Verliefd op het verliefd zijn of persoon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JoyceLa

Verliefd op het verliefd zijn of persoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 13:26

Dit is iets wat ik me steeds meer afvraag of dat kan..
Ik ben namelijk iemand die vrij snel voor iemand valt om er vervolgens dan ook snel weer achter te komen dat ik die persoon eigenlijk helemaal niet zo leuk vind..Vandaar dat ik soms denk dat ik verliefd ben op het verliefd zijn dus niet de persoon zelf. Maar gewoon het fijne gevoel wat je krijgt als iemand je leuk vind en aandacht geeft, meestal ook de reacties van je vriendinnen en familie dat hij zo lief is etc. Ik probeer dan ook de leuke dingen in iemand te zien en denk dan vaak ach, laten we het gewoon proberen.

Misschien ga ik ook te snel 9 van de 10 keer. Ik heb snel dat ik dingen wil definiëren en een naam wil geven dus zeg ik snel dat ik in een relatie zit terwijl ik de persoon vaak nauwelijks ken eigenlijk. Alleen omdat je elkaar in het begin veel ziet betekent nog niet dat je hem gelijk goed kent.. Ik houd van duidelijkheid, zie alles ook zwart / wit. Misschien heeft dat er ook ets mee te maken.

Daarom heb ik besloten het nu anders aan te pakken. Ja, na weer een jaar vrijgezel geweest te zijn ben ik iemand tegengekomen. Totaal onverwacht eigenlijk, maar het klikt. Voelt goed en vertrouwd. Er vallen geen ongemakkelijke stiltes als we bij elkaar zijn. De stiltes zijn er uiteraard wel maar voelen niet ongemakkelijk. Het is allemaal echt heel pril, maar ik voel wel echt de vlinders weer. We willen het allebei rustig aan doen en elkaar eerst beter leren kennen voor we ergens een stempel opdrukken. Maar ja wat houdt dit nou precies in? Eerst elkaar beter leren kennen… Ik denk dat ik daar nu achter ga komen..

Zijn er mensen die de dingen een beetje hetzelfde ervaren (hebben)? Of die begrijpen wat ik bedoel want ik begrijp het zelf ook niet altijd helemaal eigenlijk…

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:17

Ik lees even mee.. Ik herken bepaalde dingen idd wel. Het feit dat ik denk "dat is een leuke jongen" maar puntje bij paaltje er achteraf achter komen dat ie überhaupt totaal niet bij mij past..

Maar ik heb ook wel een beetje last van bindingsangst dus zodra het te serieus word of als iemand heel veel moeite voor mij doet krijg ik het al spaansbenauwd.. Jammer genoeg want daardoor ben ik weleens wat mis gelopen, gewoon omdat ik niet durfde en achteraf wel spijt hebben als ik diegene dan weer zie...

En ja wanneer ken je iemand echt heel goed? Dat is ook een lastig punt...

JoyceLa

Re: Verliefd op het verliefd zijn of persoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:35

Ik heb geen bindingsamgst.

Wel snel benauwd, maar dat is omdat ik ook graag mijn vrijheid behoudt. Betreft stappen met vrienden en vriendinnen etc. Je moet ook allebei je eigen leven houden vind ik.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 13:57

Jammer dat er zoveel mensen kijken maar niet reageren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:02

Veel dingen wel herkenbaar.
Ik vind het fijn om verliefd te zijn, ik heb een paar jaar geleden ook wel een tijdje gehad dat ik gewoon iemand zocht om verliefd op te zijn. Ik was geen enkele dag niet verliefd zo erg was het op een gegeven moment.
En ook heel snel zeggen; jah heb een relatie met hem of ik ken hem heel goed. Terwijl dat niet zo is.

Is nu een stuk minder erg geworden. Heb btw nog nooit een relatie gehad :=

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:12

Denk inderdaad dat je een soort verliefd op het verliefd kan zijn. Is natuurlijk ook een hardstikke leuk gevoel.
Ik hou zelf ook van duidelijkheid en ben ook vrij zwart/wit ingesteld maar ik zou nooit de eerste zijn die een relatie een relatie noemt. Ben daar afwachtender in, zeker in het begin ben ik heel erg van kat uit de boom kijken.
Iemand goed kennen ja weet niet, ken je ooit iemand goed?? beetje verkeerd voorbeeld maar mensen verwwachten ook nooit dat juist die buurman/vriend ofzo een moordenaar enzo is.
Gewoon lekker vaak afspreken en rustig afwachten hoe het zich verder ontwikkeld. Denk het tegeovergestelde van wat je eerder deed.
Maar vooral geniet van de vlinders :D

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:18

Als ik iemand leuk vond, was dat vaker op het moment dat diegene níet in de buurt was, en ik in mijn hoofd een voorstelling maakte... En dat zag ik hem weer in het echt en dan -O-
Tot ik manlief tegenkwam. Ik was helemaal overdonderd, wist het ineens helemaal zeker, en 5 jaar later nog steeds elke dag overtuigd, ook alstie boos op me is, lelijk doet, ziek is, of als er iemand anders voorbij komt (die in vergelijking met hem allemaal in de categorie 'wel aardig' vallen, maar nooit zo uitzonderlijk zijn als hij...).

Maar vlinders zijn lekker hoor, dat klopt, ook al is hij alleen leuk in je hoofd haha. Maar een scheiding van genieten van de vlinders en écht iemand leuk vinden is wel handig!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 14:45

Daar heb je een punt Mala. Mensen kunnen heel anders zijn dan ze zich voordoen natuurlijk..

Imitador dat was het vaak bij mij ook idd! Dat iemand in mijn hoofd veel leuker was dan in het echt!

Maar nu is het andersom haha. Juist omdat ik het nog niet helemaal toelaat zeg maar. Ik houd nog beetje afstand, en probeer niet hele dag aan hem te denken en zo. Dat scheelt, ik heb veel afleiding de hele dag door haha. Alleen als ik savonds alleen thuis zit denk ik wel veel aan hem hahaha. We zullen zien idd. Misschien dat het nu een keer goed uitpakt omdat ik het heel anders aanpak dan voorheen...

We zullen zien.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:09

Wat fijn dat je iemand hebt ontmoet :)! Kan niet slecht zijn hem een beetje op afstand te houden, niet meteen teveel prijsgeven. Dat jagen vinden ze toch fijn :).
Ik ben sinds kort ook vrijgezel, na een relatie van 5,5 jaar. Voorlopig geen nood aan een nieuwe partner, maar ik heb wel bang voor die eerste keren, dat daten enz...
Ik ben net zoals jouw snel van slag, denk niet zo rationeel meer en ga die persoon te snel idealiseren. Tot die persoon ook effectief interesse heeft, dan vind ik plots 'minkantjes' en verlies ik soms interesse (althans zo was dat voor m'n relatie bijna 6 jaar geleden toch..).
Ik heb me voorgenomen de volgende keer toch ook iets voorzichtiger te zijn en me niet meteen erin te smijten.
Zal eerst bij jou volgen hoe dat uitpakt.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 00:09

Hoe gaat het nu?

Wat ik me laatste dagen afvraag, zou dat zoveel/zovaak verliefd zijn niet misschien te maken hebben met de angst dat je niemand vind? Denk dat ik dat zelf een beetje heb. Heb nogal een grote angst dat ik later niemand heb om gelukkig mee te zijn. Misschien dat het daar ook gedeeltelijk vandaan komt.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 01:09

Amoj ik kan je redenering best volgen. Met momenten raak ik ook in paniek: o jee ik ben 27 en half en moet vanaf nul beginnen. Alle goede exemplaren zijn eruit!
Maar dan kom ik terug tot bedaren als ik me bedenk dat alles loopt zoals het zou moeten lopen. Ik draag geen illusies meer dat er echt een ware rondloopt waarbij de trouwring ervoor Zorgt dat je onafscheidelijk bent. Eenmaal je zo redeneert lukt het wat makkelijker vind ik zelf. En dan is het niet de verliefdheid op zich die je idealiseert. The thrill of the search zou eigenlijk leuker moeten zijn :) (al is dat zelf nog een werk punt persoonlijk :) l

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:00

Ik kan zeker verliefde kriebels krijgen van de spanning an sich van het leren kennen van een nieuw leuk iemand. Dan wil ik helemaal geen relatie met diegene, maar die eerste periode van 'ontdekken' vind ik zo leuk :) Ik ben dan ook totaal niet verliefd op die persoon, maar wel op de kriebels die het met zich mee kan brengen. Een paar weken later denk ik dan "wat dacht ik in vredesnaam, deze jongen is toch helemaal niet echt leuk????" :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:38

Dat heb ik dus ook, Heino. :j
Best frustrerend soms, want dan zet ik er weer eentje compleet op het verkeerde been en is 'ie uiteindelijk weer gekwetst...

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 13:56

Misschien is dat het ook wel Heino. De spanning gewoon ik weet het niet.

Vooralsnog gaat het goed haha. Het scheelt misschien ook omdat we elkaar niet zo vaak zien. We appen wel dagelijks en hij belt af en toe. Ik heb hem nu een week niet gezien. Maar de vlinders zijn er nog haha. We hebben allebei een druk leven dat scheelt denk ik ook..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 14:21

Konstantine schreef:
Dat heb ik dus ook, Heino. :j
Best frustrerend soms, want dan zet ik er weer eentje compleet op het verkeerde been en is 'ie uiteindelijk weer gekwetst...

Lol dat herken ik! Als je niet oppast worden zij wel echt verliefd ja. Terwijl ik al 9 jaar een vaste relatie heb en ze dus opzich wel beter zouden moeten weten :)

letrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 14:45

Zal denk ik ook wel een beetje "de nieuwigheid " zijn van die persoon, het ontdekken kan soms erg interessant en spannend zijn. Misschien verwar je die gezonde spanning wel een beetje met verliefdheid.

Ik ben zelf niet zo snel verliefd, kan wel geïnteresseerd zijn in nieuwe contacten door daar (vooral in het begin en zonder bijbedoelingen) veel aandacht aan te besteden :)

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:26

Ik heb wel eens een rebound gehad. Dit was voor mijn het ultieme voorbeeld voor wat jij hier vraagt.

Je denkt verlieft te zijn, maar na een paar weken blijkt het dat helemaal niet te zijn. Je bent blij dat je die warmte zo snel weer hebt kunnen vinden, en later ontcijfer je het pas.

En als ik echt verliefd raak op iemand, dan merk ik dat in alles. :j

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:24

Ik herken je verhaal wel een beetje ! Vroeger was ik ook een persoon dat heel erg van aandacht hield van jongens. Ik was niet verliefd op het type jongen, maar op het verliefde gevoel van verliefd zijn. Als ik nu terug kijk naar die jongens, denk ik echt; OMYGOD ^) :oo
Nu ik ouder ben, kan ik zeggen dat ik dat niet meer heb. Ik was naar niemand op zoek, en ineens 1.5 jaar geleden kwam ik iemand zomaar tegen op een feest. Waar het echt klikte, die ik echt zag zitten, en die mij aansloot op elk gebied. Nu ben ik verliefd op de persoon, en weet ik eindelijk wat ''houden van een jongen/man'' is.