Kijk maar eens bij de consumentenbond.
Wat kunt u doen?
Is de kleding ondeugdelijk? En zorgt de winkelier niet voor een reparatie of voor een nieuw product? Zeg dan tegen de verkoper dat u de overeenkomst ontbindt, omdat hij niet heeft gezorgd voor vervanging of herstel van het defecte product. U hebt er dan recht op dat u uw geld terug krijgt.Let op: u kunt alleen uw geld terug eisen als:U de verkoper de gelegenheid hebt geboden het product te repareren of te vervangenDe verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een redelijke termijnHet product na herhaalde reparaties nog steeds niet goed isGaat de verkopers hier niet mee akkoord? Stuur dan een brief. U kunt een voorbeeldbrief van ConsuWijzer gebruiken.
Bron;
Consuwijzer
Maar het is niet ondeugelijk toch? Alhoewel dat niet veranderd dat volgens de wet koop of opstand je gewoon je geld terug hoort te krijgen, tenzij het echt op maat gemaakt is. En dan vind ik een beetje onduidelijk hier.
Wat kunt u doen?
Bron;
Consuwijzer
VeraPopeye schreef:Maar het stukje wat jij geplaatst hebt gaat over een ondeugdelijk iets, dan lijkt het me dat je meer moet denken aan een niet mooi afgewerkt jasje, kapot, beschadigd. Echter is hier het artikel gewoon goed, alleen voldoet het. Dan heb je dus inderdaad de koop op afstand wet.
Wat ik me alleen afvraag, of je niet minder in je recht staat omdat je zolang gewacht hebt, en met een alternatief hebt ingestemd.
Sieeem schreef:Het gaat idd om internet aankoop, De jasjes die de verkoper aanbied kloppen niet met mijn maten dus ze heeft nu niks voor mij op voorraad. ze had mijn jasje niet speciaal voor mij gemaakt.
Sta ik in mijn recht om geld terug te ''eisen''
Vumana89 schreef:VeraPopeye schreef:Maar het stukje wat jij geplaatst hebt gaat over een ondeugdelijk iets, dan lijkt het me dat je meer moet denken aan een niet mooi afgewerkt jasje, kapot, beschadigd. Echter is hier het artikel gewoon goed, alleen voldoet het. Dan heb je dus inderdaad de koop op afstand wet.
Wat ik me alleen afvraag, of je niet minder in je recht staat omdat je zolang gewacht hebt, en met een alternatief hebt ingestemd.
De definitie van ondeugdelijk is groter dan "kapot" etc.