Back to Basic; Auto naar Scooter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Qwillion

Back to Basic; Auto naar Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 17:18

Ik zit op dit moment in dubben met de vraag, of ik niet beter mijn auto weg kan doen en op de scooter overga?

Kijk er altijd erg tegen op als de APk check er weer aan komt, gegarandeerd dat ik achteraf weer een dikke rekening krijg tussen 300 en 500.- . Nu kan ik het altijd wel weer creatief ophoesten, leuk vindt ik het niet! Ook heb ik steeds een logisch probleem wat elke xr weer terug komt waar ik mij dood aan erger, Doordat de afstand huis er werk maar 4km is krijgt de auto nooit kans om warm te draaien en accu opladen, als gevolg dat ik op de meest idiote plekken met lege accu sta. daarnaast heb ik het idee dat mijn autootje veel meer brandstof verbruikt dan normaal door de kleine stukjes(schakelen) Heb een Suzuki Wagon R+ autootje.

Nu is mijn vraag; Zijn er meer bokkers die de auto ingeruild hebben voor scooter of brommer???

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:20

Niet ingeruild, maar ben nu 32 en heb geen auto, laat staan een rijbewijs :+ Dat is er door omstandigheden nog niet van gekomen en ik kom gewoon overal met het openbaar vervoer en nog stukken goedkoper als mensen met een auto! Ik vind de auto nergens voor nodig, al is het natuurlijk wel handig wanneer je hem zo even zou kunnen pakken. Maar als ik hoor hoeveel geld erin gaat zitten pfff.. Nee, laat mij dan maar met openbaar vervoer gaan of de fiets :)

Saaaash

Re: Back to Basic; Auto naar Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:21

Goedkoop scootertje erbij? Verzekering kost niet veel en stél dat je ergens verder heen moet?

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:23

:j Ik denk erover na om mijn auto te koop te zetten. Elke keer is er wel iets met dat ding. :\ Scooter is wel veel voordeliger.
Maar aan de andere kant de winter komt eraan.. en hou niet van kou en regen. En daar heb je op de scooter wel last van!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:27

Auto vervangen door scooter kan ideaal zijn mits je nog een goede gezinswagen hebt.
Want zware boodschappen doen is niét leuk op de scooter, een dagje verder weggaan is niét leuk op de scooter, etc.
Als je partner een wagen heeft, dan kan je de tweede wagen prima vervangen door de scooter

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 17:29

Even ter opheldering; Ben alleenstaand, eigen huurwoning, Wajong uitkering!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:33

Ik zou hem nooit helemaal vervangen, en uuh 4 km, dat kan ook op de fiets! ;) Maar boodschappen etc zijn niet te doen op de scooter of je moet er al zo'n bak achter gaan hangen. Denk ook aan de winter dan zijn fiets/scooter geen optie door het weer, tenminste als er echt flink sneeuw lag was ik per brommer verloren, en hoe zwaarder hoe moeilijker. Ik zou hem dan erbij nemen, kost net niks in de verzekering.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:35

Ik doe alles op de fiets , ook grote boodschappen.. het is te doen, alleen je moet even puzzelen en misschien 2 keer rijden. Verdere dingen doe ik met openbaar vervoer.
Wij hebben wel een auto maar die word zo min mogelijk gebruikt.

Annenas

4km? Is dat niet te fietsen, dan bespaar je op je benzinekosten en heb je je auto voor de langere afstanden en bijvoorbeeld boodschappen doen.

ArlandoO

Ja toen ik 19 was! Heel dom, want ik vond het echt verschrikkelijk in de kou op die scooter, als een mummie ingepakt en nog janken van de kou.
Voor de zomer was het echt prima! En als het mocht/kon voor m'n werk, had ik liever m'n scooter dan m'n auto.
Vriendlief heeft ook een auto, dus 2 is best luxe. Maar we moeten wel i.v.m. werk

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 17:38

annnepannne schreef:
4km? Is dat niet te fietsen, dan bespaar je op je benzinekosten en heb je je auto voor de langere afstanden en bijvoorbeeld boodschappen doen.

Als ik het kon had ik t zekers per fiets gedaan. Ik heb maar 1 long die voor 20% werkt!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:44

Tja, ik heb vandaag ook weer 400 euro naar de garage gebracht. Maar toch... Zou niet zonder auto willen. Woon zelf ideaal qua ov, maar mijn familie en vrienden niet. Helaas is het geen kleine goedkope auto (Volvo V40), dus ook qua belasting/verzekering/verbruik ben ik duur uit.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:53

Zo te horen: lekker de auto de deur uit doen. Je kunt naast je scooter bijvoorbeeld een green wheels abbo afsluiten, dan heb je toch een auto tot je beschikking als het echt nodig is omdat je wat verder wilt.

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:55

Is een elektrische fiets dan misschien een optie? Wel best prijzig in aanschaf geloof ik.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 17:58

polderke schreef:
Is een elektrische fiets dan misschien een optie? Wel best prijzig in aanschaf geloof ik.

Heb ik al en gebruik ik al zoveel mogelijks, maar tijdens mijn werkdagen moet ik in vervoer mijn lichamelijke energie besparen voor op t werk!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:59

ScooterPower!!
Niets mis mee hoor, gewoon ervoor gaan :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:01

Mijn schoonzus heeft ook geen auto; als ze wel een auto nodig heeft, kijkt ze haar ouders even lief aan :)

In de winterperiode, kun je dan wel veilig door de koude buitenlucht? (Ik heb daar bv erg veel last van, dus ga dan echt liever met de auto)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:02

Is een 45km/u autootje niet vrij van apk ondat het als brommer wordt gezien? Ken een paar pubers met zo'n ding.

Voor de enkele keer dat je eens verder weg moet kun je altijd nog een greenwheels auto pakken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:05

Voor die afstand zou ik zeker een scooter nemen. Ik heb er nu een omdat ik simpelweg het geld voor een auto niet heb en vind het eigenlijk wel gewoon ideaal.

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:07

ik heb momenteel ook alleen een scooter en dat gaat prima. ik heb er 1 met zo'n grote opening waar je je voeten op kan zetten en daar past ook met gemak zo'n bigshopper op. Kan heel de boodschappen voor 1 pers wel in hoor ;-)

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:16

Ik heb een periode van driekwart jaar van alles op de scooter gedaan. De periode begon in januari dus zo'n beetje de slechtste tijd in het jaar wat het weer betreft.

Mijn woon-werk-paard verkeer was 42 km per dag. Omdat ik niet goed zat kreeg ik last van mijn schouder en een half uur op zo'n ding is een beste uitdaging ;)

Wanneer je niet vaak dagjes uit doet waarvoor je een auto nodig hebt, je niet ontzettend veel last van de kou hebt en je niet meer dan bijvoorbeeld een km of 20 per dag rijdt dan zou ik volmondig zeggen DOEN! Boodschappen halen is mij alles meegevallen, onder de zitting kan spul, ik had zo'n koffer achterop en inderdaad er past wel een leuke tas op de treeplank tussen je benen.

Succes met de beslissing!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:19

Mijn zus heeft het gedaan, veel goedkoper in onderhoud. Hadden wel een belachelijke dure, volgens mij 2300 als dit duur is voor een nieuwe scooter. Bij hun bevalt het, ondanks dat ze regelmatig verder weg moeten. Dat is dus ook het enigste waar ze tegen aan lopen, maar als je toch vooral in je eigen stad moet zijn.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:20

Die krengen zijn echt idioot duur joh :o Zelfs een oudje vragen ze nog de hoofdprijs voor....

F_Orumster schreef:
Is een 45km/u autootje niet vrij van apk ondat het als brommer wordt gezien? Ken een paar pubers met zo'n ding.

Voor de enkele keer dat je eens verder weg moet kun je altijd nog een greenwheels auto pakken.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:23

Voor zo'n kleine afstand zou ik een scooter aanschaffen. Goedkoper in onderhoud,verz.kosten etc en als je zo'n koffer achterop hebt dan kan je ook weer heel wat boodschappen meenemen.

Heb naast een auto ook een scooter en dat ding is super makkelijk,helemaal met kei drukke dagen bij de supermarkt waar je bijna moet vechten om'n parkeerplaats.
En in de winter doen we zo'n dikke winterjas aan met reflectie strepen.

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:28

Zelf heb ik 3 weken zonder auto gezeten omdat ik een auto ongeluk heb gehad en de auto was total loss.
Toen heb ik de brommer van mijn moeder kunnen lenen, ideaal ding! Je komt ook wel op je bestemming (tenzij je verder weg wil maar dan heb je openbaar vervoer) alleen doet er wat langer over.

Ook heb ik nu een extra kostenpost gekregen (stalling gaan betalen, stond voorheen "gratis" in ruil voor de paarden buiten zetten maar dat kan ik me niet meer opbrengen). Dus nu bezuinig ik door afentoe de fiets te pakken.
Maar dat is dus voor jouw geen optie, misschien is het een idee om een brommer/scooter aan te schaffen en je auto nog heel even aan te houden en te kijken of het voor jouw de oplossing is? Dan kan je altijd nog je auto weg doen!

Of kijken naar een wat zuiniger autootje ;)